26

Re: [HOW TO] Macarons

Mijn beslag was juist weer veel te dik waardoor ik niet een mooi glad rondje kreeg, hoe kan dit? Heb ik het eiwit te lang gemixt misschien?
Verder waren ze wel goed gelukt en erg lekker.

groetjes Hanneke

27 Laatst bewerkt door heleena (21-11-2011 16:15)

Re: [HOW TO] Macarons

Nou, dan mag jij  vast een druppeltje extra vloeistof toe voegen.
Ik denk niet dat het komt doordat je de eiren lang gemixt hebt....dat heb ik ook héééél lang gedaan...totdat de pieken echt stokstijf bleven staan.

Ik zie een voetje!!!!
...het zal mij benieuwen hoe ze over een paar minuten zijn.

Ships,...draai ik toch zijn pootje uit.
..dacht er één op te tillen...blijft zijn voetje dus vastzitten.  :D

Ga de rest dan toch maar even ki(i=oe-l)llen in de vriezer.

28

Re: [HOW TO] Macarons

Ziet er echt smakelijk uit!

Ik wil dit recept ook graag gaan proberen. Welk amandelpoeder gebruiken jullie daarvoor? En waar kan je dat kopen.

29

Re: [HOW TO] Macarons

dank je voor de how to ik ga ook eens een poging wagen :s

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

30

Re: [HOW TO] Macarons

Dit recept ziet er alvast makkelijker uit dan hetgene ik al ooit geprobeerd heb. Dus wie weet doe ik wel een tweede poging!

31 Laatst bewerkt door heleena (21-11-2011 21:39)

Re: [HOW TO] Macarons

Het resultaat na het bakken.
Zowel de gelukte macarons als degene die ik stuk trok.
Bovenkant en ook twee onderkanten te zien.
https://lh6.googleusercontent.com/-Rqbn2P9m7I0/Tsq2UgVJckI/AAAAAAAAHas/RCMS5AEVsfg/s720/IMG_4185.JPG

Ik denk zelf dat ze nu goed zijn.

32

Re: [HOW TO] Macarons

oo hier ben ik heel blij mee :D

33

Re: [HOW TO] Macarons

waar koop ik eigenlijk amandelpoeder?

34

Re: [HOW TO] Macarons

oja en hoe maak ik speculooscreme?? is wel lekker om te meken voor sintreklaas

35

Re: [HOW TO] Macarons

peet78 schreef:

waar koop ik eigenlijk amandelpoeder?


Bv. Sligro....gaat wel per kilo.

36

Re: [HOW TO] Macarons

heleena schreef:
peet78 schreef:

waar koop ik eigenlijk amandelpoeder?


Bv. Sligro....gaat wel per kilo.


een kilo is wel heel erg veel.... kan het niet ergens minder??

37

Re: [HOW TO] Macarons

Ja, webshops verkopen het in een kleine hoeveelheid.

Re: [HOW TO] Macarons

Als ik merengue maak en ik doe het in een oven van 140 graden verdwijnt de kleur. Kunnen de makarons dat wel hebben? Er zit natuurlijk ook andere ingrediënten in.
De how to is wel super duidelijk zo.  :Y  :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

39

Re: [HOW TO] Macarons

peet78 schreef:

waar koop ik eigenlijk amandelpoeder?

Probeer eens bij een Toko of Turkse supermarkt . Daar hebben ze bakjes van 200 gram .

Carpe Diem !

40

Re: [HOW TO] Macarons

axhanneke schreef:

Mijn beslag was juist weer veel te dik waardoor ik niet een mooi glad rondje kreeg, hoe kan dit? Heb ik het eiwit te lang gemixt misschien?
Verder waren ze wel goed gelukt en erg lekker.

Heykes,

gewoon dan het beslag iets meer doorroeren, het moet echt van je spatel naar beneden vallen in van die dunne sliertjes, die dan op hun beurt binnen de 5-10sec in het beslag opgenomen worden, dit zal echt eventjes aanvoelen worden  :Y

41

Re: [HOW TO] Macarons

zoethoudertje schreef:

Als ik merengue maak en ik doe het in een oven van 140 graden verdwijnt de kleur. Kunnen de makarons dat wel hebben? Er zit natuurlijk ook andere ingrediënten in.
De how to is wel super duidelijk zo.  :Y  :)

heykes,

ik bak mijn merengue altijd op 100° en ze blijven mooie van kleur, ook als ik er een kleurtje bij doe, dus zou mss wel kunnen dat je ze te hoog afbakt  :Y  Moet zeggen dat mijn macarons op de temp van 140° wel mooi blijven hoor van kleur  :Y En idd macarons zijn eigenlijk volledig verschillend van merengue  :Y  maar zeker eens proberen hoor  :thumb:

