1

Onderwerp: (info) food printer

ik wil een food printer gaan kopen.
nu lees ik op het forum verschillende berichten over de printer en mijn vraag is kun je een gewone nieuwe printer gebruiken voor food printing?
bij de media markt kost de canon ip 3600 namelijk maar 66 euro dus dat is een stuk goedkoper dan bij bouwhuis.
maar ik las ook dat de printer aangepast moet worden tot foodprinter, wat moet er dan aangepast worden en kun je dat zelf doen?
heeft er iemand ervaring met een gewone printer?

groetjes diana.

Veel Bakplezier Diana.

Re: (info) food printer

Hallo Diana,

Ik meld je ff want je vraag kan beter denk ik naar de andere topic over keukenappratuur enzo.
Daar zal je waarschijnlijk ook meer antwoorden vinden/horen.

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Re: (info) food printer

Esther mv Nick en Sanne schreef:

Hallo Diana,

Ik meld je ff want je vraag kan beter denk ik naar de andere topic over keukenappratuur enzo.
Daar zal je waarschijnlijk ook meer antwoorden vinden/horen.

bedankt voor je berichtje
ik wist niet zo goed waar ik mijn berichtje moest plaatsen vadaar dat ik er al (info) voor had gezet.

nu nog hopen dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. ;)

groetjes diana.

Veel Bakplezier Diana.

4

Re: (info) food printer

Ja je kunt gewoon die printer kopen bij de mediamarkt, je moet alleen wel eetbare inkt en eetbaarpapier kopen. Verder hoeft er niets omgebouwd te worden. De printer mag alleen nooit gebruikt zijn voor printjes met niet eetbare inkt. Canon is volgens mij het enige merk dat ook eetbare inkt verkoopt. De gewone inkt die bij de printer zat heb ik via MP weer verkocht voor € 25.

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

5

Re: (info) food printer

Hoi,

Ik heb net de CANON MG 5150, printer/scanner/kopier gekocht. Werkt prima, de eetbare inkt heb ik via bouwhuis.

Succes!

6

Re: (info) food printer

Mooi om dit even te lezen.
Af en toe gooi ik een balletje op bij manlief voor zoiets.  O-)
Na het lezen van jullie berichtjes dit ook weer even gemeld bij hem.
Tzt. ga ik het dan vast een keer cadeau van hem krijgen.  ;)

7

Re: (info) food printer

heb zelf ook de canon ip 3600 en natuurlijk is het leuk als die het gewoon prima doet en je mooie plaatjes kunt uitprinten op bv frosty sheets maar over het algemeen heb ik er alleen maar problemen mee...als je even een tijdje niet geprint heb dan kloppen de kleuren gewoon op de een of andere manier niet meer.
dan is je printje ineens weer groen of juist weer heel rood...
dus dan maar weer de printerkop spoelen onder de hete kraan en dan doet ie het wel weer aardig maar hoeveel sheets ik al verziekt heb is niet op 1 hand te tellen..en het is niet alleen je sheet wat je verspil maar ook weer je inkt patronen die leger worden.
dus maar weer bestellen bij bouwhuis pfff
af en toe denk ik wel eens volgens mij ben ik goedkoper uit als ik gewoon af en toe een printje ergens bestel...
nee hij is niet mijn favoriet dat ding!!!!

8

Re: (info) food printer

gister eetbare inkt besteld en vanmiddag ga ik de printer kopen.
mijn vriendin had dezelfde printer en had ook dat na een tijdje stil te hebben gestaan de koppen waren uitgedroogd, denk dat het handig is dat je de kop schoonmaakt na het printen als je hem niet zo vaak gebruikt. dan is hij schoon als je hem weer gaat gebruiken.

Veel Bakplezier Diana.

9

Re: (info) food printer

Zijn er eigenlijk meer ervaringen.
Goede of mindere ervaringen.
Ik ben reuze benieuwd.

10

Re: (info) food printer

ik heb pas sinds kort een printer en die had al een tijdje niet meer gedraaid, maar hij doet het echt prima; icing vind ik niet prettig, komt er niet mooi uit, maar frosty gaat echt super!
Wel zou ik de inkt niet bij Bouwhuis maar bij CakeArt bestellen, want dat scheelt echt enorm.

ik kreeg ook nog volgende uitleg:
Hoeveel je met een set kan printen is moeilijk te zeggen  hangt van de plaatjes af maar je kunt wel uitgaan van 80 a4 tjes.
verder hangt het ook af van hoe vaak laatje de printer reinigen .
Wij adviseren om een setje cleaning cart te gebruiken  zijn goed koper dan de inkt  en  je houdt  de print kop  langer goed
deze slijt ook als ie niet print maar vol staat met inkt .

