1

Onderwerp: Cricut cake software

Hallo Allemaal!

Ik heb sinds een maandje de cricut cake en ik weet dat er al veel over gezegd en geschreven is, maar ik kom er nog steeds niet uit! Heeft iemand ervaring met up to date software waarmee je éigen plaatjes kunt uitsnijden?
(ik heb stiekem een hekel aan puzzeltaarten!  :P , dus het zou mijn leven een stuk makkelijker maken!)

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Re: Cricut cake software

ik lees mee, ik krijg hem vandaag binnen :D

3

Re: Cricut cake software

helemaal niemand?

4 Laatst bewerkt door kokkie20 (24-01-2012 00:23)

Re: Cricut cake software

Zover ik weet moet het nog steeds kunnen met SCAL 2 (Sure cuts a lot). Weet het zelf nog niet zeker, heb het nog niet geprobeerd.
Maar we gaan ons daar aankomende zaterdag aan wagen.
Resultaat plaatsen we natuurlijk op het forum  :D

(Je moet wel 1 van deze firmware erophebben: version 2.1 or 2.3-2.35 for Cricut Expression/Cake machines; )

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

5

Re: Cricut cake software

kan er mij iemand van jullie even uitleggen in liefst verstaanbare taal wat je juist nodig hebt om dat programma te kunnen gebruiken?
dus een programma waar je zelf je tekeningen kan doorsturen naar je cricut om ze te snijden.

- wat heb je nodig op je computer
- wat heb je nodig voor de cricut

kan je de cricut gewoon aan je computer koppelen, en er zo iets naar toe sturen om te snijden?

(ben nog een leek hierin, zaterdag heb ik mijn cricut)

linkjes doorgeven mag ook altijd.

alvast bedankt!

6

Re: Cricut cake software

Op je computer heb je 2 dingen nodig eigenlijk.
Een werkende versie van SCAL (sure cuts a lot (versie 1 of 2)
SVG File's (dat zijn de afbeeldingen, je kunt er heel veel op google vinden ;))

Voor je cricut heb je een printerkabel nodig
http://www.pc4all.nl/Shop/product_images/u/812/usb_printerkabel__79972_zoom.jpg
Die sluit je aan op de achterkant van je cricut (dat vierkant achtige blokje) en de rechthoek (de platte) stop je in een usb poort van je computer.

Mocht je nog meer vragen hebben stuur maar een berichtje, zal ik proberen beter uitleg te geven ;)

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

7

Re: Cricut cake software

bedankt :thumb:
kan je gemakkelijk aan die scal geraken? of is dat duur op het net?

en dat programma van cricut zelf, die cricut design studio, is dat hetzelfde?

8

Re: Cricut cake software

rubia schreef:

bedankt :thumb:
kan je gemakkelijk aan die scal geraken? of is dat duur op het net?

en dat programma van cricut zelf, die cricut design studio, is dat hetzelfde?

Kijk even hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 43&p=7

daar staat een link voor het downloaden van skal! ik ben ook druk bezig met ontdekken! ;-) Voor de design studio heb je volgens mij nog steeds cartridges nodig....

9

Re: Cricut cake software

die designstudio lijkt me ook wel iets leuks, dat je dan zo namen volledig kan laten uitsnijden

en figuren op elkaar plakken en laten uitsnijden.


kzal eens kijken! :)

10

Re: Cricut cake software

De namen kun je ook gewoon met scal doen ;)
Heb toen tijdje terug wel een youtube filmpje erover gevonden hoe je dat kon doen. In scal kun je namelijk ook allemaal lettertypes uit laten snijden mits ze je geinstalleerd hebt (dat is niet zo moeilijk om te doen :D)

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

11

Re: Cricut cake software

nog een vraagje :
ik heb nu zowel SCAL 2 en cricut craft room op mijn pc geïnstalleerd.
mijn cricut is van jan 2011

hoe zorg ik er nu voor dat hij niet naar de "knoppen" is.
is het veilig om mijn cricut zomaar aan de computer te koppelen?
gaat hij de programma's niet door elkaar mixen?

ik ga starten met de craft room, lijkt me het veiligst.
er zit een briefje bij de cricut dat er moet opgepast worden met de design studio.
en bij het opstarten van scal gaf het programma ook een melding ivm de firmware of zoiets.
iemand tips?

