1

Onderwerp: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Hallo allemaal,

ik mocht weer twee taartjes maken, gelukkig had ik m'n poppetjes al eerder gemaakt want we hebben twee hectische dagen achter de rug, zoontje in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen en diezelfde dag auto afgesleept met een enorme olielek... vervangend vervoer regelen etc etc. Met m'n zoontje gaat alles gelukkig weer goed, auto nog steeds in de garage en ik heb m'n taartjes afgekregen.
Nou genoeg gebabbel, hier komen de taartjes.

http://www.monalbum.fr/Foto-WTUAKVFI.jpg

http://www.monalbum.fr/Foto-RVAZFBKI.jpg

En de karatekid, het moest een rustig taartje worden
http://www.monalbum.fr/Foto-XF77KMQT.jpg

http://www.monalbum.fr/Foto-64XYBY66.jpg

Bedankt voor het kijken en voor de tips :Y

2 Laatst bewerkt door carol (12-11-2011 18:08)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

ik was toch TE nieuwsgierig,dacht laat die cakepops maar ff wachten,ga eerst ff kijken en ja hoor TOP  :thumb:  :thumb:  :thumb: ,super schoenen en dat boetseersel weer  :thumb:  :thumb:  :thumb: ,en gelukkig dat het met je zoontje weer goed gaat,naar hoor benauwd en je auto BALEN .als dat gebeurd.
lieve groetjessss Carla
ik heb die tennis schoenen nog eens bestudeerd,maar wat nou het merk  :lol:  :lol:  :lol:

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Ik vind ze beide erg leuk! En wat een geluk dat je de boetseersels al af had!

4

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Ohhh wat super is ie geworden, het karateka-taartje, echt super superleuk gemaakt.  Echt helemaal in stijl en de juiste kleuren!!!! Geweldig mooi! Hoe groot is dat poppetje eigenlijk zo ongeveer?
De andere is OOK geweldig trouwens!!
Ik begin langzaam de opbouw van je poppetjes te begrijpen  :D , zelf doen is weer een ander verhaal natuurlijk.....

Heel veel sterkte met je zoontje, wat zullen jullie geschrokken zijn, fijn dat het weer beter gaat.

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

5

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

JA hoor......ze zijn weer super!!! :Y  :Y Je tennisjongen kijkt zo lekker wappiewappie, alsof hij zelf nog niet helemaal gelooft dat'ie gewonnen heeft! :lol:  :lol:

Beterschap voor je kleine man, Femke. Dat was natuurlijk wel even schrikken.

6

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat super weer, men wat kan jij leuk boetseren!!

groeten, Bianca
TAART in huis

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

toch altijd weer superknap hoe je boetseerd

cake my day

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Bedankt voor de leuke reacties!!

9

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat een mooie taartjes. Ik zou willen dat ik zo kon boetseren! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

10

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat een mooie taartjes...en vooral de karatekid vind ik super!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wauw de poppetjes zijn wel heel mooi geboetseerd!

12

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Zo jij kan mooi boetseren!
Beterschap met je zoontje.

Taart maken is mijn hobby. Taart eten ook!

13

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Supermooi!! :Y
Ondanks de stress.....knap gedaan.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

14

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wowwww, bij zulke prachtige boetseersels blijft mijn mond openhangen. Kan er uren naar kijken. Echt geweldig!

15

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat een gave taarten zeg! :thumb:
En beterschap voor je zoontje!

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Bedankt voor jullie leuke reacties :Y

17 Laatst bewerkt door Madame Gâteau (13-11-2011 11:23)

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

MaBaker schreef:

Ohhh wat super is ie geworden, het karateka-taartje, echt super superleuk gemaakt.  Echt helemaal in stijl en de juiste kleuren!!!! Geweldig mooi! Hoe groot is dat poppetje eigenlijk zo ongeveer?
De andere is OOK geweldig trouwens!!
Ik begin langzaam de opbouw van je poppetjes te begrijpen  :D , zelf doen is weer een ander verhaal natuurlijk.....

Heel veel sterkte met je zoontje, wat zullen jullie geschrokken zijn, fijn dat het weer beter gaat.

Dank je wel voor je reactie :Y Het valt echt wel mee hoor om het poppetje in elkaar te zetten, gewoon proberen.
De poppetjes zijn tussen de 15 en 17cm hoog.
Bij Adrien zit er een satéprikker in ieder been, je neemt een prikker, je doet er een balletje marsepein op en dan met je smoother uitrollen, dat wordt altijd strakker dan met je hand :Y

18

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Madame Gâteau schreef:
MaBaker schreef:

Ohhh wat super is ie geworden, het karateka-taartje, echt super superleuk gemaakt.  Echt helemaal in stijl en de juiste kleuren!!!! Geweldig mooi! Hoe groot is dat poppetje eigenlijk zo ongeveer?
De andere is OOK geweldig trouwens!!
Ik begin langzaam de opbouw van je poppetjes te begrijpen  :D , zelf doen is weer een ander verhaal natuurlijk.....

Heel veel sterkte met je zoontje, wat zullen jullie geschrokken zijn, fijn dat het weer beter gaat.

Dank je wel voor je reactie :Y Het valt echt wel mee hoor om het poppetje in elkaar te zetten, gewoon proberen.
De poppetjes zijn tussen de 15 en 17cm hoog.
Bij Adrien zit er een satéprikker in ieder been, je neemt een prikker, je doet er een balletje marsepein op en dan met je smoother uitrollen, dat wordt altijd strakker dan met je hand :Y

Dank je wel voor je uitleg weer!!
Misschien dat het 'probleem' bij de hoogte lag bij mij, hahahahaha, ik dacht dat je ook een poppetje van dubbele hoogte staand op 1 taart krijgt!! :lol: Niet dus.....
PERFECT gedaan hoor!!! Ik ga stug door met proberen, deze keer met de lineaal naast me en de smoother bij de hand (nooit aan de smoother gedacht eigenlijk..... ). THANX!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

19

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Zoooo leuk weer,je bent toch echt een boetseer kampioen :Y
Blij dat het weer wat beter gaat met je zoontje!

20

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Wat kan je goed boetseren, erg mooi hoor.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd.

21

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

geweldig geboetseerd!! leuke taarten!

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Ze zijn weer prachtig! Wat een boetseertalent zeg!! Succes met je kleine man en je auto

23

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Femke, wat geweldig weer. Die poppetjes, zo leuk en goed! En nu lees ik ook nog dat ze meer dan 10 cm zijn, zo groot! Boetseer jij met marsepein? Nee toch, hoe kan dat nou dat het dan niet inzakt over die prikker heen? En ik ben ook heel nieuwsgierig hoe je dat kraagje van die tennis kampioen hebt gemaakt.

Beterschap met je zoon, wat een rotdagen heb je achter de rug.  :Y

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

taartdoos schreef:

Femke, wat geweldig weer. Die poppetjes, zo leuk en goed! En nu lees ik ook nog dat ze meer dan 10 cm zijn, zo groot! Boetseer jij met marsepein? Nee toch, hoe kan dat nou dat het dan niet inzakt over die prikker heen? En ik ben ook heel nieuwsgierig hoe je dat kraagje van die tennis kampioen hebt gemaakt.

Beterschap met je zoon, wat een rotdagen heb je achter de rug.  :Y

Hoi Rianne,

dank je wel voor je reactie.
Ja ik boetseer met marsepein, ik doe meestal een beetje tylose door de benen + de prikkers. Misschien zakt het daardoor niet in ;)
Op de benen prik ik dan het bovenlijf gekleurd is met flesh van sugarflair, dan kleed ik hem aan. Voor het shirt heb ik een lapje marsepein uitgerold, met een driehoekuitsteker een puntje eruit gehaald en het randje omgevouwen. zodat je het kraagje krijg. Dit vervolgens aan de voorkant van het lijf geplakt. Daarna de achterkant, de naden van het shirt zitten meestal onder de armen, een beetje weggegumt (om het zo maar even te noemen) ik weet zo snel even niet hoe die tool heet met een beetje die ronde vorm erop. Vervolgens nog een wit sliertje erop, plaatje met het kleinste gaatje van m'n sugargun. :Y

Re: Een tenniskampioen en een 70 jarige karatekid

Prachtig ! Wat zijn jouw poppetjes weer uitmuntend   :thumb:  geboetseerd !
Je weet het Femke ik ben en blijf fan !  :)