1

Onderwerp: Taart voor diabetes

Weet iemand een recept voor een taart zonder suiker?
Het is namelijk voor een diabetes.
Ze mogen wel zoetstof en honing.

Wie kan me helpen?

2

Re: Taart voor diabetes

hoi
mag ik vragen waarom deze diabeet het niet mag?
mijn zoon is diabeet en mag alles eten en drinken als hij het aantal koolhydraten maar invoert in zijn pomp (soms met taart moet je schatten)ben benieuwd
gr

3

Re: Taart voor diabetes

Hallo,

Hij heeft diabetes 2 en zijn suiker schiet echt heel snel omhoog. ( hij spuit)
Daarom ben ik op zoek naar een taart zonder suiker.
Als er wel suiker in zou zitten zou hij waarschijnlijk wel een klein stukje kunnen eten maar leek me leuk dat hij eens zonder dr bij na te hoeven denken lekker kan snoepen van een taart. ( verder weet ik er ook het fijne niet van)

Ik zag ergens al iets staan voor cake met honing inplaats van suiker. Misschien dat ik die eens ga proberen en dan vullen met vers fruit ofzo.

4

Re: Taart voor diabetes

honing zit ook barstensvol met koolhydraten.
Ben zelf ook diabetes patient, we mogen in principe alles eten (zelfs suiker ja ;-) ) Maar belangrijkste is dat je vooral op de koolhydraten let. Daardoor gaat je suikerwaarde (in je bloed) omhoog of omlaag.

oning is een enkelvoudig koolhydraat en kan teveel schommeling in je bloedsuikerspiegel veroorzaken. Dit soort koolhydraten worden namelijk snel door het lichaam opgenomen (daarom gebruiken sommige sporters honing voor onmiddellijke energie). Voor een stabiele bloedsuikerspiegel kun je dus beter geen of weinig honing eten. Zoetmakers die je bloedsuikerspiegel minder doen schommelen zijn bijvoorbeeld fruit of agavesiroop.

http://suikerwijzer.nl/alles-over-honing/

offtopic:
Is net zo krom met "suikervrije" chocolade.
Zit nog meer koolhydraten in dan in normale chocolade ! En dan noemen ze het goed voor diabetes patiënten ?

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

5

Re: Taart voor diabetes

Soms zit er in zoetstoffen nog meer troep die de suikers opvoeren dan in gewone suiker.
Ik heb zelf diabetes en eet ook liever een normaal gebakje dan een suikervrij gebakje.
Kun je niet beter overleggen met de persoon zelf?
En dan een beetje jezelf indekken door omslachtig te vragen of ie iets met of zonder suiker wil?
Maar in gewoon fruit zit ook suiker ( de zogenoemde fruitsuikers)
Ik zou het gewoon even bij de beste persoon navragen, dan weet je het zeker!

Succes!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

6

Re: Taart voor diabetes

Ik ook diabetes 2 en inderdaad die suikervrije dingen van de bakker zijn funest. Die zitten trouwens barstens vol slechte vetten en dat is pas echt funest voor onze bloedvaten.

Nu is elke dia patient weer anders en inderdaad even overleggen is vaak het beste.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

Re: Taart voor diabetes

Juist een taartje voor mijn buurvrouw gemaakt, die heeft ook diabetes, geen idee welke vorm, loopt dag en nacht met een pompje rond, maar voor kan/mag ik ook alles maken met fondant/gele room. Zou inderdaad even navragen hoe en wat, dan weet je het zeker :thumb:

8 Laatst bewerkt door VanessaAssenav (02-03-2012 15:51)

Re: Taart voor diabetes

Tegenwoordig mogen diabetes wel suiker in hun dieet maar ik denk ook dat dat per persoon verschilt.
Ik weet dat je bv zoetstof hebt voor bakken. Volgens mij heeft de C1000 dat wel. Hoe dat precies zit met hoeveelheden etc weet ik niet. Misschien eens via google zoeken? Succes  ;)

Owh ik bedenk me net dat je lichaam zoetstof als gewone suiker ziet. hmzz...weet je...ik heb geen idee haha  :o

9

Re: Taart voor diabetes

Misschien kan je stevia eens proberen?
Er is nu een merk op de markt, purevia - ze hebben ook een site en daar staat oa een recept voor een cake.
Stevia zou door diabeten kunnen gebruikt worden zonder al te veel risico. Het bestaat niet uit koolhydraten.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

10

Re: Taart voor diabetes

Ja Stevia ik kwam niet op de naam!
Is wel duur maar je hebt maar een heel klein beetje nodig, volgens mij is het zelfs gezond.....

http://www.steviazoetstof.nl/stevia-kop … DgodS0pt_w

Groetjes Maaike