Groetjes, Dorothea.

11

Re: (info) food printer

Heb sinds enkele maanden de Canon IP3600. Ook nieuw gekocht in reguliere winkel. Inkt in Harlingen besteld. Werkt allemaal prima. Nog geen problemen mee gehad, ondanks dat ik echt niet elke 2 weken print. Heb de printer al eens anderhalve maand niet gebruikt, maar (nog) niet last gehad van uitdrogen.

12

Re: (info) food printer

Nu word ik wel heel nieuwsgierig, wil ik misschien ook wel via de mediamarkt kopen dan  :lol:

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

13

Re: (info) food printer

printer set met inkt bij bouwhuis 125 euro. dus volgens mij niet zo duur als inkt en printer los en ergens kopen.

groetjes Corien :)

Zonder taart geen feest!

14

Re: (info) food printer

Regelmatig printen is toch belangrijk anders komen vroeg of laat de probleempjes om de hoek kijken...

15

Re: (info) food printer

Interessant om te lezen allemaal, ik denk dat zo'n foodprinter ook mijn volgende investering gaat zijn, en dan komt dit topic me wel van pas :)

16

Re: (info) food printer

en koop nooid bij 112 ink inkt
dat is zeer slecht en verstop snel
cake art cardridges nooid geen probleem mee gehad

17 Laatst bewerkt door Mariette1 (17-10-2011 16:37)

Re: (info) food printer

foutief geplaatst bericht. Kan hem niet verwijderen??

18

Re: (info) food printer

Even ter info dames,

Jullie moeten wel zeker zijn dat de printer niet in aanmerking is gekomen met gewone inkt. Je moet namelijk weten dat elke printer in de fabrieken word getest met gewone inkt, alle printers die je bij speciale zaken koopt en er een bewijs bij zit dat deze niet met gewone inkt zijn gebruikt. Dan mag je deze gebruiken voor voeding. :think:

Wie iets wil bijleren, moet taarten decoreren eens proberen

19

Re: (info) food printer

bij bouwhuis de IP3600 en nog eentje nu 149,= incl cartridges set..
ik denk er ook aan fooprinter aan te schaffen ..maar twijfel al langer of goed aan doe...omdat soms taart in opdracht maak en of dan wel voldoende ga gebruiken etc...of anders te dure aanschaf is en blijkt..

Nanda

20

Re: (info) food printer

Moet je ook iets instellen voor het printen?
Dikker papier ofzo. En gebruik je de handinvoer voor de sheets
Of gewoon de papierlade?
Ik heb ook gewoon een nieuwe printer gekocht en als het goed is morgen de eetbare inkt en sheets binnen van bouwhuis.

21

Re: (info) food printer

Mijn vraag is als je een foodprinter heb en hem bijvoorbeeld 2x per maand soms zou gebruiken of de inkt dan niet zodanig uitdroogt dat het niet meer bruikbaar is.

Re: (info) food printer

Kun je er maar zo vanuit gaan dat een printer bij bijv mediamarkt ongebruikt is dus ook niet voor tests in de fabriek ofzo

Re: (info) food printer

gizeppo schreef:

Mijn vraag is als je een foodprinter heb en hem bijvoorbeeld 2x per maand soms zou gebruiken of de inkt dan niet zodanig uitdroogt dat het niet meer bruikbaar is.

Weet iemand dit

24

Re: (info) food printer

janneke@britt schreef:
gizeppo schreef:

Mijn vraag is als je een foodprinter heb en hem bijvoorbeeld 2x per maand soms zou gebruiken of de inkt dan niet zodanig uitdroogt dat het niet meer bruikbaar is.

Weet iemand dit

Nou dat weet ik eigenlijk niet.
Ik denk ook al een hele tijd na over een foodprinter en ook voor mij geld dat ik hem niet heel vaak ga gebruiken.
Wel heb ik ooit de tip gelezen dat je een "goedkoop" pak ouwel sheets kan meebestellen en als je dan lagere tijd geen print hoeft er dan toch eentje maken op ouwel, deze kunnen dan altijd op een pannekoek of zo. Zo drogen je koppen minder snel uit.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

25

Re: (info) food printer

Ik was even benieuwd of er ook winkels bij mij in de buurt een food printer hebben. Bij de  expert hebben ze het voor mij uitgezocht,
zei kunnen de cannon ip 4950 bestellen de anderen waren niet meer leverbaar. deze kost bij hun 59,95.