1 Laatst bewerkt door marieke84 (15-01-2012 18:07)

Onderwerp: Howto: Pot vol brownies

Ik heb afgelopen weekend een variatie op een pot vol koekjes gemaakt, nml een pot vol brownies. Ik heb deze cadeau gedaan en vond het ook leuk om hem hier met jullie te delen:

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/pot-vol-brownies.jpg

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/pot-vol-brownies-zo-maak-je-het1.jpg

Weer een pot vol ingrediënten waarmee je heerlijke brownies kan maken. Deze pot is weer heel makkelijk zelf te maken en erg leuk om cadeau te geven. Ik ben uitgegaan van een pot met een inhoud van 650 ml.

Hier ook nog een keer de ingrediënten en de volgorde ervan van onder naar boven in de pot:

Je hebt nodig:

  • 2/3 theelepel zout
    150 gram bloem
    40 gram cacaopoeder
    135 gram bruine basterdsuiker
    135 gram witte basterdsuiker
    60 gram pure chocoladestukjes
    60 gram witte chocoladestukjes

De volgorde van de laagjes van onder naar boven:

  • zout & 75 gram
    bloem
    cacaopoeder
    75 gram bloem
    bruine basterdsuiker
    witte basterdsuiker
    pure chocoladestukjes
    witte chocoladestukjes

Het enigste wat dan nog op of aan de pot moet worden bevestigd is hoe ze worden gemaakt, hieronder het receptje voor aan de pot:

Voeg zelf toe:

  • 1 theelepel vanille-extract
    150 ml zonnebloemolie
    3 eieren

Leeg de pot in een kom voeg bovenstaande ingrediënten toe. Mix het goed door elkaar tot een smeuïg beslag. Pak een bakblik en vet deze in met boter en bestuif het met bloem. Vul het bakblik met het browniebeslag en bak de brownies in een voorverwarmde oven van 175 graden in ongeveer 20 tot 25 minuten gaar.

Ik hoop dat jullie de pot leuk vinden en er wat aan hebben.

Fijne maandag allemaal!

Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat ontzettend leuk!!!! Die ga ik zeker opslaan! En wat een leuke foto's!!!!Inderdaad erg leuk als cadeautje!!!!

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

3

Re: Howto: Pot vol brownies

erg leuk

ga hem zeker onthouden

4

Re: Howto: Pot vol brownies

Leuke variatie!

5

Re: Howto: Pot vol brownies

pien1981 schreef:

Wat ontzettend leuk!!!! Die ga ik zeker opslaan! En wat een leuke foto's!!!!Inderdaad erg leuk als cadeautje!!!!

Ik vind het vaak leuker om zo'n cadeautje weg te geven dan een onpersoonlijk gekocht cadeautje.

Komende week zal ik ook nog labels plaatsen die je op de potten kan plakken om ze af te maken.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

6

Re: Howto: Pot vol brownies

Leuk!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

7

Re: Howto: Pot vol brownies

Dank je!

groetjes Wilma

8

Re: Howto: Pot vol brownies

wat een leuk idee als cadeau!!! Bedankt voor dit leuke idee!

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

9

Re: Howto: Pot vol brownies

Super.
Bij ons in de kerk hadden een stel vrouwen deze potten ook gemaakt en werden dan verkocht voor de zending.
Ze hadden twee verschillende en ik heb ze dus allebei gekocht.
Geweldig!!

10

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat een leuke reacties allemaal. Bedankt! en fijn dat jullie er wat aan hebben  :thumb:

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

11

Re: Howto: Pot vol brownies

Dank je voor het delen! Ga het opslaan, want ik vind het hartstikke leuk!  :thumb:

Re: Howto: Pot vol brownies

Super!

De pot vol koekjes was hier een mega-succes!

Bedankt!

Groetje Cindy

13

Re: Howto: Pot vol brownies

Superleuk!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

14

Re: Howto: Pot vol brownies

erg leuk zeg,   :Y

15

Re: Howto: Pot vol brownies

Oh wat leuk zeg ga deze opslaan en gebruiken als de juffen jarig zijn.

16 Laatst bewerkt door marieke84 (06-09-2011 21:40)

Re: Howto: Pot vol brownies

Wat een leuke reacties allemaal, vind het leuk dat die goed word ontvangen.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

17

Re: Howto: Pot vol brownies

he fijn, ik zie dat jij er geen walnoten in hebt zitten!

degene die ik pas had gezien, had dat wel, en dat vind ik helemaal niet lekker.  :nooo

:lol:

ik ga hem binnenkort kado doen aan een collega die niets wilde hebben voor een klein tvtje voor de kids  :Y
goeie deal toch?!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

18

Re: Howto: Pot vol brownies

chocotoetje schreef:

he fijn, ik zie dat jij er geen walnoten in hebt zitten!

degene die ik pas had gezien, had dat wel, en dat vind ik helemaal niet lekker.  :nooo

:lol:

ik ga hem binnenkort kado doen aan een collega die niets wilde hebben voor een klein tvtje voor de kids  :Y
goeie deal toch?!

Wij houden hier niet zo van walnoten, dus vandaar dat ik er geen noten bij heb gedaan. Maar ik vind het idd een goeie deal in ruil voor een tv. Ga dat eens proberen bij de mediamarkt. Misschien trappen ze erin :lol:

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

19

Re: Howto: Pot vol brownies

ziet er erg leuk uit hij staat bij mijn favorieten!

20

Re: Howto: Pot vol brownies

Jippie, een nieuwe pot!!!
Ik ben volop potten aan het sparen want ik vind dit zo'n geweldig idee.
Je blog heb ik bij mijn favorieten staan, kan ik makkelijk en snel je potten en andere leuke dingetjes vinden  :Y

It's just a piece of cake

21

Re: Howto: Pot vol brownies

Erg leuk en wat een leuke site heb je!

Groetjes Erna

22

Re: Howto: Pot vol brownies

Erg leuk, dank je wel, ga het zeker een keer maken om weg te geven.

23

Re: Howto: Pot vol brownies

wat een ontzettend gaaf idee, ga het zeker een keer proberen  :thumb:

24

Re: Howto: Pot vol brownies

Ellen1981 schreef:

Jippie, een nieuwe pot!!!
Ik ben volop potten aan het sparen want ik vind dit zo'n geweldig idee.
Je blog heb ik bij mijn favorieten staan, kan ik makkelijk en snel je potten en andere leuke dingetjes vinden  :Y

Dankje Ellen voor je leuke reactie. Je kan mijn blog ook heel simpel volgen dan kan je in één oogopslag zien wanneer ik nieuwe berichten heb geplaatst. Ik heb dat een tijd geleden uitgelegd op mijn blog hoe je heel gemakkelijk blogs kunt volgen de uitleg kan je hier vinden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

25

Re: Howto: Pot vol brownies

Erna schreef:

Erg leuk en wat een leuke site heb je!


Dank je wel voor je complimentje  :thumb:

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.