126

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik las op deze site een recept voor monchou...dat lijkt mij erg lekker (ben dol op monchoutaart) maar is dit in te vriezen?? Kan het nergens vinden namelijk (of ik kijk er overheen)

127

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Kheb het antwoord toch gevonden (heb ik dan ook weer...ben uren aan het zoeken en dan heb ik net de vraag gesteld, vind ik het antwoord  :/ )..kan dus wel kort in de vriezer maar als je het langer in de vriezer laat, dan veranderd de smaak.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=135831

128

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Heeft iemand al geprobeerd de citroenkwarkmousse in te vriezen?

Ook ben ik erg benieuwd wat jullie bedoelen met de Monatoetjes? Kun je die verwerken als vulling (je merkt het al, ik ben een beginner!)

129

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Yvetje schreef:

Heeft iemand al geprobeerd de citroenkwarkmousse in te vriezen?

Ook ben ik erg benieuwd wat jullie bedoelen met de Monatoetjes? Kun je die verwerken als vulling (je merkt het al, ik ben een beginner!)

Welke citroenkwarkmousse bedoel je?
En ja, monatoetjes kun  je verwerken als vulling  :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

130

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

super lijst!
ik heb nog wel een vraagje...
ik moet voor dinsdag een paar boltaartjes maken voor proeven.. de ene met bonbonbloc en de ander met witte chocolade/yoghurtvulling.
dus ik houd veel vulling over. nu moet ik donderderdag een taart met bonbonbloc maken en eind april 1 met de witte choco/yoghurt.
dus.. mijn vraag: kan je die 2 vulling los invriezen? kheb namelijk geen ruimte in mn vriezer voor hele taarten gevuld en al..
3en het is zonde om de vullingen weg te moeten doen,terwijl ik ze beide nog nodig heb..

131

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ontzettend bedankt voor deze geweldige lijst, erg handig. nu mijn vraag: kun je chipolatavulling invriezen??

alvast bedankt voor het antwoord

132

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

sjaantje1980 schreef:

Ontzettend bedankt voor deze geweldige lijst, erg handig. nu mijn vraag: kun je chipolatavulling invriezen??

alvast bedankt voor het antwoord

Ik heb even naar de ingredienten gekeken, en volgens mij moet het geen probleem zijn. Maar......zeker weten doe ik het niet, daarom staat ie ook nog niet op de lijst  :) .

Ik zou je willen vragen om het te proberen. Laat het dan even weten via dit onderwerp, dan kan ik de lijst e.v. weer aanvullen.  :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

133

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

eeja schreef:

super lijst!
ik heb nog wel een vraagje...
ik moet voor dinsdag een paar boltaartjes maken voor proeven.. de ene met bonbonbloc en de ander met witte chocolade/yoghurtvulling.
dus ik houd veel vulling over. nu moet ik donderderdag een taart met bonbonbloc maken en eind april 1 met de witte choco/yoghurt.
dus.. mijn vraag: kan je die 2 vulling los invriezen? kheb namelijk geen ruimte in mn vriezer voor hele taarten gevuld en al..
3en het is zonde om de vullingen weg te moeten doen,terwijl ik ze beide nog nodig heb..

Sorry Ejaa, zie je berichtje nu pas. Ben nu te laat zie ik...... :(
Heb je ze ingevroren, of niet?

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

134

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

dank je voor het antwoord, ik zal het zeker doorgeven.
Is alleen wel pas in Augustus, dus dat duurt nog even

groetjes Sjaan

135

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

joepie...vroeg me even af of banketbakkersroom in te vriezen valt..en dat kan! Dus...joepie!!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

136

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Kan de appeltaartyoghurt vulling met gebakken appeltjes wel in de vriezer?

137

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

iemand ervaring mee met boter creme in vriezer??
heb boter creme vandaag voor eerst gemaakt en was idd erg veel... hoe komt ie daarna uit de vriezer en ''smaakt'' die dan nog goed??

138

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Daanlele schreef:

iemand ervaring mee met boter creme in vriezer??
heb boter creme vandaag voor eerst gemaakt en was idd erg veel... hoe komt ie daarna uit de vriezer en ''smaakt'' die dan nog goed??


Ik vries het regelmatig in. leg het op een stuk huishoudfolie, rol dat op en dan in een afsluitbaar diepvrieszakje, dan kan ik de volgende keer afsnijden wat ik nodig heb. Het is nog perfect te gebruiken en de smaak is nog net zo goed.

139

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

oke... bedankt... heb hem nou al in bakje in vriezer liggen/staan... had ook al ergens gelezen dat het kon... dus wacht af hoe het er uit komt... toch bedankt voor de tip, zal volgende keer ook zo doen...

140

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Cashew schreef:
Daanlele schreef:

iemand ervaring mee met boter creme in vriezer??
heb boter creme vandaag voor eerst gemaakt en was idd erg veel... hoe komt ie daarna uit de vriezer en ''smaakt'' die dan nog goed??


Ik vries het regelmatig in. leg het op een stuk huishoudfolie, rol dat op en dan in een afsluitbaar diepvrieszakje, dan kan ik de volgende keer afsnijden wat ik nodig heb. Het is nog perfect te gebruiken en de smaak is nog net zo goed.

