51

Re: Alle stappen voor cupcakes

Dankjewel !!!!  :)

52

Re: Alle stappen voor cupcakes

Dankjewel !!!!  :)

53 Laatst bewerkt door Susetta (31-10-2011 21:56)

Re: Alle stappen voor cupcakes

nog een paar vraagjes...  :rolleyes:
Heb jij het relief op het roze marsepein gemaakt met een matje?
Welke?  :o  :o
ps: ik denk dat ik tussen de klei spulletjes ga neuzen van mijn dochtertje.. gegarandeerd dat ik leuke uitstekers vind!
Thx !

54

Re: Alle stappen voor cupcakes

Susetta schreef:

nog een paar vraagjes...  :rolleyes:
Heb jij het relief op het roze marsepein gemaakt met een matje?
Welke?  :o  :o
ps: ik denk dat ik tussen de klei spulletjes ga neuzen van mijn dochtertje.. gegarandeerd dat ik leuke uitstekers vind!
Thx !

Het relief is gedaan met deze mat: http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -3709.html

Succes met het neuzen  ;)

Groet, Jolanda

55

Re: Alle stappen voor cupcakes

ik heb het geprobeert met jam en rolo's.. maar beide zakte naar de bodem tijdens het bakken.. dus was niet erg makkelijk eten....

56

Re: Alle stappen voor cupcakes

Goeie tips en lekker duidelijk, bedankt voor de moeite  :thumb:

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

57

Re: Alle stappen voor cupcakes

very nice! bedankt voor het delen :D ik zit altijd te knoeien met die cupcakes haha

58

Re: Alle stappen voor cupcakes

Helemaal super! Zoveel problemen gehad met het bakken van cupcakes, echt niet normaal! Alleen ze staan er nu 10 minuten in en wat een bol er boven op zeg!

Kan het zijn dat 42g per mix verschillend kan zijn? Ik heb nu bv. minder boter gebruikt, dat is vrij zwaar natuurlijk. Ik ga het uit proberen!

59

Re: Alle stappen voor cupcakes

Oke, met iets minder beslag komt hij precies mooi uit! maar ik heb nog steeds een klein 'randje lucht' onderin mijn papiertje, iemand nog tips?

60

Re: Alle stappen voor cupcakes

Kijk te weinig in deze rubriek, vandaar dat ik deze nu pas zie....
Ik doe het ongeveer hetzelfde als jij doet (behalve de papiertjes eerst in de oven zetten, maar dat ga ik vanaf nu doen  :Y  :thumb: ) alleen zet ik de oven een stuk lager.....160 gr hetelucht. Ben bang dat 175 gr te hoog is.....

61

Re: Alle stappen voor cupcakes

Super bedankt voor deze uitleg...! Ook de basis uitleg is nooit verkeerd om te plaatsen...hier heb ik echt iets aan.

Mijn cc zijn net niet gelukt...zijn alle kanten opgezakt in de cc-papiertjes van de hema..!

Dit straks maar eens proberen!

62

Re: Alle stappen voor cupcakes

ik was/ben ook erg blij met de uitleg. nu ook overzichtelijk in 1 topic het hele proces.
ik had ccpapiertjes van ikea. heb verschillende grammen mix uitgeprobeerd om voor mij de juiste hoogte te krijgen.

@ liss;ik had in 2 week 2 verschillende soorten mix en wel de zelfde papiertjes en de hoogte van cc zat idd verschil in. ik denk dat het dus wel verschil kan maken wat voor mix/recept je gebruikt

63

Re: Alle stappen voor cupcakes

dankzij jou tips lukken mijn cc's nu prima.

Heb alleen wel last met vinden van de goede uitsteker voor óp de cupcake's Ik heb de set van 4 uitstekers met aaan de ene kant rond en de andere gekarteld.
Bij de ene soort papiertjes pst de grote precies en bij andere (bijv Oetker) is die te klein.....

Nog goede ideeen/tips?

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

64

Re: Alle stappen voor cupcakes

om het vastplakken aan je glasplaat te voorkomen kun je bakpapier tussen de cupcakes en de plaat doen

65

Re: Alle stappen voor cupcakes

Jeetje wat een werk heb je ervan gemaakt, maar wel heeeeel fijn!!!!
Ik ga het ook eens proberen op deze manier.

66 Laatst bewerkt door Mamsvandrie (24-04-2012 20:57)

Re: Alle stappen voor cupcakes

Grrrrr dat is vandaag al de tweede keer dat ik dubbel post!

67

Re: Alle stappen voor cupcakes

Staan handige tips in, dank je wel!  :thumb:  :thumb:

68

Re: Alle stappen voor cupcakes

jo-oosie schreef:

dankzij jou tips lukken mijn cc's nu prima.

Heb alleen wel last met vinden van de goede uitsteker voor óp de cupcake's Ik heb de set van 4 uitstekers met aaan de ene kant rond en de andere gekarteld.
Bij de ene soort papiertjes pst de grote precies en bij andere (bijv Oetker) is die te klein.....

Nog goede ideeen/tips?

Ik zie jouw berichtje nu pas. Beetje laat, maar misschien lees je het nog eens: Bien verkoopt (cakesbybien.nl) uitstekers cupcakerondjes van Kitbox die net een paar mm van elkaar verschillen, zodat je steeds de goede maat hebt.

Groet, Jolanda

69

Re: Alle stappen voor cupcakes

Ik snap het niet.. Doe het precies stap voor stap..
En nog staan sommige papiertjes open!
Wie helpt me?? :s

70

Re: Alle stappen voor cupcakes

Dejenna schreef:

Ik snap het niet.. Doe het precies stap voor stap..
En nog staan sommige papiertjes open!
Wie helpt me?? :s

Zoek/lees eens in de rubriek Bakken & Vullen..........kan een heleboel oorzaken hebben, het is even uitzoeken waar het bij jou aan ligt...........

71

Re: Alle stappen voor cupcakes

Dejenna schreef:

Ik snap het niet.. Doe het precies stap voor stap..
En nog staan sommige papiertjes open!
Wie helpt me?? :s

Te kort gebakken. Een of twee minuten langer kan het verschil maken.

72

Re: Alle stappen voor cupcakes

Dank je wel voor de moeite!!  :thumb:
Ga dit zéker proberen,heb ook steeds last van papiertjes die loskomen...

Re: Alle stappen voor cupcakes

Super topic. Erg bedankt, der zitten veel bruikbare tips tussen die ik kan gebruiken.