101

Re: [HOWTO] ganache gieten

Even opzoeken is nogal lastig om uit te leggen

Re: [HOWTO] ganache gieten

etmc schreef:

Even opzoeken is nogal lastig om uit te leggen

Heb t gevonden. Thanks!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

103

Re: [HOWTO] ganache gieten

Dit ga ik vanmiddag ook eens proberen en hoop dmv deze howto dat het me in 1x gaat lukken!Thanks!

104

Re: [HOWTO] ganache gieten

bedankt! ik ga dit zeker proberen  :D

Taart Smakelijk is de naam

105

Re: [HOWTO] ganache gieten

Hier was ik naar op zoek!!
Wens van een collega  :P
Ziet er prachtig en heerlijk uit!!

106

Re: [HOWTO] ganache gieten

Kan ik ook een laag ganache doen en daaroverheen iets van fondant? of wordt dat te veel/zoet..

107

Re: [HOWTO] ganache gieten

K wist eerst al niet wat ganache en zo was, maar dat is nu duideljk,Om welke reden begin je de 2e en 3e keer aan de randen te gieten, en daarna pas het midden? Verder is de how-to erg duidelijk.

Nog een klein vraagje van een iets andere orde: wanneer kies je voor chocolade als bekleding en wanneer voor fondant of marsepein?

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

108

Re: [HOWTO] ganache gieten

Vandaag voor het eerst ganache gemaakt, en gebruikt voor overgieten van mijn 2 mini taartjes.

Bij de 2ex gieten was mijn ganache eigenlijk al te dik.
Nu weet ik voor de volgende keer dat ik de ganache niet volledig moet laten afkoelen, maar kan ik het tussendoor wel steeds weer een beetje verwarmen?

ze zijn niet volledig strak geworden, had (zag ik later) nie volledig strak afgesmeerd...

nu maar hopen dat ze lekker zijn  :)

109

Re: [HOWTO] ganache gieten

Ok, hoe lang laat je dat best "drogen" vooraleer je gaat bekleden met marsepein?

110

Re: [HOWTO] ganache gieten

Kan je het nu wel nog bekleden met fondant als je het hebt overgoten met witte ganache?En kan de taart dan ook ingevroren worden?Ik moet een bruidstaart maken en ze wil graag alles witte choco.Ps bedankt voor de how-to  :)

111

Re: [HOWTO] ganache gieten

BBtje schreef:

Kan je het nu wel nog bekleden met fondant als je het hebt overgoten met witte ganache?En kan de taart dan ook ingevroren worden?Ik moet een bruidstaart maken en ze wil graag alles witte choco.Ps bedankt voor de how-to  :)

Als je toch nog wilt bekleden kun je net zo goed gewoon afsmeren met de witte ganache. Dat is echt supermakkelijk...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

112

Re: [HOWTO] ganache gieten

SweetTooth schreef:
BBtje schreef:

Kan je het nu wel nog bekleden met fondant als je het hebt overgoten met witte ganache?En kan de taart dan ook ingevroren worden?Ik moet een bruidstaart maken en ze wil graag alles witte choco.Ps bedankt voor de how-to  :)

Als je toch nog wilt bekleden kun je net zo goed gewoon afsmeren met de witte ganache. Dat is echt supermakkelijk...

Helaas vind daar geen beschrijving van, weet iemand waar ik die kan vinden?

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

113

Re: [HOWTO] ganache gieten

noti.

114

Re: [HOWTO] ganache gieten

marlieske schreef:
SweetTooth schreef:
BBtje schreef:

Kan je het nu wel nog bekleden met fondant als je het hebt overgoten met witte ganache?En kan de taart dan ook ingevroren worden?Ik moet een bruidstaart maken en ze wil graag alles witte choco.Ps bedankt voor de how-to  :)

Als je toch nog wilt bekleden kun je net zo goed gewoon afsmeren met de witte ganache. Dat is echt supermakkelijk...

Helaas vind daar geen beschrijving van, weet iemand waar ik die kan vinden?

youtube, even zoeken op inspired by michelle, ganache. zijn 3 filmpjes die bij elkaar horen...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: [HOWTO] ganache gieten

Thanks, ik heb m opgeslagen.
Na de vakantie maar eens proberen.
Nog een kleine vraag.
maak je er gewoon dingen van Fondant op met eetbarelijm?

116

Re: [HOWTO] ganache gieten

Deshi schreef:

kan je het ook zonder de zijkanten af te smeren met botercreme? Anders moet ik speciaal botercreme maken om mee af te smeren!

Deze vraag is al eens gesteld maar er is nog geen antwoord opgegeven dus weet iemand hier antwoord op??

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake