51 Laatst bewerkt door Sannn (10-02-2012 00:11)

Re: Cricut cake software

Thanks meiden! En vooral de Jip en Janneke vertaling hahaha.  :thumb: Echt top!

Nou ik ga nu echt slapen, want ik moet wel uitgerust zijn als ik morgen met mijn cricut aan de gang wil. Goh het zou toch wat zijn als ik plaatjes van mijn computer kan uitsnijden op mijn cricut.......Nou ik ga lekker over de mogelijkheden dromen die hopelijk morgen mogelijk zijn.  :D

Slaaplekker allemaal!

Groetjes San

52

Re: Cricut cake software

whii kokkie: you make my day!

als ik ooit iets kan terugdoen : let me know!!!! (ik was echt slechtgezind vandaag, maar dit is volledig omgedraaid... hehe :lol:  :P

53 Laatst bewerkt door kokkie20 (10-02-2012 00:13)

Re: Cricut cake software

Vind je het erg als ik een jongen ben  :lol:  :lol:
@rubia
Je hoeft niets terug te doen ;) Ben al blij dat ik mensen kan helpen  :Y

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

54

Re: Cricut cake software

kokkie20 schreef:

Vind je het erg als ik een jongen ben  :lol:  :lol:
@rubia
Je hoeft niets terug te doen ;) Ben al blij dat ik mensen kan helpen  :Y

Nee hoor, is niet erg, kan je ook niks aan doen!  :P  :lol:

55

Re: Cricut cake software

haha, je meent het!

ha ja, ik moest het weten, een vrouw weet zoveel niet van al die toestanden op de computer,
hoewel ik fier ben op mezelf vandaag wat ik bereikt heb... hehe

vraag mij nu niet om het alles terug opnieuw te moeten doen...

56

Re: Cricut cake software

@annick
Klopt, zou het ook niet willen veranderen  :lol:

@rubia
Hoeft niet altijd, vriendin van me die kan ook aardig overweg met computers  :lol:
Zo leer je toch nog wat vandaag  :lol:  :lol:  :lol:

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

57

Re: Cricut cake software

imens bijgeleerd! thanks, nu ga ik slapen zulle genoeg gecomputerd vandaag... (en mijn strijk blijft maar wachten e)

58 Laatst bewerkt door kokkie20 (10-02-2012 00:19)

Re: Cricut cake software

graag gedaan en slaap ze  :Y
Ik mag straks weer de halve dag computeren op me werk  :lol:

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

59

Re: Cricut cake software

rubia schreef:

imens bijgeleerd! thanks, nu ga ik slapen zulle genoeg gecomputerd vandaag... (en mijn strijk blijft maar wachten e)

Misschien kan de Cricut ook wel strijken; hij/zij/het is immers een platwalser.....   :cool:

60

Re: Cricut cake software

ik mis hier een "vind ik leuk" knop... hehe

Re: Cricut cake software

Heel hartelijk bedankt voor het plaatsen van de link van Scal 1. Ik heb het geinstalleerd. Ook inkscape heb ik op mijn computer. Nu heb ik een mooie svg file gemaakt en wil het patroon uitsnijden. Mijn cricut mini geeft aan dat het apparaat firmware 1.5 heeft. Als ik met de mini met Scal1 wil snijden kan ik bij firmware Create alleen 1.51 kiezen (terwijl ik 1.5 heb). De software blijft dan hangen bij het checken van de mat. Kan iemand me helpen en vertellen of ik de firmware moet updaten via Design Studio of kan ik dan helemaal niet meer met scal werken?

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

62

Re: Cricut cake software

ik heb ook de firmware 2.43, en met scal vroeg hij ook welke firmware, en ik heb daar gewoon geklikt op 2.1 of zoiets, en hij deed het. mss eens proberen om toch een andere firmware te kiezen dan dat je cricut heeft?
ofwel hem eens laten updaten in de craft room. (moet je wel installeren op je pc)

Re: Cricut cake software

rubia schreef:

ik heb ook de firmware 2.43, en met scal vroeg hij ook welke firmware, en ik heb daar gewoon geklikt op 2.1 of zoiets, en hij deed het. mss eens proberen om toch een andere firmware te kiezen dan dat je cricut heeft?
ofwel hem eens laten updaten in de craft room. (moet je wel installeren op je pc)

Via de designer studio heb ik de firmware geupdate. Voor de cricut mini moet je volgens mij de Create versie hebben. De machine geeft nu aan dat ik versie 1.54 heb. Ik hoop dat het nu gaat lukken met scal 1. Morgen even uitproberen. In ieder geval bedankt voor alle info.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

64

Re: Cricut cake software

graag gedaan, ik hoop dat het werkt!

hou ons op de hoogte!

65 Laatst bewerkt door smarianne (16-02-2012 19:24)

Re: Cricut cake software

Hoe krijg ik die svg files nou geopend Kokkie? Mijn laptop herkent ze niet. Gezocht op het internet naar free svg downloads en uitgepakt dat lukte niet en die link van jou met al die svg files ook gedownload en uitgepakt ook die niet. Dus invoeren in SCAL blijft bij mij dan blanco.
Snap nix van dat SVG. Kan iemand dat uitleggen?

Had gehoopt dat ik dit weekend een my little pony kan uitcutteren

66

Re: Cricut cake software

die svg files open ik gewoon met scal
dan zie je ze in een kadertje ernaast.
(en als je ze opgeslagen hebt, kan je ook kiezen in je documenten op de pc)

Re: Cricut cake software

smarianne schreef:

Hoe krijg ik die svg files nou geopend Kokkie? Mijn laptop herkent ze niet. Gezocht op het internet naar free svg downloads en uitgepakt dat lukte niet en die link van jou met al die svg files ook gedownload en uitgepakt ook die niet. Dus invoeren in SCAL blijft bij mij dan blanco.
Snap nix van dat SVG. Kan iemand dat uitleggen?

Had gehoopt dat ik dit weekend een my little pony kan uitcutteren

Bij mij opende de computer de svg bestanden steeds als een .jpeg file. Dus eigenlijk als een gewone afbeelding. Ik moest eerst een svg viewer installeren om de svg bestanden te kunnen zien. Dit kon ik via internet downlaoden. Ik weet de link niet meer maar via google moet je het wel kunnen vinden. Misschien helpt dit bij jou ook.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

68

Re: Cricut cake software

Bedankt voor de SCAL link en de SVG files! Heb ze gedownload op mijn notebook en toen ik ermee ging "spelen" bleek dat hij ook mijn eerder gedownloade leetertype Edwardian Script accepteerde! Heb nog geen Cricut want moest manlief er eerst van overtuigen dat ik er mijn eigen dingen mee kon snijden. Dat gaat nu wel lukken! Even sparen en daarna bestellen  :D

www.CakeisforLife.nl
voor elke gelegenheid een taart

69

Re: Cricut cake software

Thanks vrouwtje deeg. Ga ik die svg viewer opzoeken.
Onderhand lukt het wel met SCAL en voegt ie ze in. Maar dat is mij teveel werk om ze zo stuk voor stuk te moeten bekijken. Moest denk ik eerst es herstarten voor hij ze invoegde.
Nou heb ik inkscape ook gedownload en ben er mee aan het spelen. Is gelukt een my little pony uit elkaar te halen en ga proberen vanmiddag te cutten met SCAL. Oehhhh ben zo benieuwd
Staan ook allemaal lettertypes in SCAL maar vind het nog wel een gepruts. Werkt niet zo makkelijk als met de craftroom. Als ik een letter in SCAL op de mat hebt gezet kan ik later niet ff terug om te bewerken (groter of kleiner maken)
Als het lukt wil ik n.l. gelijk wat namen uit de mat halen en hopelijk naderhand ook weer gewoon gebruik kunnen maken van de Craftroom want die blijf ik verhipte makkelijk vinden  :Y

Re: Cricut cake software

rubia schreef:

graag gedaan, ik hoop dat het werkt!

hou ons op de hoogte!

het is gelukt! De cupcakes met cricut vormpjes zijn te zien op:
deze link

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

71

Re: Cricut cake software

Na heel wat zoekwerk heb ik misschien een werkende scal 2 gevonden !!!!
De meeste scal 2 die ik gehad heb vond het leuk om die copyright sneden erin te maken
Ook met de meeste scal 2 zie je niet dat hij geregistreerd staat op naam, maar als ik er nu kijk staat hij op mijn naam geregistreerd !
Kan het helaas nog niet testen, maar binnenkort ga ik het proberen  :lol: Heb opdracht van me baas gekregen om een taart te maken voor de bovenbuurman (omdat me baas soms nog wel eens vergeet het reclame bord binnen te zetten, en als de bovenbuurman het dan ziet zet hij hem bij hem binnen in de hal  :lol: )
Zal jullie op de hoogte houden ! Mocht hij werken zal ik hem hierop zetten (Met mijn library's van svg files, die ik eerder geplaatst heb, kun je ze gelijk vanuit scal gebruiken ipv zoeken en zoeken :lol: )

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

72

Re: Cricut cake software

Ik ook Kokkie. Hij zegt in begin scherm wel dat de versie een cut door het design gaat maken dus ben zeer benieuwd hoe hij gaat snijden. Alleen nog geen tijd gehad om uit te proberen. Verwacht het weekend. Maar heb de download bestanden bewaard voor het geval hij wel goed is, om door te sturen ;)
Beetje vreemd want ik doe alles op mijn oude laptoppie en daar kreeg mijn schoonzus die nogal handig is met pc's hem maar niet aan de gang. Maar achter de computer wel. Dus staat hij nou eerst op de computer. Beetje vervelend maar ben al druk aan het laptop opschonen misschien doet hij het hier dan strax ook op. En heb SCAL1 er af gehaald dacht misschien wil ie daarom niet...............
Hoop daarom zo dat ie goed CUT zonder eerst een cut door het design te maken. SCAL2 heeft iig wél veel meer mogelijkheden dan SCAL1.

73

Re: Cricut cake software

Hey smarianne,
Hmm dat heeft de scal bij mij nog niet gezegd (tenminste, heb hem nog niet getest dat hij mag beginnen met snijden  :+ )
Hmm wel vreemd dat hij het niet op de laptop doet, heeft hij dan wel de drivers ervan geinstalleerd? (welke os draai je?)
Dat zeker, hoop dat deze scal2 goed is zodat ik hem weer met de rest hier kan delen :D
Ik blij, iedereen blij, allemaal blij  :lol:

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

74

Re: Cricut cake software

Zodra ik het programma open zegt ie dus uitvoeren, klik ik OK en komt venstertje met; sure cuts alot 2 will run trial mode untill the software is activated with a purchased license key. In trial mode the software will cut a horizontal lines throughout your design as a DEMO mark. You can purchase...bladiebla
En dan klik ik op OK en gaat proggie open. Dus ja..........klinkt niet heel positief en ga er dan ook geen sheet aan wagen :S Echt ff een mat maken.
Welke os ik draai????  :think:

75

Re: Cricut cake software

Oh dat heb ik niet bij de mijne (Die melding), en als ik naar About ga, dan zie ik me naam staan onder wie ik hem geregisteerd heb  :Y
Nee groot gelijk, zonde van het geld mocht hij die horizontale lijnen erdoor heen jagen  :s
Sorry OS = Operating Systeem (Windows xp,vista,7,linux,Mac OSx)

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers