1 Laatst bewerkt door kymvanderveeke (01-08-2011 15:41)

Onderwerp: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Werkelijk goddelijke chocolade cupcakes, met een topping van chocolade botercrème.

Voor 12 cakejes :

135 gram bloem

2 theelepels bakpoeder

25 gram cacaopoeder

175 gram donkere basterd suiker

1 zakje vanillesuiker

50 gram zachte ongezouten boter

125 ml zure room

2 eieren

Chocotopping :

200-250 gram poedersuiker gezeefd

100 gram zachte ongezouten boter

40 gram cacaopoeder gezeefd

40 ml melk

geschaafde chocolade voor de toef.

Oven voorverwarmen op 170 graden

Bloem, bakpoeder en cacaopoeder zeven en mengen, voeg een snuf zout toe, boter, basterdsuiker en vanillesuiker toevoegen en alles in een kom mengen. Mix op lage stand tot de structuur aanvoelt als zand. Apart de zure room met 1 ei mengen, als het volledig is opgelost het volgende ei toevoegen, dan vervolgens het eimengsel langzaam aan het deeg toevoegen en even mixen, bak ze in 20-25 min gaar.

Voor de topping alle ingrediënten in een kom doen en goed mixen tot het een luchtig geheel is geworden.

Dan een mooie toef en wat chocoladeschaafsel op het cakeje doen en klaar is deze goddelijke lekkernij!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GB4ERAL3-D.jpg

Bij deze cc heb ik het choco schaafsel weggelaten, dat vond ik zonde van de roosvorm.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Dank u wel voor het recept!!!Lijken mij heerlijk!!!Ga ik zeker eens uitproberen!!

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

mmmm ziet er heerlijk uit.
Dank je wel.

Tracht dagelijks minstens één maal te glimlachen.

4

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Water loopt me in de mond!!!

5 Laatst bewerkt door carol (03-08-2011 15:11)

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

jahahahaha,wat goed van je  :thumb: ,ga gelijk opslaan  jammy jammy ,bedankt  ;)
grt Carla

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Graag gedaan!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

7

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Ik heb ze vanmorgen gemaakt en ze zijn heerlijk!!! Ook erg lekker met mbc met bebogeen. Bedankt voor super recept, dit wordt denk ik een van de top recepten!!!

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Heeeel graag gedaan!!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

9

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

ziet er erg goed uit, ik wil dat ook gaan proberen, maar nu wil ik even vragen kan je ze in zijn geheel, dus met de toef erop, invriezen.
Mijn man is volgende week jarig dus wil ik ze van te voren maken, maar dan dus invriezen, of is het beter alleen de cupcakes in te vriezen en volgende week de toef er pas op te maken.

10

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

ik heb ze ook gemaakt en ik moet je zelfs van mijn man bedanken voor het recept haha hij vond ze echt hemels! Had nog wel wat bakvaste chocochunks erin gedaan voor een overdosis chocolade haha

@petra27  ik zou de toef niet invriezen maar er op het laatste moment opmaken. De cc kan je wel invriezen.

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Heel erg leuk om te horen!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

12

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Ook ik heb je cupcake recept vandaag uitgeprobeerd! Ik lust zelf geen chocola  :o  dus iedereen hier blij met een recept! Mijn vriend vind ze iig geweldig!! Vanavond krijgen wij visite dus dat gaat helemaal goed komen!
Heel erg bedankt voor het delen van jou recept.
Groejtes,
Margreet

13

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Ooooh, deze ga ik morgen misschien wel maken. Ben helemaal in cupcake mode ;) !! haha

14

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

http://94.100.122.102/1378850001-1378900000/1378852101-1378852200/1378852110_5_MdJG.jpeg

zo is ie bij mij geworden, uhm de laatste dan die over is haha
te lekker eigenlijk!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Wauw erg mooi geworden! En idd ze zijn veeeel te lekker! :Y

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

MMM, lijken me erg lekker.

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

17 Laatst bewerkt door Movado (11-08-2011 23:30)

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Ik heb ze zojuist gemaakt, maar met een deel zure room en wat mascarpone (ik had niet meer zure room in huis). De boter en cacao in de topping heb ik vervangen met chocoladeboter (choba?) en nog gemengd met wat kleine chocoladesnippers (die ik er ook weer overheen heb gestrooid).

Aanrader...

http://www.tuinentaart.nl/wp-content/gallery/cupcakes/cupcakes-20-5.jpg

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

18

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Ik heb ze toevallig ook gemaakt vandaag.
Inderdaad een aanrader want ze zijn echt om van te smullen!
Heerrrrrlijk  :Y

Groetjes, Angela

19

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

ik heb ze ook van de week gemaakt,
Helaas zijn ze bij mij niet helemaal gelukt, omdat de cupcake bakjes niet stevig genoeg waren (xenos) dus waren ze uitgelopen. Ze zijn dus niet mooi rond, maar om ze zelf op te eten zeker de moeite waard !!!

Volgende keer doe ik ze weer in mijn silicone bakvormen

20

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Vandaag is de dag dat ik deze cupcakes ga maken. Kan niet wachten ! :)

21

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Ik kan alleen maar zeggen dat ze inderdaad heerlijk zijn !! Dit recept gaat zeker in mijn map met favoriete recepten :) Bedankt !!

22 Laatst bewerkt door mirche (16-08-2011 10:33)

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Gisteren gemaakt, vandag met collega's gegeten,... de toef heb ik van witte chocolade ganache gemaakt (deze wou ik eigenlijk uitproberen voor dat ik een taart ermee ga vullen)... heerlijke cupcakies!!!

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Nou ik heb ze net uit de oven gehaald,en ik moet zeggen ze ruiken nu al Heerlijk!
Moet mezelf inhouden om er toch niet stiekem eentje op te peuzelen...
Maar ze zijn voor mijn neefjes verjaardag,als extra cadeautje dus ik moet eraf blijven!!!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

24

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

ziet er lekker uit dames :9 .zelf ik ga een poging wagen.thanks voor het recept :D

liefde en passie voor taarten bakken.

Re: Chocolade cupcakes goddelijk!!

Hier staan ze voor morgen ook weer op het programma, verjaardagsfeest van mijn zoontje, ik heb ganache gemengd met botercrème en dat flink gemixt, extra poedersuiker toegevoegd voor de smaak en dat wordt de topping/toef! Nu al zin in! Ik heb ook een chocolade mud cake gemaakt, kon stiekem een afgebroken stukje proeven en ook deze is goddelijk!!!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.