226

Re: Chocolate mud cake

@Xaar de Giant CC ziet er geweldig uit! (en de normale maat ook)

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

227

Re: Chocolate mud cake

thanks  :o  :)

228

Re: Chocolate mud cake

Deze ga ik onthouden, wat lekker zeg, ik denk wel een triljard calorieen, maar dat mag de pret niet drukken.

229

Re: Chocolate mud cake

Zo dames ,ik heb ook eens weer een mudtaart gemaakt en hij is hoog geworden ,dat ik drie lagen kon snijden .. :cool: in feite wel vier  :Y En op verzoek van kleindochter gevuld met fudge en aardbeien ...dus veel melk chocolade ..ze is nog maar vier jaar ..maar heeft gesmuld :9  :9  :Y
Is nog een stuk voor ongeveer drie personen ... :D dus vanavond nog effe bij de koffie  :Y en dan de eerste halfjaar niet weer ..
Want is machtig en zwaar smikkelen ...mn man houd meer van cake met smaakjes /of poffert / koeken met eigen smaakjes variatie,s  :Y

Weet even niet hoe ik foto moet plaatsen ...maar staat op mn blog ..

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

230 Laatst bewerkt door Sofia (13-06-2011 20:06)

Re: Chocolate mud cake

Deze?  ;)

http://3.bp.blogspot.com/-skKLorAqMr8/TfZFVcakbTI/AAAAAAAAA1s/PWsO33i8WMA/s320/vissen+van+kids+enz+029.JPG

http://3.bp.blogspot.com/-PeUteB1Guug/TfZFcUP-BJI/AAAAAAAAA1w/uYYOULgmuYQ/s320/vissen+van+kids+enz+030.JPG

Ziet er overigens heerlijk uit!!!  :P

231

Re: Chocolate mud cake

Ja bedankt voor het plaatsen van foto en de stuk op bordje is al een klein hapje van geproefd :Y  :9  :cool:

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

232

Re: Chocolate mud cake

Deze taart ga ik morgen maken, overgoten met ganache en gevuld met de after eight mintvulling. Ik ben nog niet heel erg bedreven in taarten maken dus ik hoop dat het wat wordt.  :)

233

Re: Chocolate mud cake

Hoi Hoi,


Deze lijkt me overheerlijk, en als ik de reactie's zo lees is hij dat ook... :P

Ik wil hem komende gaan maken voor mijn neefje die stapelgek is op chocolade.

Nu heb ik een springvorm van 26, dus vraag me af hoeveel of ik dan van de ingrediënten nodig heb, want zie dat het recept voor een springvorm van 20 is....En moet hij dan ook langer in de oven ??

Zou je hem ook met cholademousse kunnen vullen ?
En kan je hem als je hem met botercreme besmeerd goed bekleden met Fondant ?

Veel vraagjes, maar hopelijk kan iemand me de antwoorden erop geven...

234

Re: Chocolate mud cake

Ik heb deze afgelopen vrijdag gebakken, ingevroren en zaterdag gevuld met chocomousse op basis van marshmellows. Daarover witte choco ganache. Was een proefbaksel voor volgende week.

Meteen geleerd dat er een dijkje tussen moet de warme gesmolten choc en de vulling :) die smolt vrolijk mee naar beneden aan de randjes. Ga een dijkje leggen van choco ganache, laten stollen en dan de mousse erin. Deksel drop en gieten met die boel :)

Maar de smaak van deze GODDELIJK !! had hem gemaakt in een vierkante vorm van 23cm en hij heeft er een uur en een kwartier ingestaan. op 150/160gr. Meegenomen naar een dinetje, maar kreeg de helft mee terug, de gastheer&vrouw konden dat niet op.. dus maar snel op werk en bij de buurtjes uitgedeeld. Want anders at ik alles zelf op! :9

235 Laatst bewerkt door anneke63 (01-08-2011 15:33)

Re: Chocolate mud cake

Hij is ook heerlijk als je de melk vervangt voor kokosmelk en er rum in doe en vul met ganache met rum en kersen. :9

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

236

Re: Chocolate mud cake

Ik ga hem vanavond maken  :P

237

Re: Chocolate mud cake

Ik heb hem nu ook in de oven staan, hij gaat straks de vriezer in en donderdag ga ik hem vullen en bedekken met botercreme en fondant. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken en hij niet uit elkaar valt...
Ben echt super benieuwd hoe hij smaakt! ik heb hoge verwachtingen na alle positieve reacties hier  ;)

238

Re: Chocolate mud cake

Zoals in min topic al beschreven mijn choco mud cake is uit elkaar gevallen iemand een idee hoe het komt of is dit zoeen risico cake.
Heb overigens een silicone bakvorm gebruikt van 27 cm doorsnee.
Heb in de bodem van de taart ook kuilen zitten, hoe zou dat dan komen :s  mijn zoon heeft hem na 3 kwartier wel de oven een stukje kom nog net optijd DICHTT roepen voor dat hij hem helemaal open had, weet dus niet of dit hier invloed op heeft gehad.

