51

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Joanna1981 schreef:
Marinina schreef:

Ik heb vorige week koekjes voor in de kerstboom gemaakt met brooddeeg, zijn keihard geworden.  :thumb:

De koekjes met 'glas' die ik gemaakt had en klaar had liggen voor in de boom zijn helaas alle glaasjes weer van gesmolten  :s

Ik las bovenstaande, vandaar de vraag.

oh okay...het enige dat ik mij kan voorstellen is dat door het vocht dat in het brooddeeg recept zit de snoepjes smelten  :think: . Anders zou ik het ook niet weten  :s

52

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ok. We zullen zien.
Ik ga ze morgen maken dus ben benieuwd hoe ze worden.
Ik was van plan om uitstekers te gebruiken en een rondje eruit te steken, of een ruitje. Hopelijk heb ik dan de juiste hoeveelheid....

53

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Mooi dat zeker, maar zijn ze ook lekker vraag ik me af ?

Geef me de kalmte dingen te aanvaarden die ik niet kan veranderen de moed om dingen te veranderen die ik kan veranderen en de wijsheid om het verschil te zien

54

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Bedankt voor de how to ;)

walking on buttercreamclouds .....

55

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Euqinom schreef:

Mooi dat zeker, maar zijn ze ook lekker vraag ik me af ?

dat is een lastige want smaken verschillen. Het koekje is gewoon een lekker koekje en het snoepje lekker zoet. Of je daar van houdt moet je zelf bepalen. Persoonlijk kan ik er wel van genieten  :D

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

bedankt voor deze how to! ik ga em morgen proberen denk ik :)

Ik zing mijn eigen wijsje!

57

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

djehr schreef:
Euqinom schreef:

Mooi dat zeker, maar zijn ze ook lekker vraag ik me af ?

dat is een lastige want smaken verschillen. Het koekje is gewoon een lekker koekje en het snoepje lekker zoet. Of je daar van houdt moet je zelf bepalen. Persoonlijk kan ik er wel van genieten  :D

Dankjewel, is ook zo, smaken verschillen....zou het ook lukken met Napoleons ? Zijn natuurlijk van nature mat, maar wanneer je een gewoon zuurtje in vijzel doet is het ook mat daarna, toch....Napoleon snoepjes zijn wat zuurder, wellicht frisser ?

Geef me de kalmte dingen te aanvaarden die ik niet kan veranderen de moed om dingen te veranderen die ik kan veranderen en de wijsheid om het verschil te zien

58

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Napoleons hebben wel een soort vulling, dus weet niet precies hoe dat uitpakt. Maar ik zou zeggen...probeer het uit en laat het ons weten  :D

59 Laatst bewerkt door kwebbeltje (21-12-2011 23:19)

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Djehr, ik wil je nog even heel hartelijk bedanken voor deze howto. dank zij jouw uitleg heb ik het ook aangedurfd om koekjes te maken. en ook bedankt namens mijn gezin want ik ben nu echt verslaafd om ze te maken want ik heb geen tijd meer voor het huishouden en mijn huis is een grote puinhoop nu whahahhahaah

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

60

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

kwebbeltje schreef:

Djehr, ik wil je nog even heel hartelijk bedanken voor deze howto. dank zij jouw uitleg heb ik het ook aangedurft om koekjes te maken. en ook bedankt namens mijn gezin want ik ben nu echt verslaafd om ze te maken want ik heeb geen tijd meer voor het huishouden en mijn huis is een grote puinhoop nu whahahhahaah

graag gedaan  :D
Snap wel wat je bedoelt...want dit is erg verslavend  :Y  :Y ...ook wel erg herkenbaar..die puinhoop (weet alleen niet zeker of dit bij mij aan het bakken ligt  :think:   :lol:  :lol: )

61

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

hallo Desirée,

Bedankt voor het delen van de howto. Geweldig leuk om te maken en ook heel leuk om kado te doen (heb er vandaag mijn collega's blij mee gemaakt).

Misschien ook leuk om te weten dat het ook gaat om kleine openingen te maken en op te vullen. Mijn koekjes zien eruit als volgt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3WY3ZWBR-D.jpg

Fijne feesten!

