1 Laatst bewerkt door MWillemijn (06-01-2012 10:22)

Onderwerp: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Hallo iedereen,

Omdat ik zo enthousiast ben over mijn keukenmachine, leek het me wel leuk om hier een recensie over te schrijven zodat anderen hier wellicht ook wat aan hebben. Bij dezen dus! :)

http://src.discounto.de/pics/Angebote/2010-11/92970/116617_QUIGG-Kuechenmaschine-Profigeraet-fuer-jeden-Anspruch_xxl.jpg

Het apparaat vind ik er mooi uitzien, persoonlijk zelfs mooier dan sommige Kenwood modellen die ik in de winkel heb gezien. Hij voelt erg robuust aan, staat stevig op zijn pootjes en zelfs bij de hoogste stand wiebelt hij totaal niet. De machine heeft zeven snelheden en een aparte pulsestand voor de blender. Er zit een grote mengkom bij (5 liter!) met een spatdeksel met opening zodat je tijdens het mixen ook nog ingrediënten toe kunt voegen.

Hij mixt érg luchtig, ik had voor mijn eerste taart zelfs een beetje beslag over. Ook hoef ik niet van tevoren de ingrediënten 'voor te mixen', hij pakt alles goed mee. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen nog maar het beslag voor een 20 cm blik heb gemaakt en nog niet kleiner. Bij een 'gewone' cake met kant-en-klare mix moest ik wel een klein randje met een spatel toevoegen aan het beslag, maar dit was dan ook een vrij kleine hoeveelheid.

Het kneden en kleuren van marsepein heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben bang dat dit te zwaar is voor deze machine. Ik vraag mij echter af of dit wel met een andere keukenmachine mogelijk is want ik lees veel dat mensen dit toch met de hand blijven doen, ondanks het hebben van een (merk) keukenmachine.

Verder zitten er een garde, vlinder en deeghaak bij, plus een glazen blender die je bovenop kunt plaatsen waarmee smoothies e.d. kunt maken. Aan de voorkant zit ook nog een aansluitpunt voor een gehaktmolen o.i.d., maar ik heb nog niet ontdekt waar je aanvullende onderdelen kunt kopen.

Hieronder nog zoals beloofd een filmpje van mijn keukenmachine in actie. Ik heb voor het gemak de hele cyclus gefilmd, maar gelukkig kun je wel gewoon doorspoelen. :lol:

filmpje en het resultaat:
http://i908.photobucket.com/albums/ac290/Willemijn83/taarten/9465011e.jpg

Dit filmpje heb ik gemaakt om een idee te geven van de herrie die het apparaat maakt. Ik kan het natuurlijk niet vergelijken met een andere keukenmachine, maar ik vind 'm niet zóveel lawaai maken dat ik er gillend gek van word. Maar goed, het feit dat dit ding nu voor mij het werk doet i.p.v. dat ik mijn vriend iedere keer moet vragen of hij het met de handmixer wil doen (mijn polsen zijn helaas te zwak om dat zelf te kunnen :s ) maakt voor mij al veel goed!

Kort samengevat:

Pluspunten:
- mooi uiterlijk, voelt ook robuust aan. Behuizing is van metaal en stevig kunststof (klepjes e.d.).
- hij staat stevig op zijn poten, geen gewiebel.
- hij mixt erg luchtig.
- er zitten zeven standen op.
- gebruikersgemak is goed: je kunt de kop makkelijk omhoog en omlaag doen, ook het losmaken van de menghaken gaat makkelijk.
- de prijs: de folderprijs voor deze machine was €149,-, maar afgeprijsd (laatste exemplaren) kostte de machine slechts €100,-
- 3 jaar garantie. De Aldi staat erom bekend goed om te gaan met garantie.

Minpunten:
- hij maakt lawaai (maar dit kan ik niet vergelijken met andere merken).
- het is geen 'merk'.
- het is niet duidelijk waar je aanvullende onderdelen kunt kopen.
Edit: dit kan op de site van Sertronics
- bij hele kleine hoeveelheden moet je het 'randje' even zelf met een spatel toevoegen aan de mix zodat ie 't wel pakt, maar volgens mij is dit bij vergelijkbare (merk)machines ook het geval.

Tot zover mijn ervaringen. :)

Willemijn

2

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Leuk joh dat je de moeite hebt genomen om een recensie te schrijven!  :thumb:  Die keukenmachine ziet er heel degelijk uit. Jammer genoeg dat ie niet meer verkrijgbaar is.  :grr:

3

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Mja, dat is inderdaad erg jammer! En ik kan hier in de buurt wel gaan kijken of ze hier nog te koop zijn, maar om ze dan allemaal te kopen, geld voor te schieten, kijken wie er eentje wil hebben om 'm dan vervolgens te versturen/af te laten halen is me een beetje te gek, sorry. :o

Maar ik heb van de Aldi begrepen dat dit een artikel is dat regelmatig terugkomt. Dus als ie straks weer in de folder staat dan is er in ieder geval een recensie van. Al is mijn mening natuurlijk subjectief. Ik hoop in ieder geval dat ik nu een beetje heb bijgedragen aan de informatieverstrekking over dit product. En het filmpje geeft natuurlijk ook weer meer informatie dan alleen platte tekst of een foto. :)

4

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Ik heb hem ook en  ben erg blij mee.

5

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Wat leuk dat je dit voor ons neerzet, ga zo toch eens kijken bij de Aldi! En vind je filmpje leuk gedaan :) :Y

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

6

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Liefst was ik nu gaan kijken maar ze zijn maar tot 20.00 uur open :mad:

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

7

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

die van mij doet het niet! de blender maakt geen beweging. Dus gaat maandag weer terug.

Groetjes Jessie

8

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Hoi dames (ehh en heren)
ik ben ook in het bezit van deze machine, en ohhhhh wat ben ik er blij mee. Tot nu toe wordt mijn beslag zo goed luchtig dat ik zeker 1 en soms 2 kleine blanda schaaltjes over heb en mee bak. Het lawaai wat hij zou maken, (minder als mijn oude handmixer) vind ik niet noemenswaardig en verder heeft hij geen moeite met kleine of juist veel inhoud.

Voor onderhoud en onderdelen moet je even kijken op de doos, en googlen want het schijnt redelijk eenv oudig te zijn om iets te bestellen.

Nou, ik ben er blij mee (oja gehad voor de kerst en combi verjaardag van mijn moeder, errug blij hier)

En voor de trouwe lezers, ik heb hier nog niets van mezelf laten zien of horen, ik lees bijna alles hihi. Als ik voldoende verzamelt heb (moed) zal ik ook eens wat posten aan baksels.

groetjes Misskuss

9

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

misskuss schreef:

Hoi dames (ehh en heren)
ik ben ook in het bezit van deze machine, en ohhhhh wat ben ik er blij mee. Tot nu toe wordt mijn beslag zo goed luchtig dat ik zeker 1 en soms 2 kleine blanda schaaltjes over heb en mee bak. Het lawaai wat hij zou maken, (minder als mijn oude handmixer) vind ik niet noemenswaardig en verder heeft hij geen moeite met kleine of juist veel inhoud.

Voor onderhoud en onderdelen moet je even kijken op de doos, en googlen want het schijnt redelijk eenv oudig te zijn om iets te bestellen.

Nou, ik ben er blij mee (oja gehad voor de kerst en combi verjaardag van mijn moeder, errug blij hier)

En voor de trouwe lezers, ik heb hier nog niets van mezelf laten zien of horen, ik lees bijna alles hihi. Als ik voldoende verzamelt heb (moed) zal ik ook eens wat posten aan baksels.

groetjes Misskuss


Ik sluit me hier volledig bij aan. Heb net een ikea wave in de oven staan, heb de hoeveelheden hier van de site en heb nog een mini blanda kunnen vullen en waarschijnlijk zelfs wel 2 (de wave komt aardig hoog)
Ik zou zeggen voor diegenen die geen keukenmachine hebben en ook het geld niet hebben voor een kennie. Houdt de Aldi in de gaten.

(hij is ook nog mooi om te zien ;))

10 Laatst bewerkt door bakfanaat (29-03-2011 12:13)

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Heb 'm vanmorgen ook gekocht. Ik ben blij!! Eerst maar 'ns effe kijken hoe 'ie 't doet.  :D

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

11

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Heb je hem dan ook vanmorgen in Apeldoorn gekocht? Of ergens anders. En hadden ze er nog wat staan? Apeldoorn is namelijk voor mij wel te rijden. En ik wil hem ook graag!

