26

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

ik ga dit ook zeker proberen.volgende week
Heb net mijn eerste stapeltaartje af.

27

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Even een vraagje,

Word de chocolade hard nadat je hem over de taart heb besprekeld? Of blijft hij iets vochtig?
Vanmiddag wil ik bonbons maken en dit lijkt mij een heerlijk
recept, dus kijk ook uit naar jullie ervaringen kwa hardheid.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

28

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ik heb van de week mini cupcakes onderdompeld in het mengsel en het wordt hard, maar of het hard genoeg wordt voor bonbons? Er zit natuurlijk wel slagroom door heen.... :s

29

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

hmm okee, dan doe ik het zonder de slagroom.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

30

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

misschien als je er minder slagroom in doet dat het wel kan, mijn chocopietjes staan nu een paar dagen en het is echt hard, maar voor een bonbon moet hij natuurlijk ook hard worden omdat de vulling er niet uit mag  ;)

31

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

nou ja de vulling is wel hard(is een blanda cakje van 5 cm).

Tot dus ver is het goed gelukt, dus ben benieuwd of het allemaal word zoals ik wil. :Y  :lol:

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

32

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ben benieuw hoor, maak je iets voor Sinterklaas?

33

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

als je chocola maar puur genoeg is. Anders idd minder slagroom gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

34

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

rosainlove schreef:

Ben benieuw hoor, maak je iets voor Sinterklaas?

Ja en ik zit hier nog net niet te gillen op mijn stoel, alles  is gelukt!! Ik heb echt een top dag.

Wij doen een Sinterklaas diner. Maar ik zal er verder niet op in gaan want het is behoorlijk off topic :x

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

35

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

foto's foto's...die zijn wel on topic  :Y  ;)

36

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Oeps, ik heb geen foto's gemaakt, maar ze waren heerlijk, volgende keer ga ik de chocolade wel eerder erover gieten,
dit omdat hij dan in een dunnere laag erover heen komt.

Maar ik heb dus 5cm blanda's besmeerd met 1-2-2 botercreme en daarna 24 uur in de koeling gezet en toen de chocolade erover gelepeld, laten staan(3 uurtjes in de koeling). En toen aan de onderzijde(die had geen chocolade, een gaatje gemaakt en) er een hazelnoot in gedaan en afgevuld met witte cholade, daarna de witte chocolade nog even over de bovenkant met streepjes en klaar.

Het was al met al heerlijk en hem mijn buikje vol.

Het Diner;
- Voorafje, een choco-blanda
- Voorgerecht, tomatensoepje
- Hoofdgerecht, stampot met gehaktbal
- Nagerecht, vanille bavarois met een speculaaskoek onderin en Caramel.

Het Nagerecht was geen goede keuze, smaken pasten niet goed bij elkaar.

Voor de rest moe maar voldaan.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Kan ik ook 200 gram pure chocolade en de rest melkchocolade doen? Anders moet ik extra weer naar de winkel...

38

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

melaniepelanie schreef:

Kan ik ook 200 gram pure chocolade en de rest melkchocolade doen? Anders moet ik extra weer naar de winkel...


:Y

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

er was iemand die vroeg of je witte choco ganache kan kleuren?  nou dat kan hoor!!! heb er een bierflesje van gemaakt (groen) en dat was super!!!

Oops! I did it again.....

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

er was iemand die vroeg of je witte choco ganache kan kleuren?  nou dat kan hoor!!! heb er een bierflesje van gemaakt (groen) en dat was super!!!

Oops! I did it again.....

41

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Kun je dit mengsel ook voor het afsmeren van je taart gebruiken? Of is het alleen om te vullen?

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

42

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Dolfijn schreef:

Kun je dit mengsel ook voor het afsmeren van je taart gebruiken? Of is het alleen om te vullen?

Gr. Dolfijn

Om af te smeren met witte chocola moet het 1:3 gebruiken, dus op 200ml slagroom 600g chocola (geldt ook voor melk chocolade)
Ik ga het volgende week maken, ben erg benieuwd. @ weken gelden heb ik het met pure choco gedaan en was super!

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ik heb m vandaag geprobeerd!

Super lekker!!!

I just love cake!
Groetjes Laura

44

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

manika schreef:

Hoi,

Ik heb deze uit het boek van Peggy Porchen !!

Benodigdheden :
- 250 gram chocolade. ( pure chocolade van verkade als er maar meer dan 50 % cacao gehalte in zit )
-250 ml slagroom.
- 3 of meer eetlepel van een likeur bv Becardi ( hoeft niet perce likeur door te doen )
Hoe te maken :

Stap 1 : doe de chocolade in kleine stukjes, even door de blender is wel zo snel, en daarna in een glazen kom.
Stap 2 : de slagroom aan de kook brengen en daarna over de chocolade gieten en met een garde goed roeren.
Stap 3 : Als alles is gesmolten dan bv 3 eetlepels likeur door gooien. ( hoeft niet perce ) en mag naar smaak.

Stap 4 : laten afkoelen, ...
En dan kan je met een jus lepel de chocolade ganach over je taart gieten.

Veel plezier met maken.

Groetjes,

Manika

yep, vandaag met dochterlief geprobeerd, exact e.e.a. opgevolgd en de toplaag was erg mooi, alleen ben ik een echte beginner.... een deel had ik gereserveerd om er slagroom van te kloppen, maar dat is mislukt.
Zou het niet koud genoeg zijn geweest, of toch te pure chocola (50% en en stuk van 72%) gebruikt? Het geheel leek heel even echt slagroom te worden maar drie seconden later toch weer dunner... niet echt geschift maar gewoon niet dik gebleven, iemand advies?

En als ik toch mag vragen... waar kan ik tips vinden voor het beste recept voor de cake van een taart, de mijne was veel te dik, echt meer cake dan taart-cake zeg maar...

45

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Ik zou het mengsel minimaal een uur in de koeling zetten en dan het nogmaals opkloppen. Waarschijnlijk is/was hij (nog) te warm.

Wat bedoel je met Taart cake? Biscuit?
Ik gebruik het volgende voor 24cm rond;
- 5 eieren(maat L)
- 250 gram Suiker
- 225 gram Bloem
- 25 gram Maizena
45 minuten in mijn oven op 150/160 graden.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

46

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

amazonnetje schreef:
manika schreef:

Hoi,


Manika



En als ik toch mag vragen... waar kan ik tips vinden voor het beste recept voor de cake van een taart, de mijne was veel te dik, echt meer cake dan taart-cake zeg maar...

Ik gebruik altijd biscuitmix met water en eieren. Te koop in de webshop.
Deze vind ik erg lekker

47

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Betreft witte ganache kleuren: dat kan inderdaad maar hou er rekening mee dat de chocolade eigenlijk gelig is! Ik wilde lichtblauw kleuren maar kreeg zeegroen...  :rolleyes: Ook leuk maar was bedoeld voor babyshower haha!

48

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

Oeps. Wist niet dat dit topic weer naar voren is gehaald  :o
Ik maak hem niet meer zovaak..ik was het een beetje zat dat je keuken zo onder de chocolade komt te zitten als je het afsmeert  O-)
laatst had ik de ganache helemaal opgeklopt tot mouse en toen nootjes erdoor gegaan was erg jammie  :9  of met extra beetje becardi erdoor :+

Witte chocolade kan je inderdaad kleuren.

Als er nog vragen zijn..kan je me beter mailen  :+

Bisquit maak ik gewoon van het merk funcakes...

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

49

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

jol_nda schreef:

Ik zou het mengsel minimaal een uur in de koeling zetten en dan het nogmaals opkloppen. Waarschijnlijk is/was hij (nog) te warm.

Wat bedoel je met Taart cake? Biscuit?
Ik gebruik het volgende voor 24cm rond;
- 5 eieren(maat L)
- 250 gram Suiker
- 225 gram Bloem
- 25 gram Maizena
45 minuten in mijn oven op 150/160 graden.

Deed ik ook vroeger dit recept,maar ben toch over gegaan naar bisquitmix van de shop.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

50

Re: Chocolade ganache die niet mislukt !!!

manika schreef:
jol_nda schreef:

Ik zou het mengsel minimaal een uur in de koeling zetten en dan het nogmaals opkloppen. Waarschijnlijk is/was hij (nog) te warm.

Wat bedoel je met Taart cake? Biscuit?
Ik gebruik het volgende voor 24cm rond;
- 5 eieren(maat L)
- 250 gram Suiker
- 225 gram Bloem
- 25 gram Maizena
45 minuten in mijn oven op 150/160 graden.

Deed ik ook vroeger dit recept,maar ben toch over gegaan naar bisquitmix van de shop.

Waarom? Gemakszucht? Of smaak?

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/