1 Laatst bewerkt door Motorwaus (21-02-2012 09:22)

Onderwerp: Oma's kwarktaart

Dit recept zit al generaties bij ons in de familie, en wordt bij elke verjaardag op tafel gezet. Is erg makkelijk om te maken en erg fris en lekker.

Benodigheden

Beker (250 ml) verse slagroom
150 gram witte basterdsuiker
2 zakjes vanillesuiker
500 gram magere franse kwark
6 gelatine blaadjes
Pak lange vingers
2 kleine potjes mandarijnen partjes


Ronde springvorm met magarine in vetten en de bodem met lange vingers bekleden (suikerkant naar beneden)

Dan de slagroom met de basterd en vanillesuiker mixen totdat hij niet meer loopt.Daarna de kwark erbij mixen.

De gelatineblaadjes in handwarm water leggen. Daarna het vocht van 1 potje mandarijnen opvangen en aan de kook brengen, dan de zacht geworden gelatineblaadjes in oplossen en roeren tot de vloeistof weer helemaal helder is geworden. Dit voldoende laten afkoelen. Dit gaat sneller als je de pan in een bakje koud water zet.

Als dit afgekoelt is de uitgelekte mandarijnen door de slagroom roeren (niet met de mixer want dan krijg je allemaal kleine stukjes) en dan het gelatine mengsel er doorheen roeren.

Dan komt de truc om heel rustig het mengsel op de lange vingers te storten, als je het te snel doet dan komen de lange vingers boven drijven. Maakt voor de smaak niet uit maar is minder mooi. Het mengsel eerst op een schuimspaan laten vallen wil ook helpen.

Dan een hele nacht in de koelkast laten opstijven.

Eventueel decoreren met mandarijnen partjes en slagroom.

Eet smakelijk

2 Laatst bewerkt door SweetTooth (18-02-2012 20:06)

Re: Oma's kwarktaart

Op zich klinkt het lekker, alleen, wanneer voeg je de kwark dan toe? :think:  :think:

Edit: Ah, je hebt 't aangepast  :thumb:  :Y .

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: Oma's kwarktaart

Ja sorry was het vergeten   :o

4

Re: Oma's kwarktaart

Dit recept heb ik ooit lang geleden ook gehad maar was het kwijt .
Ik deed er in plaats van lange vinders ronde spritsen onder.
Fijn om het weer te lezen  :thumb:

5

Re: Oma's kwarktaart

hoe groot is je beker slagroom?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6 Laatst bewerkt door Motorwaus (21-02-2012 09:28)

Re: Oma's kwarktaart

250 ml , pak altijd verse slagroom uit de koeling.

7

Re: Oma's kwarktaart

tnx!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8

Re: Oma's kwarktaart

Deze heb ik ook, ik doe er alleen wel 8 blaadjes in en een zakje Klopfix door de slagroom, dan trekt het vocht minder in de koekjes en blijven die nog een beetje krokant. Maar dit is echt zoooooo lekker....

Re: Oma's kwarktaart

ooh deze maakt mutti altijd voor mn oma dr verjaardag

(mutti is de duitse buurvrouw op de camping waar mn familie al jaren komt)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10

Re: Oma's kwarktaart

Ik maak deze ook wel eens, maar dan gebruik ik lekker makkelijk zo'n zakje koekkruimels van uit de winkel. Hoeft alleen nog maar gesmolten boter door.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

11

Re: Oma's kwarktaart

Hmmmm ga ik snel eens maken thx :)