Botercreme gaat inderdaad prima. Ik maak heel bewust altijd grote hoeveelheden klaar, zodat het de vriezer in kan. Dan heb ik altijd een voorraadje  :)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

141 Laatst bewerkt door Daanlele (01-06-2011 15:20)

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Passie schreef:
Cashew schreef:
Daanlele schreef:

iemand ervaring mee met boter creme in vriezer??
heb boter creme vandaag voor eerst gemaakt en was idd erg veel... hoe komt ie daarna uit de vriezer en ''smaakt'' die dan nog goed??


Ik vries het regelmatig in. leg het op een stuk huishoudfolie, rol dat op en dan in een afsluitbaar diepvrieszakje, dan kan ik de volgende keer afsnijden wat ik nodig heb. Het is nog perfect te gebruiken en de smaak is nog net zo goed.

Botercreme gaat inderdaad prima. Ik maak heel bewust altijd grote hoeveelheden klaar, zodat het de vriezer in kan. Dan heb ik altijd een voorraadje  :)

ja ik heb gewoon gedaan wat op verpakking stond en daar moest een hele blok boter in... ja logisch dat het teveel is voor een taartje van 15 cm:P:P
moet je het daarna uit vriezer nog een keer mixen??
neem aan dat je het 24 uur vantevoren uit de vriezer moet halen... in koelkast of aanrecht ontdooien??

142

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik kom er niet helemaal uit.

Kan je danoontje zo kant en klaar als vuling gebruiken en kan het dan in de vriezer?
Mijn zoon houdt heel erg van danoontje en is eind vd maand jarig.

wie kan mij antwoord geven.

Bedankt.

143

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Monchouvulling kan je ook invriezen.

Ik heb halverweg mei een taart gemaakt met monchouvulling.
Ik had nog een halve taart over en heb die in de vriezer gedaan.
(op goed geluk, ik zag hem niet in het rijtje staan)

Gisteren de taart uit de vriezer gehaald en vanmorgen de rest van de taart opgegeten.
Hij smaakte nog steeds hetzelfde.

144

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Super topic! Gelijk opgeslagen..

Heb vullingen nog niet los ingevroren gehad. Wat mij wel opviel als je botercreme met een beetje chocola erdoor in de koelkast lat staan word ie heel donker bruin.. Is dit erg? en heb je dat met invriezen ook?

145

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Hoe lang zijn die vullingen houdbaar na het ontdooien?

Als ik vrijdagavond het monatoetje uit de diepvries haal, zaterdag mijn taart er mee vul, kan ik hem dan zondag nog eten?

Het gaat om het luchtige bosvruchtentoetje.

146

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik heb laatst Extra Romige Banketbakkersroom aangemaakt met oa verse aardbeien (pureren, dan aanvullen met water tot de 350 cc).

Ik gebruik dan de zakjes van Dr. Oetker, en hou verder hun recept voor ERBBR aan.

Deze vulling heb ik los ingevroren, en was daarna bij gebruik weer erg lekker.

147

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Babette19 schreef:

Hoe lang zijn die vullingen houdbaar na het ontdooien?

Als ik vrijdagavond het monatoetje uit de diepvries haal, zaterdag mijn taart er mee vul, kan ik hem dan zondag nog eten?

Het gaat om het luchtige bosvruchtentoetje.

Dat gaat prima Babette! Mijn ervaring is 3/4 dagen.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

148

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

taart-droom schreef:

Ik kom er niet helemaal uit.

Kan je danoontje zo kant en klaar als vuling gebruiken en kan het dan in de vriezer?
Mijn zoon houdt heel erg van danoontje en is eind vd maand jarig.

wie kan mij antwoord geven.

Bedankt.

Hoihoi,

Ik hoop dat het nog op tijd is  :s . Maar met danoontje heb ik geen ervaring. In de lijst staan wel de monatoetjes. Van danoontje durf ik het niet te zeggen, maar zo werkt het inderdaad wel met de monatoetjes.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

149

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

TheSolShow schreef:

Super topic! Gelijk opgeslagen..

Heb vullingen nog niet los ingevroren gehad. Wat mij wel opviel als je botercreme met een beetje chocola erdoor in de koelkast lat staan word ie heel donker bruin.. Is dit erg? en heb je dat met invriezen ook?

Ik heb helaas geen idee  :s . Nog niet meegemaakt.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

150

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

visje2009 schreef:

Monchouvulling kan je ook invriezen.

Ik heb halverweg mei een taart gemaakt met monchouvulling.
Ik had nog een halve taart over en heb die in de vriezer gedaan.
(op goed geluk, ik zag hem niet in het rijtje staan)

Gisteren de taart uit de vriezer gehaald en vanmorgen de rest van de taart opgegeten.
Hij smaakte nog steeds hetzelfde.

Bedankt voor je aanvulling  :) . Heb alleen nog even een vraagje voordat ik 'm erbij zet: Hoe heb je die monchouvulling gemaakt? Ik neem aan dat het niet alleen maar monchou was, toch?  ;)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.