26

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

kimi schreef:

Boter en paneermeel in bakvorm..
Dit deeg gaat als appels ein zitten op 180/200 graden 60/75 min. in oven

Ik gok dat de paneermeel zelfrijzend bakmeel moet zijn?
Omdat er geen paneermeel in het recept staat :P

27

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Hi, ik kreeg je link doorgestuurd omdat ik een opdracht heb voor appeltaart bekleden maar niet wist of dat kon. TOP hoe je het uitlegd!
Ik heb alleen nog een vraagje:
je bekleed het met marsepein maar met wat smeer je hem af? gewoon botercreme??? (1:1)
hoop van je te horen!
Groetjes

28

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Superleuk recept  :thumb:

29

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Helemaal geweldig. Deze ga ik zeker maken.  :Y

Een ander een plezier doen is het leukste van taarten maken.

30

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Nataschatjuh schreef:
kimi schreef:

Boter en paneermeel in bakvorm..
Dit deeg gaat als appels ein zitten op 180/200 graden 60/75 min. in oven

Ik gok dat de paneermeel zelfrijzend bakmeel moet zijn?
Omdat er geen paneermeel in het recept staat :P

daar vet je het blik mee in
zodat de taart makkelijk los komt van het blik :)

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

31

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Zie ik nou goed dat er geen ei in gaat?
Hmmm... mijn oom is allergisch voor ei maar zou met dit recept dus wel appeltaart kunnen eten.

32 Laatst bewerkt door daan77 (13-04-2010 21:02)

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Hij staat nu hier in de oven. Een beetje en lage taart had 28 cm genomen, maar ik ben benieuwd. Vanavond bekleden en dan in de diepvries voor dinsdag

Helaas niet helemaal gelukt. Hij viel helemaal uit elkaar, maar smaakte wel goed. Meteen maar op gegeten. Probeer het een andere keer wel weer.
Iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan?

33

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Staat bij mij nu in de oven.... wil het gaan proberen....
ben benieuwd.

Super uitleg.
Spannend, nog 9 minuutjes dan mag ie uit de oven.
Dan nog even goed afkoelen .....

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

34

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Een hele goei howto! Heb je nog fotos toen je het bekleed met marsepein?? Zou wel heel erg leuk zijn ;)

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

35

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Hallo allemaal,

Ik gebruik altijd donkerbruine basterdsuiker ipv gewone.
Geeft net iets meer /andere smaak.

En door de appels ook nog koek en speculaas kruiden samen met kaneel (meer kaneel als koek/speculaaskruiden omdat die wel overheersen).

Wat ook heeerlijk is is een appelcake te maken, met geraspte appels door heen! :Y

36 Laatst bewerkt door Dot (16-03-2011 07:49)

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Hier even een dringende vraag, normaal zit er na het bakken altijd wel wat sap in de appeltaart; als je deze dus maakt en je draait hem om, lekt hij dan (ook al is het maar iets?)

Ik heb nl. een vraag om hem in een stapeltaart (bruidstaart) te verwerken, maar heb zo mijn bedenkingen.
Nu denken we erover om hem òf als onderste (van stapel van 3 te maken) òf maar als apart aansnijtaartje...


Ik hoop, dat iemand mij hier kan helpen!

Groetjes, Dorothea.

37

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

mijn appeltaart lekte niet. heb de appels 24 uur van te voren geschilt en gesneden en de suiker en kaneel erbij gedaan. dit laten staan en toen het sap eraf gegoten.

daarna de appeltaart gemaakt zoals recept (had extra deeg nodig in een springvorm van 26 cm)
daarna afgesmeerd met witte chocolade botercreme en bekleed met fondant. dat beviel iedereen zo goed dat ik hem voor woensdag weer maak, omdat mijn moeder dan jarig is

38

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

jee meiden wat verschrikkelijk leuk om te lezen dat mijn appeltaart op te bekleden een howto is geworden en zoveel baksters er nog steeds blij mee zijn.

ikzelf was vanaf okt. 2008 niet meer actief dus de berichtjes daarna heb ik niet meer gelezen toen.

Ik heb hem zelf toen wel afgesmeerd met een beetje botercreme, Hij lekt niet heb hem zelf ook gebruikt als bruidstaart ( 2 taarten).

39

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Lijkt me echt heel erg lekker aangezien heeeel veel mensen gek zijn op appeltaart.  :9  :D
Bedankt voor de onwijs leuke en goede howto. Ga het binnekort zeker proberen.
:/
Ik gebruik trouwens altijd een beetje custard poeder tussen het appelmengsel en op de bodem een beetje bepoederen met custard. Dan word het overtollige vocht opgenomen door de custard en krijg je gelijk een lekkere smaak aan de taart. :9

Zijn er trouwens nog ergens foto's te vinden van een bekleede appeltaart?
Enne verwarmde abrikozenjam om de taart af te smeren, gaat je fondant/marsepein dan niet smelten/plakken/bobbelen???

a smile a day keeps the doctor away !!!!!!

40

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Toen ik dit las vond ik het vreemd dat er geen ei in hoeft. Volgens mij heb je zonder ei kruimeldeeg. Toch maar geprobeerd en inderdaad het is kruimeldeeg en het breekt dus zodra je het aanraakt. Dinsdag nog maar een keer proberen en dan doe ik wel gewoon eieren door het deeg.

41

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

wauw!!! Ik ben net begonnen met taartjes maken.
Mijn vriend kan je wakker maken voor appeltaart!!! De taarten van biscuit zijn niet zijn favoriet  :/
Ik ga hem deze week verrassen met appeltaart heel erg bedankt   :D

42

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Misschien een domme vraag, maar je recept geeft aan voor springvorm 30 cm, en je hebt erbij gezet dat jij hem hebt gemaakt in een 26 cm vorm. Heb je dan minder ingrediënten (met name het deeg) gebruikt, of heb je van het deeg dat je over had doordat je vorm kleiner was, je "deksel/bodem" gemaakt?

Ik wil namelijk dit ook gaan doen, maar dan in een Blanda 20, en ben benieuwd hoeveel deeg het zou schelen.

Alvast enorm bedankt voor je reactie!

43

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Volgens mij moet hij daarom ook in de koelkast.. om het geen kruimeldeeg meer te maken ?

44

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Super dit! Veel tips bedankt.

45

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Super dit! Veel tips bedankt.

46

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Super lekker dit!

Heb nog even een vraagje, als je de taart omdraait, deukt de bovenkant helemaal in.
Ik heb er geroosterde noten onder gelegd waardoor de bovenkant weer vlak werd (heel lekker trouwens!  :9 ),
maar wil toch graag weten hoe jullie dit oplossen, voor het geval iemand geen noten lust of allergisch is!

47

Re: [HOWTO] Appeltaart om te bekleden stap voor stap..

Heeft iemand dit eens geprobeerd met rolfondant?
Is dit lekker?

Mijn taarten: https://www.facebook.com/CakesByCher.
Webshop voor eetbare prints: www.TaartPrintje.com - vanaf €1,- (frosting)