26

Re: Appelkruimel-plaatkoek

dus , kruimeldeeg een laag bbr en dan weer kruimeldeeg erop?

Dittie schreef:
witje75 schreef:

[Room als slagroom? En dat in plaats van appel? Of bedoel je wat anders?

Sorry, ik bedoelde banketbakkersroom. Die van dr. Oetker met water. Ik wilde het gewoon uitproberen en dit ging prima!
Dus dan zonder appel.

27

Re: Appelkruimel-plaatkoek

blackangel schreef:

dus , kruimeldeeg een laag bbr en dan weer kruimeldeeg erop?

:Y

Is ook erg lekker! Allebei (dus bbroom en appel) kan ook trouwens..

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

28

Re: Appelkruimel-plaatkoek

ik heb het opgeslagen!!!!!!

Groetjes, Dorothea.

29

Re: Appelkruimel-plaatkoek

hmmmmmmmmm ik denk dat ik kees maar eens ga meenemen naar mijn werk om de mannen daar maar eens te verwennen. Ze zijn er gek op om gebak te testen.

30

Re: Appelkruimel-plaatkoek

ik heb hem geprobeerd dit weekend. maar onze smaak heeft het niet.
Ik vond hem mierzoet (en wij zijn toch wel zoetbekken). Is hier na 4 stukjes half opgegeten te hebben helaas in de vuilnisbak beland. Maar ja je moet ook wel eens wat proberen en zo te zien hebben wij toch allemaal een andere smaak omdat het bij velen wel goed bevallen was.

31

Re: Appelkruimel-plaatkoek

ik heb hem net gemaakt en geproeft.................maar zooooooooooooooo zoetttttttttt zeg

ik vind het een hele leuke deeg om te maken,
klopt dat? zoveel suiker?
ik ga deze nog eens maken maar de suiker halveren naar 250 gr

32

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Ik doe ook echt geen suiker meer door de appel. Scheelt ook alweer.

33

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Beste Jozien,

Deze taart wil ik graag gaan maken. Heb ik alleen een vraag: Hoe groot is het bakblik? Ik heb nl. alleen zo'n grote van een 90 cm oven...

34

Re: Appelkruimel-plaatkoek

gemaakt; ERG LEKKER!

35

Re: Appelkruimel-plaatkoek

ik vind het heel lekker alleen ik ben niet gek op de havermout, is er iets wat ik in de plaats daarvan zou kunnen doen??

36

Re: Appelkruimel-plaatkoek

marjolein852 schreef:

Beste Jozien,

Deze taart wil ik graag gaan maken. Heb ik alleen een vraag: Hoe groot is het bakblik? Ik heb nl. alleen zo'n grote van een 90 cm oven...

Gewoon voor de helft vullen :)

evelien1001 schreef:

ik vind het heel lekker alleen ik ben niet gek op de havermout, is er iets wat ik in de plaats daarvan zou kunnen doen??

Verrassend genoeg proef je de havermout eigenlijk niet....Maar als het je erg tegenstaat kun je ook een kruimeldeeg maken van bloem, boter en suiker. Ik zal even zoeken voor de verhoudingen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

37

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Je zou het recept van Roech kunnen gebruiken:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=61769

Die is met een onderlaag van cake. Wil je echt een koek, kun je het recept voor het kruimeldeeg verdubbelen, eerst een laag kruimels neerleggen, dan de appels en dan weer de kruimels erop.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Ik heb deze plaatkoek net gemaakt!  :9  En die staat nu echt af te koelen! Straks even slagroom kloppen en dan bij de koffie een stukje nemen!! Jam jam....  :9  :9

Bedankt voor het recept :thumb:

Groetjes Marielle

39

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Nou Jozien, je wordt bedankt hoor!!! ;)
Mijn zoon is om, hij wil deze taart voor zijn verjaardag... gevoelig mannetjes als hij is(wordt 7 volgende maand) vertelde hij me dat ik ook nog wel een taart van marsepein mocht maken, maar meer voor mijn plezier dat voor hem hahaha...geweldig!! bak vaak voor grote groepen en vind het een geweldig recept, wat helpt is zure appels gebruiken, dan is ie minder zoet. Hij ziet er enorm natuurvoedingswinkel 1990 uit, maar owww wat is ie lekker!!

40

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Nou ik heb je koek gemaakt en wij (mijn collega´s) voornamelijk vonden hem super heeft ongeveer een half uur in beslag genomen en mijn koek was op.. :think: .... wel te verstaan. Dus zeker een blijvertje. :Y

Bedankt voor het delen van dit goddelijke recept... :lol:
groetjes pluto

41

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Deze appel-kruimelkoek staat al zó lang op mijn to-do lijstje. Vanmiddag ga ik deze maken  :Y

42

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Nou, de appelkruimel-koek is uit de oven!!

Ik had 300 gram bruine basterdsuiker door het deeg gedaan en 50 gram door de appels (i.p.v 500 (!) gram zoals in het recept staat). En nog vind ik deze TE zoet. :s  Een volgende keer ga ik echt de helft van de suiker gebruiken.

De koek was wel errug lekker van smaak!!  :Y Bedankt voor het recept.  :thumb:

http://i52.tinypic.com/5behx2.jpg

43

Re: Appelkruimel-plaatkoek

ik heb morgen avond een verjaardag,kan ik de koek vanavond al maken of is het morgen lekkerder?

44

Re: Appelkruimel-plaatkoek

sandra1 schreef:

ik heb morgen avond een verjaardag,kan ik de koek vanavond al maken of is het morgen lekkerder?

Je kan die vanavond al maken hoor. Maar morgen kan ook: het is zó gedaan!  :Y

45

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Heb hem vandaag gemaakt, hij was echt heerlijk :)
Ik ga hem ook maken met mijn verjaardag :9
Super bedankt voor het recept :)

Echt een topper :lol:

Wrrrr

46

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Hmmmm lekker.

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

47

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Oooohhhhh wat is deze lekker!! Had ik wel wat minder suiker in het deeg gedaan hoor, omdat ik las dat veel mensen het te zoet vonden.

Ik heb 'm samen met mijn zoon gemaakt en ik vrees dat 'ie het eind van de avond niet gaat halen....  O-)

Jozien bedankt voor het super lekkere en gemakkelijke recept!!  :9

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

48

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Heb'm vanmiddag gemaakt. Straks even proeven!
Heb er maar 250gr bruine suiker in gedaan en niet door de suiker. Wel met banketb.room......
Dat had ik nog niet eerder gedaan.

Mn zoon heeft het op school getracteerd in juni, ik had de plaatkoek toen iets anders gemaakt. In vierkantjes gesneden en toen in een papieren vormpje, prikkertje erin en helemaal gezellig!

49

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Zo lekker deze appelkoek!

Hij staat nu in de oven met peer erbij.. Ben benieuwd.. (appel/peer dus)

50

Re: Appelkruimel-plaatkoek

Heerlijk. Ga dit recept opslaan.

Groetjes Jaqueline.