239

Re: Chocolate mud cake

De taart is heerlijk! Ik heb hem gebakken in een 25 cm vorm en daarn een iets lager biscuit in de 35 cm vorm en deze gestapeld met ganache ertussen. Ietwat machtig maar verukkelijk!
Tx voor de post

240

Re: Chocolate mud cake

Zo hij zit bij mij nu ook in de oven, ben erg benieuwd!!! Wat me opviel is dat als je de melk, suiker, boter en chocolade gesmolten hebt het er niet uit ziet als een homogeen mengsel.. Ik ben maar gewoon doorgegaan en toen ik de droge ingredienten erbij deed zag het er lekker uit en smaakte het ook heerlijk dus het zal wel goed zijn. Herkennen jullie dat??

241

Re: Chocolate mud cake

Ik heb m ook gemaakt en hij is overheerlijk...volgens mij zat hij al bij de eerste aanblik ervan aan mijn dijen :lol:  maar oh oh oh wat is hij lekker!!
De helft gedeeld met mijn neef en zijn vrouw (laaiend enthousiast!) en een kwart aan mijn dinnetje meegegeven (die heeft al meteen een hele besteld ) en de andere kwart is (gek genoeg) nog niet op...langzaam van genieten hihihi :P

242

Re: Chocolate mud cake

Ik wil deze aankomend weekend gaan maken en invriezen voor de kerst. Hoelang van te voren halen jullie hem uit de vriezer? En zet je hem dan in de koelkast of niet?

Groetjes, Serena

243

Re: Chocolate mud cake

Deze blijft ook mijn favoriet :Y   :thumb: en bak het zeker weer met kerst en weer met alles er op aan ...  :)  :cool:

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

244

Re: Chocolate mud cake

Vraagje van een complete nitwit op taartbakgebied: ik wil van de mudcake cupcakes maken voor kerst en die overgieten/bestrijken/onderdompelen met chocoladeganache. Ik heb alleen 's ochtends geen tijd om nog te bakken of te versieren, dus eigenlijk wil ik de cupcakes van te voren alvast klaarmaken. Kan ik ze van te voren bakken, besmeren met de ganache en zo 'kant en klaar' invriezen? Of toch beter de ganache er op het laatst pas overheen doen?

En hoe vries ik ze dan in? Verpakt in magnetronfolie, blijven ze dan goed? En als ik ze 's ochtends uit de vriezer haal, zijn ze dan 's avonds ontdooid? Ze moeten 1,5 uur mee in de trein, dus op zich lijkt het me niet verkeerd als ze dan nog gekoeld zijn.

245

Re: Chocolate mud cake

Helaas alleen M eieren in huis!
Moet ik er dan 3 in doen ipv 2? of word het dan weer teveel?  :s

Groetjes, Serena

246

Re: Chocolate mud cake

Dit is echt TE lekker  :9
Heb ze vanmiddag gemaakt (met 2 M eitjes) in cupcakevormpjes
en ze zijn onweerstaanbaar! Gelijk de helft in de vriezer gegooid  ;)

Groetjes, Serena

Re: Chocolate mud cake

Bedankt voor het recept het is een heerlijke cake
ik heb hem gevuld met chocolade fudge en aardbeienjam en overgoten met chocolade glache
heb hem in een modelpan gebakken en is helaas kwa vorm mislukt moet eerlijk zeggen dat ik zelf er nog wat exstra baking sode en citoensap heb bij gedaan dus misschien is dat de rede dat de bovenkant vrij hard was en afbrokkelde had in mijn geval wel weer een voordeel ik wilde er toch een berg van maken voor mijn zoontje's cars taart is redelijk gelukt
Ga zeker dit recept nog een keer gebruiken iedereen vond het super lekker
nogmaals bedankt voor het delen!
Groetjes Patricia

248

Re: Chocolate mud cake

Oh jeej... zo'n recept is niet te weerstaan... Dus nog maar gauw dit jaar maken, voordat het strenge lijnen begint.

Maar ik zou hem graag met witte chocolade maken. Kan dat? En kan ik dan dezelfde verhoudingen aanhouden?

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

249 Laatst bewerkt door G.I. Jane (22-12-2011 13:29)

Re: Chocolate mud cake

@Patricia De cmc wordt hard van boven en brokkeld snel af. Het is geen luchtige biscuit die je makkelijk vult, maar een massieve.

@Kiruiv Of het kan weet ik niet, witte chocolade is vetter en je moet aan het recept ook cacaopoeder toevoegen, misschien dat je dan poedersuiker ipv cacao moet toevoegen. Ik zal eens kijken, want ik heb thuis nog een recept van white chocolate mudcake liggen.

Ik heb van het weekend de cc ook weer gemaakt (24 cc 20 min op 190 graden) en wat overbleef ingevroren.

Ik gebruik overigens altijd 2 eieren in de maat M.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

250

Re: Chocolate mud cake

GI Jane: ik ben heel benieuwd naar je recept voor de witte chocolate mud cake!!! :Y

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis