1 Laatst bewerkt door Jol321 (12-04-2011 09:03)

Onderwerp: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Dankzij een mooie foto van Etty (waarvoor superdank) kan ik onze taart ook laten zien

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8ZLJP3I.jpg

Dit was onze taart voor het thema Zoet ! Het was leuk om te doen, maar wel supervermoeiend! Veel enthousiaste reacties van het publiek, echt leuk.

Onze reden om mee te doen was: laten zien hoe wij werken. Niet dat dit DE manier is, maar we krijgen nogal vaak vragen hoe wij stapelen, vullen met koelkastvullingen, strak met lichte kleuren bekleden en vooral hoe maakt Caroline van die mooie rozen !!!!!!!!!!!  Dus dit was een goede gelegenheid, dit te doen. Voor mij persoonlijk gaf het echte taarten maken de doorslag.

Dus wij gingen aan de slag voor een "gewone"stapeltaart van biscuitdeeg. Gewoon van een mix. En ik vul 4x, dus wij hadden nogal wat tijd besteed aan het vullen en (dubbel) bekleden van de taarten. Maar dat was dus ook ons ding: het publiek laten zien hoe het kan. Ik hoop, dat jullie er wat aan hadden.

De verrassing was dan ook groot, dat ook de jury dit erg kon waarderen en wij de smaaktest wonnen voor de lekkerste taart! Zij vonden, dat 4 laagjes er ook mooi uitzag op het bord.

De taart is getrempeerd met suikersiroop met witte chocoladesiroop. Gevuld met yoghurtkwark (mix van Zeelandia) die gemaakt is van Blue Band Classique (slagroom die goed houdbaar is buiten de koelkast) en 1/3 deel frambozendessertsaus, 1/3 vers vruchtensap van AH (frambozen/peer/appel) en 1/3 bronwater. Hierdoorheen is 250 gram witte chocolade gemengd.
Dit werden 3 laagjes in de taart en 1 laagje frambozenjam met daarop verse frambozen.

Het was een stapel van 30 cm van 10 cm hoog, 25cm van 7 cm hoog, 2x20cm op elkaar in totaal 14 cm, 15cm van 7 hoog en een 10 cm van 9 cm. Helaas gingen de 2x20cm scheef staan aan het einde  :/ Het kan wel hoor, want afgelopen maandag had ik dit bij een bruiloftstaart geprobeerd en dit is helemaal goed gegaan (was zelfs 22,5 op elkaar met een totale hoogte van 18cm).

Nogmaals grote respect voor het hele vrijwilligersteam met Marije voorop  :thumb:  Heel goed gedaan! Erg leuke sfeer!

Groet, Jolanda

2

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Prachtig ..................

3 Laatst bewerkt door Noompie (10-04-2011 08:59)

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

wow super mooi zeg!!!.. nu baal ik wel dat ik er niet was ;)...

4

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

wat een prachtige taart :thumb:
en gefeliciteerd met t winnen van de smaaktest..!

5

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Hij is echt super prachtig!! :thumb:

6

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Schitterend!

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

7

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Heb hem gisteren natuurlijk live gezien en hij was inderdaad erg mooi en ik ben erg onder de indruk van jullie 4-laagse vulling!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Heel zoet!

Had graag even op jullie vingers gekeken :D

Ik had ook wel een foto van de binnekant willen zien van de vulling.
Klinkt heerlijk in iedergeval.

Groetjes Martine www.tinustaart.com

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Lieve Jolanda,

Je was gisteren super goed bezig, het vullen van de taarten, en het bekleden. Petje af het was zwaar om de 6 taarten zo te bekleden, maar ze waren super strak, en dat onder de branden zon, waar het fondant steeds droger werd.
Daarbij nog een lekker proeftaartje gemaakt, waar je mee hebt gewonnen  :thumb:
Jammer dat het niet helemaal geworden is wat we in ons hoofd hadden, we kwamen toch tijd te kort, in ik zag het ook helemaal niet meer zitten, ik begon steeds meer in te zakken. Bedankt nogmaals lieve vriendin voor je geduld met mij, een voor het veilig weer thuis brengen.

Je bent een schat. :Y

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

10

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Jullie waren geweldig! Dikke knuffel voor jullie beide!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

11

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Gefeliciteerd met deze prachtige taart. Ik was er gisteren de hele dag en heb het ontstaan van deze taart van dichtbij mogen meemaken. Geweldig om zo'n geolied team bezig te zien. Chapeau!!!
De bezoekers waren heel blij met het mooie weer maar de keerzijde was natuurlijk een warme locatie... en dan stapelen... dat is en blijft een uitdaging maar jullie konden het uitstekend aan! Niks dan lof voor de teams die meededen aan de challenge en de door hun gemaakte (en betaalde) taart na afloop doneerden aan De Voedselbank Deventer.
JULLIE ZIJN TOP!!!

