1

Onderwerp: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Hey Dames,

Ik heb ff kitchenaid gesproken zojuist, ben in dubio voor een k5 of een artisan. Dus heb ze met vragen bestookt. Vooral over zo laag mogelijk afstellen van de machine. Ben er nl zat van dat mijn kenwood spul onderin laat zitten, dus die gaat weg. Ze geven aan dat dat een trucje voor is.
Dus bij deze:

Plaats een 50 eurocent muntje onderin de kom. Gebruik de kklopper en zorg dat deze de munt raakt. Als je de machine nu op de laagste stand zet hoort de klopper de munt mee te nemen door de kom. Als dit zo is heb je de machine perfect afgesteld en kan je hem ook goed voor kleine hoeveelheden gebruiken. Dit geldt voor beide van bovenstaande apparaten.

Er is me beloofd dat de artisan en de k5 met de juiste afstelling allebei kleine hoeveelheden aankunnen... Hoop dat dat ook zo is...

Groetjes Karin

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

kun je hem afstellen dan??

voor de glutenvrije taarten!

3

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

ja bij de kitchenaid artisan en k5 (weet niet of classic het ook kan, maar denk het wel) kan je afstellen wat de afstand van garde naar kom is. Bij de artisan zit er een schroef tussen de kop en de standaard die je kan zien als je de mixer openklapt. weet niet waar het bij de k5 zit. Ik lees wel meer over kitchenaid en niet alles meepakken, ik vrees dat die machines misschien niet afgesteld zijn en dat kan dus wel!

Dat is voor mij een van DE redenen om naar kitchenaid te gaan

4 Laatst bewerkt door glutenvrijtaart (23-02-2012 11:13)

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

ga meteen ff kijken. heb de artisan namelijk. (dus blijkbaar ook het instructieboekje niet volledig doorgelezen haha  O-) )

edit: geweldig!!! hij zit ook bij mij. ik ga hem vanavond meteen even goed afstellen!
dank je!

voor de glutenvrije taarten!

5

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

heb ik toch in elk geval 1 iemand geholpen hahahaha

6

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Bedankt voor de tip. Ga van het weekend ook even kijken!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Ik heb geleerd dat je altijd eerst de""natte" ingredienten in de kom moet doen, als ei en/of water dan de droge ingredienten, dan heb je nooit dingen die op de bodem achterblijven... Ik heb een Kenwood, en eigenlijk nooit "losse" ingredienten over!

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Yeps, dat is mijn ervaring ook. Eerst de natte ingrediënten erin.
Dan neemt mijn Kenwood ook alles mee.
Ik ben toch zo blij met dat apparaat...... Mooier verjaardagscadeau kon ik niet krijgen.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

9

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Dat klopt, maar dan is bij mij het probleem nog niet verholpen helaas. Bij 2 eieren bijvoorbeeld draait ie er gewoon overheen.... Dat moet beter kunnen ;-)

10

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Ik heb een KMIX en daarvan kun je ook de gardes in hoogte verstellen totdat ze de boden raken. Dat wil niet zeggen dat het perfect is voor kleine hoeveelheden. De garde raakt wel de bodem maar niet helemaal de zijkant van de kom. 250g cupcake mix wil wel prima, tussendoor met de spatel en keer weer alles naar het midden harken. Maar 250ml slagroom doe ik toch even met de handmixer.

11

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

De KitchenAid K5 is in de aanbieding bij de Sligro trouwens. 399 ex BTW. Zie de folder op pagina 2.

12

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Ja had het gezien, dat maakt de keuze tussen k5 en artisan niet makkelijker. Want artisan zie ik nu ook overal voor 490. In alle kleuren van de regenboog.

Artisan heeft 5 jr garantie en k5 maar 1 jaar omdat het een prof apparaat is, maar dat hefboomsysteem vind ik erg ok.

MMMz kan niet kiezen....

13

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Nog een extra tip. Lees de gebruiksaanwijzing!
Zie vaak posts over dat het niet duidelijk is welk opzet stuk te gebruiken, maar dat wordt prima uitgelegd in de boekjes die je erbij krijgt.
Ook hoor ik vaak dat hij lawaai zou maken? Nou ik ben van kenwood multipro overgegaan naar de ka artisan. Geweldig zoevend geluid. Geen herrie. Dus daar hoef je het niet voor te laten.... :Y
Kmix hoor ik veel positieve geluiden over, maar vanwege slechte ervaringen met kennie's; voor mij niet anders meer dan de ka!
kan m van harte aanbevelen.

groetjes Kim

14

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

hey kim, jij ook hier!  :lol:

15

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

kaatjuh schreef:

hey kim, jij ook hier!  :lol:

Ja, ben er al een tijdje. Maar pas sinds kort 'aangemeld'. Ik zag de post over ka en daarbij jouw naam. Dacht hetzelfde als jij... jij ook hier?jhahaha

16

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Geweldig!!! Ik heb dus duidelijk ook de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen... Nu doet ie 't prima!

17 Laatst bewerkt door Taart van Anna (31-03-2012 17:37)

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Ik stond ook in dubio mbt de kitchenaid. Ik heb echter, op aanraden van mijn neef, een Kenwood major titanium aangeschaft. De prijs ligt lager, het vermogen hoger (vooral belangrijk als je ook brood wilt bakken) en er zit een siliconen k klopper bij, die alles meeneemt. Ook de kleine hoeveelheden. Van heel veel herrie heb ik geen last met dit ding.

Het loont wel de moeite even te shoppen op internet. Prijsverschillen van honderden euro's.

Misschien heeft iemand hier iets aan, of worden de twijfels nu groter?

Twee keer knippen, nog te kort.

18

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Het verbaasde mij al dat ik in de review hier zag dat "De Kitchenaid niet erg goed is met kleine hoeveelheden". Ik vind van mijn Kitchenaid juist dat ie zelfs met de meest kleine hoeveelheden alles zo goed mee pakt... Blijkbaar goed afgesteld :D

Groetjes,
Marieke

19

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

bedankt voor de tip!! begon bijna te denken dat ik een kitchenaid met fabrieksfout in huis had!

nu doet ie het prima  *D

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

20

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

ik heb laatst geprobeerd (toen ik mijne ontving) hem af te stellen zonder het muntje, maar wanneer ik de draadgarde perfect afgesteld heb, nemen de vlindergarde en de haak de bodem juist niet mee. erg vervelend maar misschien doe ik wel iets fout

21

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

http://www.keukenmachineshop.nl/product … ghaak.html

en kennen jullie deze al?? misschien iemand ervaring mee?? hij lijkt mij wel echt heel handig...

"Let’s face it, a nice creamy chocolate cake does a lot for a lot of people; it does for me." Audrey Hepburn

22

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

Onlangs de kitchenaid gekocht, maar nog niet echt blij! Al het deeg blijft onderin of langs de randen van de kom zitten. Is het de bedoeling dat je bij een andere haak of kneder steeds opnieuw moet afstellen? Vind het tot nog toe een heel gedoe! Ik heb het deeg voor de appeltaart dan op een gegeven moment dan ook maar met de hand gekneed!! Hetzelfde probleem deed zich ook voor met een eenvoudig cakebeslag.

23

Re: Tip voor Kitchenaid eigenaars

ik heb ook een kitchenaid gekocht voor brood te bakken ik bak elke week 4 broodjes en na 10 minuten draaien de ik er terug een kilo bloem in voor terug 2 broodjes en nog eens 10minuten en dan kan je je hand er niet meer op leggen van de warmte hij is veel te licht 300watt ik heb hem verkocht en een kenwood titanium gekocht KMM 060 hopelijk een betere want ik bak elke week