12

Re: Cricut cake software

mijn scal 2 op de computer werkt niet :nooo
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBYEYWKW.jpg

dit is het resultaat : 2 sneden doorheen mijn figuur...

13

Re: Cricut cake software

Heb je de firmware een update laten doen?

Zo ja, dan is het jammer maar helaas maar gaat hij NIET meer werken met SCAL 2.........  :nooo

En mocht dat wél kunnen/lukken dan wil ik ook heel graag weten hoe dat toch nog (streeploos en néé geen trialversie!) bereikt wordt.....  ;)

14

Re: Cricut cake software

ja, ik heb hem laten updaten.... dit mocht ik dus niet gedaan hebben?

15

Re: Cricut cake software

Jawel hoor maar het gevolg is wel dat je niet meer met SCAL 2 kunt werken bij mijn weten......

Maar wel met de originele cartridges!  ;)

16

Re: Cricut cake software

die kosten teveel centjes naar mijn mening.... tenzij ik ze op cricutmachines.com bestel....
maar vrees dan voor een te hoge verzendingskost + douane?

17 Laatst bewerkt door rubia (08-02-2012 20:44)

Re: Cricut cake software

kan ik dat nog terugzetten?

18

Re: Cricut cake software

Welke firmware versie heeft je cricut nu dan ?
En volgens mij kun je de firmware versie niet terugzetten  :nooo

I rehabilitate computers, I train people. I am the COMPUTERWHISPERER !! ---- Zoon en moeder Taartenmakers

19

Re: Cricut cake software

nu staat er 2.43 :|

20

Re: Cricut cake software

rubia schreef:

kan ik dat nog terugzetten?

Als dát toch eens kon....... maar bij mijn weten kan dat (helaas ;)) niet....  :nooo

En versie 2.43 is inderdaad de recentste versie. Ben bang dus dat je beperkt bent in het gebruik tot de originele cartridges........

Re: Cricut cake software

Ook ik ben nog steeds op zoek naar een werkende versie van Scal 2. De links op het forum verwijzen naar trial versies. Bij deze software wordt het resultaat door midden gesneden. Het blijkt niet mogelijk te zijn files van Scal naar de Craftroom te kopieren.
Naar mijn weten kan je nu alleen nog figuren van gekochte cartridges uitsnijden. Als iemand toch een manier gevonden heeft om eigen ontwerpen met de cricut uit te snijden hoor ik dat graag.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

22

Re: Cricut cake software

ik heb dan jammer genoeg de cricut ge-update, en had ik dat niet gedaan, dan ging mijn scal nog werken.... :grr:  :grr:  :grr:

ben nu aan het uitzoeken hoe ik hem terug kan zetten, maar dit gaat supermoeilijk worden....

23 Laatst bewerkt door annick67 (09-02-2012 12:58)

Re: Cricut cake software

Ik krijg al wel een aardige verzameling cartridges......  :D

(Ik heb ook keurig de update laten draaien, kwam ik te laat achter.....  :s Maar ach, zo'n ramp vind ik het nog niet, ik kan wel alles legaal doen nu.... ;))

Maar mócht iemand zeker weten of en zo ja, hoe hij terug te zetten valt, dan ben ik benieuwd....

24

Re: Cricut cake software

en hoe geraak je op een goedkope wijze aan cartridges?

25

Re: Cricut cake software

Internet afstruinen, soms heb ik ze redelijk goedkoop, en soms niet/wat minder.

Ik vind het niet zo'n probleem (wel jammer hoor, dat wel! ;)), tot nog toe kan ik wat ik wil/moet met de Cricut.......