1

Onderwerp: mijn tweede taartje - haastige spoed is ... [FEEDBACK]

Beste allemaal,
Ik had nog wat groene marsfond over van mijn eerste taart en was helemaal geinspireerd door het geboortekaartje (en how to van tartacadabra!)dus ging aan de slag. Ik bedacht me dat ik hem die middag wel mee kon nemen voor vrienden. Maar aai ik vrees toch te laat begonnen...Het chocolade biscuit gevuld met drie lagen; champagneslagroom me frambozen, chocolade mousse en een laag viervruchtenjam. Daarover heen witte chocolade ganache, wat maakt dat en troep :/ . Ik had het eigenlijk beter moeten laten uitharden maar daar had ik geen tijd voor. Marsefond erover,  dun gerold - en tja niet een strakke taart helaas, beetje ingezakt :s . Wel vrolijk :) en erg lekker al zeg ik het zelf :P ! De bloemetjes zijn gedust met disco dust maar is helaas niet goed te zien op de foto.
Ik had de tip van de ganache uit boek Paris Cutler. ik vroeg me af wie er ervaring heeft met afsmeren me ganache en wat de beste manier is en hoe lang uitharden, ik hoor het graag! Hoe zorg ik ervoor dat ik geen plooien krijg aan de onderkant bekleding met fondant? Ook zou ik graag tips krijgen over boetseren - hoe laat je trouwens fondant beetje glimmen, hoe voorkom je dat het te snel uitdroogt? Hoe vouw je bloemetje met blossom plunger in beetje leuke 3d model? Wat is een lekker vulling voor petit fours? Sorry veel vragen  - groentje  :o Hartelijke groeten Barbara
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6IJW76EF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZJTG7QQF.jpg

2

Re: mijn tweede taartje - haastige spoed is ... [FEEDBACK]

Wat een schatje zeg, echt heel lief.

3 Laatst bewerkt door Carien (31-08-2011 11:59)

Re: mijn tweede taartje - haastige spoed is ... [FEEDBACK]

wat een leuk taartje  :thumb:  en wat een boel vragen :think:  ;)

Vwb ganache: gebruik de zoekfunctie hier eens  ;)  en kijk eens op you tube: inspired by Michelle :Y  Dan wordt je een boel duidelijk denk ik.

Heb je deze al eens gelezen? http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

:think: Waarom wil je fondant laten glimmen? Dat gebeurt wanneer het nat wordt en dat wil je niet :nooo Wel kun je met glitters werken, maar dat deed je al :thumb:

Boetseren doe/kan ik niet, dus geen tips :nooo

Met je balltool ( :think: heb je die?) kun je idd deukjes drukken in de blaadjes, maar ook langs de randen strijken en van binnen naar buiten en van buiten naar binnen. Geeft allemaal andere effecten. Gewoon uitproberen :Y

En wat is lekker? :think:  Kijk eens bij recepten en bij vullingen hier links ;)

Succes :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Re: mijn tweede taartje - haastige spoed is ... [FEEDBACK]

Ohja, fondantbloemen kun je in vorm laten drogen in speciale vormpjes, maar dat kan ook in van de appelonderleggers uit de supermarkt :Y  ;)  Gewoon folie erover, bloemetje erin, in de vorm die jij wilt en drogen laten.
(of in een glas oid; wel eerst folie erin, anders komt ie er niet meer heel uit)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door Barbara136 (31-08-2011 22:37)

Re: mijn tweede taartje - haastige spoed is ... [FEEDBACK]

Dank je wel voor jullie reacties en voor de adviezen!  :D
Tja glimmen van fondant als met water is niet de bedoeling maar zag vandaag iets in spuitbus van PME , iemand daar ervaring mee? Ik ga wel even zoeken via zoekfunctie.
Heb vandaag trouwens meteen flowerformers aangeschaft (inderdaad veel handiger dat dat gerommel met aluminium folie) en nog wat tools!

Op weg terug ook nog maar even langs supermarkt gegaan ivm de appels  ;) >

Ben er alleen nog niet uit  met de ganache, nog maar even speuren in de site en boeken,

Dank grtjs Barbara