Groetjes Claudia.

12 Laatst bewerkt door bakfanaat (29-03-2011 20:38)

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Claudia, ik heb 'm in Scherpenzeel (Gelderland) gekocht, was een tip op het forum:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126463190. Hier in de buurt hebben ze 't niet.
Om 12 uur waren er nog 6.

Succes,
Miranda

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

13

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

He miranda,
Wat is de prijs in schepenzeel

14

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Hey Jayda, afgeprijsd voor 69 euro.  ;)

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

15

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

ik hem m gehaald YESSSSS

16

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Hij staat nu bij de reviews! :thumb:

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Doet iemand de spullen in de vaatwasser?  :think:

Groetjes,
Miranda

"Het leven is een feest, maar waar blijft de taart?"

18 Laatst bewerkt door JAYDA (31-03-2011 11:28)

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

MWillemijn schreef:

Minpunten:
- hij maakt lawaai (maar dit kan ik niet vergelijken met andere merken).
- het is geen 'merk'.
- het is niet duidelijk waar je aanvullende onderdelen kunt kopen.- bij hele kleine hoeveelheden moet je het 'randje' even zelf met een spatel toevoegen aan de mix zodat ie 't wel pakt, maar volgens mij is dit bij vergelijkbare (merk)machines ook het geval.

Tot zover mijn ervaringen. :)

Willemijn

Dit staat duidelijk aangegeven op pagina 19 van het boekje wat je bij het apparaat krijgt  ;)
daar wordt aangegeven dat je op deze site moet kijken
https://prod.sertronics.nl/sales/custom … hp3?pg=636

19

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Haha oeps! Daar heb ik dus gewoon keihard overheen gelezen! Maar daar had je nu ook weer niet m'n héle recensie voor hoeven citeren hoor. ;)

Maar dat betekent dus nog een minpuntje minder! :)

@bakfanaat/Miranda: ik heb geen vaatwasser dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien iemand anders met deze machine die wel een vaatwasser heeft?

20

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

ik heb mn bericht aangepast ;)

ik heb wel een vaatwasser maar ik durf ze er niet in te doen...

kleine moeite om alleen deze onderdelen even met de hand te af te wassen....

21

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

JAYDA schreef:

ik heb mn bericht aangepast ;)

ik heb wel een vaatwasser maar ik durf ze er niet in te doen...

kleine moeite om alleen deze onderdelen even met de hand te af te wassen....

noem me lui of gemakzuchtig, d ekom en alle mix onderdelen gaan gewoon in de vaatwasser. En dit mag ook omdat alle onderdelen of van rvs zijn of van goed gegoten plastic (zal vast een mooier woord voor zijn). Dus kan gewoon en lekker schoon. Wat ik wel doe met de grote mixkom, naspoelen met koud water. Was een tip van iemand en dat doe ik, geen idee wat de voordelen zijn maar ach.

22 Laatst bewerkt door tineke63 (02-04-2011 13:58)

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Heeft iemand 'm nog ergens gezien bij de Aldi. Ben heel hard op zoek wil 'm heeeel graag... :Y

Have a break, have a cupcake!!
Groetjes van 10

23

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Als je onderdelen wil dan kun je het waarschijnlijk wel bij             primo-electro.be doen ;)

24

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Ik heb hem ook gekregen, maar ik heb het idee dat de mixer de onderkant van de kom niet raakt. Ligt dat aan mijn machine of hebben jullie dat ook :o

Heb nog een hoop te leren als ik die mooie taarten allemaal zie.

25

Re: Recensie Quigg keukenmachine (Aldi)

Grettje schreef:

Ik heb hem ook gekregen, maar ik heb het idee dat de mixer de onderkant van de kom niet raakt. Ligt dat aan mijn machine of hebben jullie dat ook :o

Dat hebben alle staande mixers/keukenmachines in enige mate.
Na een minuutje mixen even met een pannenlikker langs de zij en onderkant van de kom schrapen, dan komt het meestal wel goed.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.