1

Onderwerp: botercreme met banketbakkersroom?

Ik heb het boek Rudolph's cupcakes en daarmee wil ik graag aan de gang maar heb nog even een vraagje over de botercreme die hij gebruikt.
Hiervoor maakt hij gebruik van banketbakkersroom die later met boter en poedersuiker tot botercreme gemaakt wordt.
Nu staan er in het boek wel recepten voor de banketbakkersroom maar kan ik hiervoor ook de kant-en-klare gebruiken uit de webshop?
Of is dit gewoon te koop in de supermarkt?

Daarnaast maakt hij cream cheescreme met roomkaas, welke roomkaas kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Tot slot nog even een vraagje over natuurlijk vanille-extract. Kan ik hiervoor ook de smaakstoffen van LorAnn gebruiken uit de webshop?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,
alsvast bedankt

groetjes ellen

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Hoi,

Je kunt gewoon bbroom van de supermarkt of hier uit de webshop gebruiken. Is ook vaak makkelijker.

Ik heb overigens ook nog een recept voor je daar voor:
Momenteel gebruik ik als vulling een combinatie van (voor een taart van ± 25 cm doorsnede). Geleerd in mijn opleiding en erg lekker:

    500 gram ongezouten roomboter
    200 gram basterdsuiker
    500 gram gele room

De ingrediënten met een mixer goed luchtig kloppen.
Wat smaakstoffen betreft kun je ook bij de supermarkt van die kleine flesjes essences (bakafdeling) gebruiken. Een paar druppels is al genoeg.

3

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Vroeger (oh wat voel ik me weer oud :+ ), noemde we dat botercreme extra. Ik denk dat hij nog zo bij de recepten staat :lol:

Je kan gewoon een pakje bbr in de supermarkt kopen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Re: botercreme met banketbakkersroom?

En als je dan toch bezig bent met zoeken en bbr dan moet je ook eens kijken bij de zwitserse room :P

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Re: botercreme met banketbakkersroom?

ik maak altijd deze creme hij heet officieel 'creme au beurre'
je kan hier voor kantenklaar banketbakkersroom  gebruiken of gewoon heel ouderwets custard koken af laten koelen vel eraf en door een zeef

en het lekkerste is als je natuurlijke smaakstoffen gebruikt

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

Re: botercreme met banketbakkersroom?

ik heb precies het recept gevolgd maar vind het toch nog teveel een botersmaak hebben, wat doe ik verkeerd? of hoe kan ik dit veranderen?

7

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Je doet niks verkeerd denk ik, t is botercreme en dat smaakt nou eenmaal naar boter? Neem aan dat je eerst je boter wit klopt en dan de suiker erbij en daarna de bbr?

Gebruik zelf ook altijd creme met bbr...

8

Re: botercreme met banketbakkersroom?

ja zo heb ik het gedaan  :Y
heeft er iemand een ander alternatief waarmee ik wel een mooie toef kan spuiten maar het niet zo naar boter smaakt?

9

Re: botercreme met banketbakkersroom?

mascarpone?

ik heb laatst erg lekkere (al zeg ik het zelf) toeven gemaakt van mascarope met caramel (van rudolph) en met chocolade (nutella) erdoorheen.

super lekker vonden wij allemaal

10

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Ik wil de botercreme met banketbakkersroom maken in de hoop dat deze wat gelig blijft.?
een taart mee afsmeren en de zijkant beplakken met smarties.
Is het idee haha weet iemand of dit haalbaar of fantasie is.?
(we gaan dit jaar voor een minionstaart van chocoladecakes, gevuld met Zwitserse room met gekleurde snoepjes, afsmeren met botercreme, beplakt met gele en blauwe smarties en bovenop komt een minions icing, de rand werk ik dan af met banana's)

11

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Ik wil de botercreme met banketbakkersroom maken in de hoop dat deze wat gelig blijft.?
een taart mee afsmeren en de zijkant beplakken met smarties.
Is het idee haha weet iemand of dit haalbaar of fantasie is.?
(we gaan dit jaar voor een minionstaart van chocoladecakes, gevuld met Zwitserse room met gekleurde snoepjes, afsmeren met botercreme, beplakt met gele en blauwe smarties en bovenop komt een minions icing, de rand werk ik dan af met banana's)

12

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Deze botercreme is iets geler, maar zeker niet geel!
Je kan een paar druppels voedingskleurstof toevoegen om de creme te kleuren.

13

Re: botercreme met banketbakkersroom?

als ik creme au beurre met pudding maak, schift ie altijd ... iemand een tip daartegen?
thanks!

14

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Misschien dat de pudding nog te warm is :think:

15

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Recept is

1   deel suiker (het beste is basterd suiker)
2 delen boter

dit luchtig laten draaien (wel verwarmen)

3 delen gele room of banketbakkersroom.


Dit kan nooit schiften als de gele room te warm is. Dan wordt de creme te slap en kan je er niets meer mee.

de gele room in 3 delen toevoegen tussentijds verwarmen om het schiften tegen te gaan.

Als je zondigt zondig dan lekker

16

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Ik gebruikte Pure Madagascar Bourbon Vanilla Extract van LorAnn uit de webshop hier maar zie hem niet meer staan.
Die is natuurlijk geloof ik, het zijn net de supermarkt vanilles wat niet natuurlijk zijn. Ik vind toch niks gelijkaardigs bij ons in de supermarkten, ik zie enkel van die aroma flesjes.

Ik zou ook starten met banketbakkersroom te kopen. Heb ooit zelf gemaakt volledig en ben eigenlijk niet zo zot van deze botercreme met banketbakkersroom. Als je hem dan lekker vind kun je nog de volgende keer alles zelf maken.
Ik vind zelf de swiss meringue botercreme lekkerder en lichter en ook geschikt voor toeven van de maken.

17

Re: botercreme met banketbakkersroom?

Wat ook erg lekker is: een eetlepel of twee lemoncurd er door roeren!!