26

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Euhmm ik weet het niet precies, maar je kunt de vlaaitjes zelf denk ik wel een aantal dagen in de koelkast bewaren (net zolang als je rijstepap kunt bewaren denk ik).
Dan kun je de dag dat je ze op gaat eten de slagroom er op spuiten, die blijft niet zo lang lekker/mooi in toeven in de koelkast.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

27

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Denk dat je de rijstevlaaitjes zelf gerust in kan vriezen, en dan waneer ze ondooit zijn een toef slagroom ect er pas op doen!
Als je ze al met slagroom maakt zou ik ze niet langer dan 3 dagen bewaren (in de koelkast) ;)  (al denk ik niet dat ze zo lang zullen blijven staan haha!!! :9

28

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Die rijstevlaaitjes zien er erg lekker uit zeg!!  :9

29

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik ze dan ruim van te voren maak en invries. OP de dag zelf de toef erop en klaar.

30 Laatst bewerkt door Steffie90 (09-03-2011 21:36)

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Ik ga deze proberen ter ere van mijn (erg late) verjaardag en verhuizing:D:D

31

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

effe een reactie op je rijstevlaaitjes. :o

Je kan ze niet invriezen! dit gaat ten koste van de smaak en textuur van de rijst.

Het lekkerste is ze een dag van te voren te maken en in de koelkast bewaren, maar minimaal 2 uur van te voren uit de koelkast in de keuken/kamer op kamertemperatuur laten komen.(voor de smeuïge smaak van de rijstevlaai terug te krijgen.) En dan pas de slagroom en chocolade erop doen.

En bij het originele recept(Limburgs recept dat al 45 jaar bij ons in de familie wordt gebruikt en afkomstig is van een banketbakker) wordt minder suiker en geen custard gebruik. in plaats van de custard alleen het eigeel door de pap doen en dan 2/3 vullen in de vlaaivormen en 1/3 deel met het eiwit voorzichtig door elkaar schepen en dit over de vlaaitjes verdelen en dan in de oven bakken.

32

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Ik heb ze vandaag gemaakt! :Y Vond het een heel karwei maar ja... das eigenlijk altijd bij een nieuw recept. Hele tijd kijken hoe en wat en zo. Maar ze zijn echt erg lekker!! Vanavond komen er 2 vriendinnen op bezoek dus ben benieuwd wat ze ervan vinden. Mijn man heeft er net al 1 op en vond het erg lekker!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-A7B8CDBV.jpg

33

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Ze zien er prachtig uit, miss shy!! enne..t was gezellie dinsdag!! Morgen veel plezier en mss maak ik de rijstevlaaitjes ook nog wel een x!!

Liefs Jo

34

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Carrie schreef:

effe een reactie op je rijstevlaaitjes. :o

Je kan ze niet invriezen! dit gaat ten koste van de smaak en textuur van de rijst.

Het lekkerste is ze een dag van te voren te maken en in de koelkast bewaren, maar minimaal 2 uur van te voren uit de koelkast in de keuken/kamer op kamertemperatuur laten komen.(voor de smeuïge smaak van de rijstevlaai terug te krijgen.) En dan pas de slagroom en chocolade erop doen.

En bij het originele recept(Limburgs recept dat al 45 jaar bij ons in de familie wordt gebruikt en afkomstig is van een banketbakker) wordt minder suiker en geen custard gebruik. in plaats van de custard alleen het eigeel door de pap doen en dan 2/3 vullen in de vlaaivormen en 1/3 deel met het eiwit voorzichtig door elkaar schepen en dit over de vlaaitjes verdelen en dan in de oven bakken.

Dank je wel voor je reactie! Goed om te weten dat ze niet ingevroren kunnen worden.
Leuk om de details van een origineel recept te horen, de volgende keer ga ik het wel proberen zonder custard, iets minder suiker en met alleen eiwit in het laatste 1/3e deel. Ben benieuwd!

@miss shy, ze zien er erg lekker uit!  :9

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

35

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Wat zien ze er heerlijk uit! :9
Kun je de toef die je op de rijstevlaaitjes gebruikt ook op een cupcake gebruiken?Oftewel is dat lekker denk je?
Liefs!

36

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

De toef is gewoon van slagroom met klopfix, dat kun je ook prima op een cupcake spuiten. Ik gebruik zelf wel liever meringue botercrème voor een toef op een cc, dat blijft langer lekker en ziet er (vind ik) mooier uit.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

37

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Dit weekend heb ik de rijstevlaaitjes gemaakt voor de vrijwilligersdag
bij ons in het asiel .
Ze zijn in dank en met smaak verorbert (door de mensen)
Bedankt voor je leuk recept

38

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Bedankt voor je recept & How-to!
Ik heb ze afgelopen week uitgeprobeerd en waren een regelrechte hit! Uiteindelijk kon ik met dit recept 16 mini vlaaitjes maken.

39

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Laat dit nou net mijn favoriete vlaai zijn :o  haha Ik ga ze zeker een keer proberen te maken en heb vanmiddag al wat boodchapjes er voor gehaald  ;) Alleen een vraagje: Ik vond een pak dessert rijst kan je dit hier ook voor gebruiken??

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!

40

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

super leuk ga ik zeker een keer maken

(mmhh deze lust me vader graag en die is bijna jarig)

41

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Kim24 schreef:

Laat dit nou net mijn favoriete vlaai zijn :o  haha Ik ga ze zeker een keer proberen te maken en heb vanmiddag al wat boodchapjes er voor gehaald  ;) Alleen een vraagje: Ik vond een pak dessert rijst kan je dit hier ook voor gebruiken??

Ja ik bedoel ook eigenlijk dessertrijst, ik noem het alleen altijd paprijst. Ik zal het even aanpassen op de site :)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

42

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Oh, alweer zoiets leuks en lekkers! Toch eens even je blog bekijken...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

43

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

ik ga deze ook eens uitproberen

Ze zien er zo lekker uit

44

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Ik heb ze weer gemaakt maar uit voorzorg (omdat ze zo lekker zijn  :P )  gelijk maar 24 stuks en ze verdwenen (weer) als sneeuw voor de zon!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

45

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Hallo Staaltje,

Bedankt voor het recept, het ziet er heerlijk uit! Wil ze binnenkort ook gaan proberen maar zie bij het recept custard staan. Dit ken ik eigenlijk niet  :o Waar in de supermarkt zou ik dit moeten vinden?

Groetjes,
Nancy

46 Laatst bewerkt door Staaltje (14-04-2011 13:57)

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Nanske8 schreef:

Hallo Staaltje,

Bedankt voor het recept, het ziet er heerlijk uit! Wil ze binnenkort ook gaan proberen maar zie bij het recept custard staan. Dit ken ik eigenlijk niet  :o Waar in de supermarkt zou ik dit moeten vinden?

Groetjes,
Nancy

Custard staat in de supermarkt bij de pakjes pudding geloof ik, het is poeder waar je vla en custardpudding van kan maken. Leuk dat je het recept gaat proberen!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

47

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Even een kort vraagje, die gist is dat verse of is dat met gedroogde gist?

48

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

daan77 schreef:

Even een kort vraagje, die gist is dat verse of is dat met gedroogde gist?

Ik heb gewoon de zakjes gister (van dr oetker denk ik?) uit de supermarkt gebruikt!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

49

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Ik heb ze van eht weekend eindelijk gemaakt! Maar wat een karwei zeg hahhaha maar ze waren bij mij iets wat droog ik denk dat ze korter in de over hadden gemoeten maar goed na een nachtje in de koelkast waren ze best te eten!!

Dit was het resultaat:
http://2.bp.blogspot.com/-KqTw3rLOGcM/TcrVbeKRcBI/AAAAAAAAACQ/XTGvkgLnh6s/s1600/DSC00238.JPG

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!

50

Re: [Howto] Mini rijstevlaaitjes

Hallo staaltje, ik bedank  je namens mijn zus in de VS   die miste al jaren de rijstevlaai ,ze heeft deze nu al een keer of 5 gemaakt en zijn daar een groot succes.(en ze worden iedere keer beter)