1 Laatst bewerkt door Em (12-12-2011 23:40)

Onderwerp: Koekjes Kerstbomen

Ook ik heb me gewaagd aan de Gingerbread Cookie Trees van Wilton. Wat leuk om te doen!!!!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/389395_10150419110437960_625062959_8568681_1919085527_n.jpg

En zo lijkt de linker boom wat minder scheef  en de rechterboom wat meer:  O-)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/388492_10150419221617960_625062959_8569025_1042019621_n.jpg

Re: Koekjes Kerstbomen

Super! Dit wil ik ook nog super graag een keer doen!!

I just love cake!
Groetjes Laura

3

Re: Koekjes Kerstbomen

Gaaf zijn ze he!

je hebt ze super mooi gemaakt!!

Groetjes Esther
Kom ook eens kijken in mijn winkel (132m2) met bakspullen in Voorburg! (koningin Julianalaan 166, naast de fietsenwinkel Profile) www.cakebakelove.nl

4

Re: Koekjes Kerstbomen

Heel leuk krijg zin in kerst! :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

5

Re: Koekjes Kerstbomen

Ik heb het van de Sint gekregen en ga het maken voor bij de koffie met kerst. Krijg er al helemaal zin in zo.

Bij ons op de boerderij is het elke dag een feestje!
mama, boerin, bakken, tupperware

6

Re: Koekjes Kerstbomen

Wat zien die er vrolijk uit, heel leuk !

7

Re: Koekjes Kerstbomen

Wat een leuk idee en prachtig gemaakt :thumb:

8

Re: Koekjes Kerstbomen

ze zijn leuk. Hier ligt de uitsteker set ook al sinds vorig jaar, toch maar eens aan beginnen

9

Re: Koekjes Kerstbomen

Ze zijn erg leuk  :)   !

Ik wil deze week ook de set gaan halen om de boompjes te kunnen maken... Maar ik ben nog maar een beginneling, en vraag me dan weer af waarmee versier je de boom nou eigenlijk..? :o  Het groene en wit is dat nou gewoon royal icing..? Net als van het recept hier op de site..?

Groetjes Ylona

10

Re: Koekjes Kerstbomen

Er zit een receptenboekje bij de set. Daarvan het ik het Gingerbread recept gebruikt en het Royal Icing recept.

Deze Royal Icing gemaakt van 4 cups gezeefde poedersuiker, 3 eetlepels meringue poeder, mixen met 5 eetlepels water. Kan niet simpeler!

11

Re: Koekjes Kerstbomen

Aaah oke,
Super bedankt :) !

Groetjes Ylona

12

Re: Koekjes Kerstbomen

Ik heb deze set al 2 jaar en het is zo leuk om te doen. Ik vind die van jou erg leuk Em! Ik ga volgende week koekjes bakken en decoreren met icing. Groeten Suzanne

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

13

Re: Koekjes Kerstbomen

Helemaal leuk! :thumb:  :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

14

Re: Koekjes Kerstbomen

Die zien er super leuk uit!

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

Re: Koekjes Kerstbomen

Heel leuk, ik heb hem ook van Sint gehad en het staat op het programma voor kerst.

Vraagje: hoe heb jij het bewaard, versierd en al? Of is alles op in 1 keer.
Want ik wil hem meenemen voor het kerstdiner, dus dan overdag maken. Ik denk dat ik het inpak in folie of zo.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

16

Re: Koekjes Kerstbomen

slagroomtoefje schreef:

Heel leuk, ik heb hem ook van Sint gehad en het staat op het programma voor kerst.

Vraagje: hoe heb jij het bewaard, versierd en al? Of is alles op in 1 keer.
Want ik wil hem meenemen voor het kerstdiner, dus dan overdag maken. Ik denk dat ik het inpak in folie of zo.

Ik heb hem gewoon zo bewaard zoals op de foto, zonder folie oid. Hij heeft 3 dagen op m'n werk gestaan waarbij er elke dag wat vanaf gegeten werd, en vandaag is ie op gegaan :-D Gingerbread kan dat prima hebben, en de koekjes blijven lekker!

17

Re: Koekjes Kerstbomen

Wat een mooie vrolijke bomen! :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

18

Re: Koekjes Kerstbomen

O supergaaf :)

19

Re: Koekjes Kerstbomen

O supergaaf :)

20

Re: Koekjes Kerstbomen

Leuk! Ik ga er ook één maken komende week. Heb er erg veel zin in :D

21

Re: Koekjes Kerstbomen

zijn dat trouwens m&m's of zo?

22

Re: Koekjes Kerstbomen

zijn dat trouwens m&m's of zo?

23

Re: Koekjes Kerstbomen

writingsuus schreef:

zijn dat trouwens m&m's of zo?

Ja hoor, gewoon M&Ms  :D

Ik vond de bomen trouwens met de dag lekkerder worden. In totaal hebben ze 4 dagen 'overleefd'. In het begin was het gingerbread redelijk vochtig, en een beetje taai taai achtig (misschien ook door de Maple Syrup).

Maar na 1-2 dagen werden de koeken droger en brosser, en eigenlijk gewoon lekkerder. Dat vonden m'n collega's ook. Ik ga ze nog een keer maken voor Kerst, en dan laat ik 'm eerst 2 dagen staan voordat ie opgegeten mag worden  :cool: