1

Onderwerp: Caketaart met gele room en fondant dag van tevoren maken?

Hallo dames (en eventuele heren),

Omdat mijn zoontje niet tegen koemelk kan heb ik besloten om dan maar zelf een taart te maken voor zijn verjaardag (overmorgen). Omdat hij ook nog eens bijna niets lust ben ik het volgende van plan: een ronde cake bakken, die vullen met gele room (koemelkvrij), afsmeren met abrikozengelei, bekleden met fondant en een ouwelplaatje van Cars erop.

Nu is mijn vraag: kan ik de taart een dag van tevoren vullen en bekleden? De ouwel doe ik uiteraard pas op het laatste moment. Wat kan wel een dag van tevoren, en wat niet? En hoe bewaar ik de taart dan het beste?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

2 Laatst bewerkt door Ellen Lagas (20-04-2011 09:21)

Re: Caketaart met gele room en fondant dag van tevoren maken?

Alles kan een dag van te voren, voor de zekerheid bewaren in een doos in de koelkast.

Kun je niet beter iets anders gebruiken dan gele room ? bv voor kinderen is jam of speculoos erg lekker

Volgens mij zit er in fondant ook koemelk of poeder  ( marsepein niet)zou ik toch even nakijken

Groetjes Ellen

Taart groetjes Ellen

3

Re: Caketaart met gele room en fondant dag van tevoren maken?

Hoi Ellen,

Bedankt voor je reactie.

In fondant kan inderdaad koemelk zitten, maar ik heb fondant gevonden zonder melk. Marsepein lust ik zelf niet, en ik wil ook wel een stukje van de taart  :P

Jam lust mijn zoontje niet, maar speculoos is een leuk idee. Neem je gewoon speculoospasta of moet daar nog iets doorheen?

Groetjes,
Marjolein

Re: Caketaart met gele room en fondant dag van tevoren maken?

bewaar vragen hebben weinig met bekleden te maken, [move]--> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Re: Caketaart met gele room en fondant dag van tevoren maken?

Marjoleinb schreef:

Hoi Ellen,

Bedankt voor je reactie.

In fondant kan inderdaad koemelk zitten, maar ik heb fondant gevonden zonder melk. Marsepein lust ik zelf niet, en ik wil ook wel een stukje van de taart  :P

Jam lust mijn zoontje niet, maar speculoos is een leuk idee. Neem je gewoon speculoospasta of moet daar nog iets doorheen?

Groetjes,
Marjolein


Ik gebruik alleen speculoos pasta, vinden de kinderen heerlijk

Gr.Ellen

Taart groetjes Ellen