62

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

djehr schreef:
Euqinom schreef:

Mooi dat zeker, maar zijn ze ook lekker vraag ik me af ?

dat is een lastige want smaken verschillen. Het koekje is gewoon een lekker koekje en het snoepje lekker zoet. Of je daar van houdt moet je zelf bepalen. Persoonlijk kan ik er wel van genieten  :D

Ik heb de koekjes gemaakt met het recept van Peggy Porshen en citroenzeste toegevoegd aan het deeg. Ze ruiken heerlijk en smaken ook prima!

63

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Oh Desirée, wat een ontzettend leuke how to! Die zet ik heel graag op mijn linkjessite, mag wel he?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

64

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Jozien schreef:

Oh Desirée, wat een ontzettend leuke how to! Die zet ik heel graag op mijn linkjessite, mag wel he?

Groetjes, Jozien.

:Y Tuurlijk!

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik had vorige week ook deze super leuke koekjes gemaakt. Had ze vorige week zaterdag in de boom gehangen. Zit ik vanmorgen op de bank zie ik dat een van de koekjes druipt. Al het glas is gewoon weer aan het smelten. Dacht eerst dat er gewoon eentje tegen een lampje aan hing, maar ze hebben het allemaal! Heb ze er maar uit gehaald, anders zit straks alles onder 't plakspul...

Echt zo jammer, 't zag er zo leuk uit...

66

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Hey Iris,

Hier hetzelfde verhaal!
Heb harde snoepjes gebruikt met een wat zachtere binnenkant, jij??
Heel mooi maar wel jammer!

Groetjes Melanie

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik heb dezelfde snoepjes gebruikt die Djehr gekocht heeft bij de Action... Dus gewoon volledig hard.

68

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Iris Zijlstra schreef:

Ik had vorige week ook deze super leuke koekjes gemaakt. Had ze vorige week zaterdag in de boom gehangen. Zit ik vanmorgen op de bank zie ik dat een van de koekjes druipt. Al het glas is gewoon weer aan het smelten. Dacht eerst dat er gewoon eentje tegen een lampje aan hing, maar ze hebben het allemaal! Heb ze er maar uit gehaald, anders zit straks alles onder 't plakspul...

Echt zo jammer, 't zag er zo leuk uit...

Hier hetzelfde............we hebben ze net allemaal maar uit de boom gehaald.

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Karin09 schreef:
Iris Zijlstra schreef:

Ik had vorige week ook deze super leuke koekjes gemaakt. Had ze vorige week zaterdag in de boom gehangen. Zit ik vanmorgen op de bank zie ik dat een van de koekjes druipt. Al het glas is gewoon weer aan het smelten. Dacht eerst dat er gewoon eentje tegen een lampje aan hing, maar ze hebben het allemaal! Heb ze er maar uit gehaald, anders zit straks alles onder 't plakspul...

Echt zo jammer, 't zag er zo leuk uit...

Hier hetzelfde............we hebben ze net allemaal maar uit de boom gehaald.

Oh, nou blijkbaar dus niet de enige... Gelukkig had ik ook nog andere koekjes gemaakt zonder glas, anders was de boom nu wel erg kaal geworden met alleen ballen erin.

Vraag me toch af hoe het kan. De snoepjes smelten ook niet als ze in het papiertje zitten op kamertemperatuur. Zal dan zeker te maken hebben met het feit dat ze warm zijn geweest oid.

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Iris Zijlstra schreef:

Ik heb dezelfde snoepjes gebruikt die Djehr gekocht heeft bij de Action... Dus gewoon volledig hard.

Ik heb geen probleem met de zuurtjes van de action. Ze hangen al bijna 2 weken.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

71

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Bij mij hebben ze ook 2 weken gehangen/gelegen...dus heb geen idee waarom ze bij jullie gesmolten zijn.. :think:

Hebben jullie wel het Peggy Porschen recept gebruikt of een ander recept?

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Heb het recept gebruikt van Peggy inderdaad...

73

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Ik de mix van funcakes (met extra bloem vanwege de vorm)

74

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

Van Peggy

75

Re: [HOW-TO] Stained glass cookies of Glas in lood koekjes

dan kan het daar dus niet aan liggen.. :think:

het enige dat ik kan bedenken is dat de snoepjes smelten door warmte of door vocht.
even verder verzinnen hoor...

hebben jullie de snoepjes gelijk meegebakken of de laatste paar minuten toegevoegd...?