Onderwerp: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

ik zit soms we eens uren (wie niet :-) ) op de site te snuffelen.
en kom dan verschillende ideeen tegen.
die vaak heel bruikbaar zijn.
dus nu ik zelf een idee heb ..............zet ik hem er ook maar bij.

waar om een dure rollermat kopen als je hem zelf kan maken.

nodig:
PVC STUK VOOR ROLLER (liefst een wat dikkere dan kan er veel op)
FOAM AFBEELDINGEN (dieren,letters,princessen,voertuigen,cijfers,cirkels,sterren ect in allerlei afbeeldingen  te krijgen, vaak niet eens zo duur. heb er zelf een van 220 stuks voor rond de 2 euro (, je weet wel die stikkertjes die soort 3-D zijn en zacht, tekoop bij intertoys of zeeman ect.)

plak deze op de ontvette pvc buis (even een warm sopje met afwasmiddel en goed laten drogen) de foam printjes die je graag afgebeeld wilt hebben in je fondant/marsepein.
even goed aan duwen en ze zitten vast.
bv allemaal veschillende grote's sterren, rondjes hartjes of princesse stikkers.
als je de marsepein/fondant hebt uitgerold met een gewone roller tot de dikte en groote die je nodig hebt rol je als laatste met deze
zelf gemaakte roller met foam er over heen.
dit moet net als met een gekocht struktuur roller of mat  in 1 keer gebeuren.........dusse eerst even oefenen op een kleiner stukje............. goed duwen en........walla..........je eigen struktuur roller heeft zijn werk gedaan.
geen dure roller of structuurmat uit de winkel meer nodig.
even een warm sopje en schoon.
of er af halen en volgende keer opnieuw beginnen met een andere print.
volgens mij kan je hem ook gewoon zo weg legen want als je hem alleen voor de marsepein gebruikt kan dat volgens mij niet zo veel kwaad.

mocht je het niet hygienische vinden dan kan je tussen de roller en de marsepein/fondant ook plastice folie leggen.
wil je zelf andere vormpjes maken.......je kan ook foam matjes kopen die je dan met dubbelzijdig plakband kan op plakken(iets meer werk maar wel nog meer variatie en mogelijkheden, s vormen of verschillende maten ringen in elkaar ect.)

als er iemand is die het ook geprobeert heeft.............ben benieuwd hoe jullie het resultaat vinden.
groeten mama van 8

2

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

wow, lijkt me een super idee. ik ga het een keer proberen (als ik tijd heb)

3

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Leuk dat je het hebt uitgelegd :)
Heb je titel even aangepast.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Corry1969 (28-02-2011 14:40)

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

dit ga ik van de week zeker een keer proberen..thx :thumb:
Ik heb vanmorgen voor 6 euro stickertjes gehaald..2 vellen bloemetjes,2 vellen hartjes en 2 vlindertjes.NU morgen nog even de pvsbuisjes halen.
Ben benieuwd of het gaat lukken :-)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

5

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Geweldig top idee en bespaard uiteraard veel geld
leuk bedacht zeker iets om te proberen

6

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

heeft iemand dit al een keertje uitgeprobeerd en werkt het dan ook naar behoren?

want dit is indd een super leuk en goedkoop idee, maar ben nieuwsgierig of het dan ook wel werkt??


liefs moortje

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Kijk even mee. Ben benieuwd of het werkt.

Keep calm and have a (cup-)cake!!

8

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Hetw erkt schijnbaar wel......heb het idee hier namelijk al vaker voorbij zien komen! Wel een goeie overigens! :thumb:

9

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Ik heb twee weken geleden ook een roller gemaakt met foam bloemen erop.
Het zag er erg leuk uit.
Zelfs mijn zoontje van 11 vond het er "cool" uitzien. :D

groetjes yvon

10

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Wat toevallig zeg!! Ik stond vorige week naar zo'n setje figuurtjes te kijken en bedacht toen dat die dingen zich prima lenen voor zo'n experiment :D
Ik ga het zeer binnenkort uitproberen en zal dan op terugkomen.
Overigens was ik toen bij Zeeman en daar hebben ze enorm veel keus aan figuurtjes onder de € 1,=.

Groetekes, Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

11

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Ik(super blond :o ) kan me geen voorstelling maken van de figuurtjes die jullie bedoelen. Heeft er iemand een foto of een voorbeeld???

Keep calm and have a (cup-)cake!!

12

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Ik vind dit een goede tip en ben dus vandaag ook maar even gelijk deze foamstickers gaan halen echter heb ik toch nog een vraagje. Zou je dit bijvoorbeeld ook op een dunne placemat kunnen plakken en deze dan omgekeerd op je fondant leggen en dan met de roller er overheen. Zou dit ook werken. Iemand ervaring? :think:

13

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

foto's??

My dream, een cupcake en koekjes winkel...keep dreaming...

14

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Vivian1975 schreef:

Ik vind dit een goede tip en ben dus vandaag ook maar even gelijk deze foamstickers gaan halen echter heb ik toch nog een vraagje. Zou je dit bijvoorbeeld ook op een dunne placemat kunnen plakken en deze dan omgekeerd op je fondant leggen en dan met de roller er overheen. Zou dit ook werken. Iemand ervaring? :think:

mij lijkt dat dit hetzelfde effect geeft en misschien nog wel makkelijker is, als nadeel dan weer dat je meer stickers nodig hebt denk ik?

heeft al iemand dit geprobeert want topic is al van februari

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

15

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Ben zó benieuwd of dit werkt!

Ik zal het binnenkort zelf gaan proberen, hier ligt de kast vol met deze foamstickers, maar als iemand al een foto van het resultaat heeft...gráág!

16

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Ik ben benieuwd...

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

ik heb het geprobeerd met hartjes op  een roller.
ging best goed, maar de wat grotere hartjes bleven niet goed plakken omdat de roller zo rond loopt (gek he?! ;) )
de structuur was er wel, maar niet zo mooi diep als een mat of structuurroller.
heb trouwens folie over de roller heen gedaan, dus misschien dat  de structuur daarom niet zo diep was.

Ik zing mijn eigen wijsje!

18

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

heeft iemand miss een foto van het resultaat ? ben heel erg benieuwd namelijk :D heb hier nog genoeg pvc buisjes liggen die ik kan omtoveren tot eigen creaties, maar dan wil ik wel weten of het werkt :D

19

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Ook ik wil wel foto's zien. Is er nog niemand die ze gemaakt heeft????

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

Re: [HOWTO] Structuur roller zelf maken???

Heb wel een foto maar je ziet t amper op de foto... :(

Ik zing mijn eigen wijsje!