Met zoete groet! Akire

12

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Wat moooooiiii!! Dit is zo mijn ding. Prachtig!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

13

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

supermooi!

14

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Ook jullie waren geweldig! Het enorme tempo waarmee Jolanda aan het vullen, afsmeren en bekleden was (ja ja marsepein EN fondant  :thumb:  ) De mooie laagjes vulling, en de schitterende 'zoete' rozen van Caroline..

Petje af voor jullie geweldige taart  :thumb:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

15

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Ook deze is hartstike mooi en inderdaad zoet  :D , mooie kleurtjes, knap hoor in zo een korte tijd  :thumb:

16

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

En ook bij deze taart........ slaak ik een zucht........
:thumb:  :thumb:  van diepe bewondering en respect  :Y
Meiden wat een creaties hebben jullie toch gemaakt.
Alles is al gezegd....
Prachtig hoor.

"For every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness."

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Prachtige taart :) en wat knap om het op deze manier te maken  :thumb:

'I love it when a cake comes together'

18 Laatst bewerkt door Jol321 (10-04-2011 10:58)

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Sweet Carolyn schreef:

Lieve Jolanda,

Je was gisteren super goed bezig, het vullen van de taarten, en het bekleden. Petje af het was zwaar om de 6 taarten zo te bekleden, maar ze waren super strak, en dat onder de branden zon, waar het fondant steeds droger werd.
Daarbij nog een lekker proeftaartje gemaakt, waar je mee hebt gewonnen  :thumb:
Jammer dat het niet helemaal geworden is wat we in ons hoofd hadden, we kwamen toch tijd te kort, in ik zag het ook helemaal niet meer zitten, ik begon steeds meer in te zakken. Bedankt nogmaals lieve vriendin voor je geduld met mij, een voor het veilig weer thuis brengen.

Je bent een schat. :Y


Dit is toch echt te veel eer, sweetje ! Ik vond het zo leuk, om met jou samen eens een taart te mogen maken, want ik leer echt heel veel van je! Ik ben er trots op, samen een team te vormen! Ik ben blij, dat je het hebt willen doen. Je zag er enorm tegenop, vooral na jouw laatste deelname aan DCE was je er helemaal klaar mee om aan wedstrijden deel te nemen. Je hebt het toch gedaan, voor mij!!!!! Dikke knuf!

En allemaal bedankt voor jullie lieve reacties!

Groet, Jolanda

19

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Caroline en Jolanda, proficiat met jullie 2e plaats. En natuurlijk met jullie 1e plaats in de smaaktest. :thumb:

Ik heb ervan genoten om jullie aan het werk te zien. Echt knap om zo'n originele superstapel te maken onder tijdsdruk, terwijl je constant op je vingers gekeken wordt door jury en publiek.
Respect! :Y

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

20

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Prachtige stapel! En ook ik heb jullie gisteren even aan het werk gezien tijdens de challenge. Fantastisch en inspirerend, wat een teamwork! :thumb:

21

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

soms hoop je heel even een vliegje op de muur te mogen zijn als iets moois gebeurd, en dankzij Tessje lukte mij dat een klein beetje gisteren.
want ik zat saai op mijn werk en heb daar heel lief de heledag door heel veel foto's en berichtjes mogen ontvangen die mij tijdens het proces op de hoogte hielden van deze geweldige dag die ik heb moeten missen.
Lieve Jolanda en Caroline, ik vind het zo knap dat jullie ondanks alle stress (ook hier voorafgaand) zo'n schitterende taart hebben kunnen neerzetten. zo hoog, zo lief en wat leuk ook die verschillende hoogstes in de taart. de mooie rozen, de draperiën. kortom een plaatje. ook fijn dat Etty er nog een mooie foto van heeft kunnen maken.
top gedaan dames :thumb: voor allemaal

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

22

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Deze had ik graag in het echt gezien! wat een beauty!
ongelofelijk dat jullie in zo'n korte tijd zo'n prachtige creatie hebben gemaakt. En dan ook nog zo heerlijk gevuld!

Geweldig!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

23

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Het was super gezellig om naast jullie te werken gisteren. Ben alleen nog steeds een beetje moe....
Een super mooie taart! Echt petje af. De rozen zijn gewoon schitterd, in het echt nog mooier dan op de foto.

TOPPIE!!

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

24

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Ik had graag op jullie vingers gekeken ;)
Wat een prachtige taart hebben jullie daar neer gezet...complimenten hoor!!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

25

Re: Taart Caroline en Jolanda Zoetenzochallenge

Wat had ik er graag bij willen zijn. Twee topvrouwen met zoveel kennis en geduld. Het ziet er prachtig en strak uit. Super.
Caroline en top dat je alsnog hieraan me hebt gedaan.  :Y

Be in love with what you have