42

Re: [HOW TO] Macarons

Wat het amandelpoeder betreft, hier in België kan je dat gewoon kopen in de supermarkt  :Y  in potjes van 250g, 500g, ik koop de mijne wel in grote dozen, omdat ik er toch veel maak en het amandelpoeder ook wel gebruik in ander gebak  :Y

Speculooscrème is eigenlijk gewoon botercrème met een goeie lepel speculoospasta met stukjes  :P

Als jullie ze geprobeerd hebben, zeker foto's posten hoor en vooral niet opgeven  :thumb:

43

Re: [HOW TO] Macarons

heleena schreef:

Het resultaat na het bakken.
Zowel de gelukte macarons als degene die ik stuk trok.
Bovenkant en ook twee onderkanten te zien.
https://lh6.googleusercontent.com/-Rqbn2P9m7I0/Tsq2UgVJckI/AAAAAAAAHas/RCMS5AEVsfg/s720/IMG_4185.JPG

Ik denk zelf dat ze nu goed zijn.

Als ik zo de foto zie, dan denk ik dat ze toch iets minder lang mochten, ze zien er toch een beetje gekleurd uit vanonder... Waren ze nog smeuig vanbinnen?

44

Re: [HOW TO] Macarons

Boven- en onderkant waren knapperig...de binnenkant was nog zacht.
De jongens zeiden: Het lijkt wel of het op je tong weg smelt.
Ik zal de volgende keer iets korter doen en ben dan benieuwd hoe ze er uit komen.
Thanks.

45

Re: [HOW TO] Macarons

amandelmeel gekocht bij een natuurwinkel :) dit weekend eens aan het vbakken (ook nde speculoos al in huis)

46

Re: [HOW TO] Macarons

@Meentje; Heb jij ervaring met het recept macarons die half om half zijn.
100 gr. poedersuiker
100 gr amandelpoeder
2 keer 40 gram eiwit
100 gr. fijne tafelsuiker.
4 cl water.

Er wordt dan suikersiroop van de laatste twee genoemde gemaakt en dit komt dan bij 40 gr. opgeklopt eiwit.
De andere 40 gr. eiwit wordt door de poedersuiker en amandelmeel geschept.

Het klinkt zo totaal anders dat ik reuze benieuwd ben of jij of anderen hier ervaring mee hebben.

47

Re: [HOW TO] Macarons

Ik heb mijn eerste probeersel in de oven staan. Alleen kreeg ik geen mooie rondjes! Ondanks dat ik rondjes op het bakpapier had getekend. Ze zijn allemaal ongelijk. Zou ik een kleiner spuitmondje moeten gebruiken? Ik heb nr 12 van wilton gebruikt. Ik had wel het idee dat het mengsel goed was. Misschien heb ik gewoon niet zo'n vaste hand.

48

Re: [HOW TO] Macarons

...het zal vast het laatste geweest zijn.  O-)
Ik las vanmiddag nog ergens: Oefenen en nog eens oefenen en van de mislukte een triffle of terrine maken.
Ik heb spuitmondje 10 vanmiddag gebruikt....en had ze twee minuten korter gedaan na de opmerking van Meentje maar dat had ik dus eigenlijk niet moeten doen want nu was de onderkant nog te zacht en kreeg ik ze niet goed van het bakpapier af.
Vandaar dus ook de bovenstaande opmerking voor mezelf.
Ik heb een leuk recept voor een Charlotte of een triffle of terrine.  :lol:

49

Re: [HOW TO] Macarons

Altijd leuk & handig!

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

50

Re: [HOW TO] Macarons

heleena schreef:

@Meentje; Heb jij ervaring met het recept macarons die half om half zijn.
100 gr. poedersuiker
100 gr amandelpoeder
2 keer 40 gram eiwit
100 gr. fijne tafelsuiker.
4 cl water.

Er wordt dan suikersiroop van de laatste twee genoemde gemaakt en dit komt dan bij 40 gr. opgeklopt eiwit.
De andere 40 gr. eiwit wordt door de poedersuiker en amandelmeel geschept.

Het klinkt zo totaal anders dat ik reuze benieuwd ben of jij of anderen hier ervaring mee hebben.

Dat is de Italiaanse versie en Meentje postte de Franse. Of andersom. :P Het schijnt dat deze versie minder vaak mislukt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com