1 Laatst bewerkt door Martjan (28-02-2011 15:49)

Onderwerp: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

Hoi allemaal !!

Ik heb laatst zelf een taartplatform gemaakt.
Hier het resultaat:
http://94.100.120.186/1243550001-1243600000/1243553201-1243553300/1243553209_5_kJYG.jpeghttp://94.100.118.137/1243550001-1243600000/1243553301-1243553400/1243553384_5_TPGr.jpeg

Omdat een paar mensen vraagden hoe ik hem heb gemaakt, dacht ik ik maak wel een howto erover. En hier is hij dan:)

Wat heb je nodig :
-Een soort lijm vernis (te koop bij hobby winkel , Ik gebruik zelf de matte van Mod Podge)
-Een houten taartplateau (ik weet niet of ik naam winkel mag noemen, maar gekocht bij een hobby winkel)
- Servetten naar keus
-Kwasten

1. Smeer het plateau in met lijm vernis.
2. Haal het bovenste laagje van de servetten. Dit is belangrijk want je mag alleen het bovenste laagje gebruiken.
3. Scheur of knip deze in stukjes. (maakt geen verschil)
4. Leg deze erop en vrijf ze aan.
5. Ga er nog een keer overheen met de lijm vernis.
6. Controleer of  je het hout nog kan zien. Kan je het niet zien is het goed, Kan je het nog wel zien dan kan je het beste nog een laagje servetten eroverheen plakken. Dit doe je op de zelfde manier als hierboven beschreven.(plakken en nog een keer met lijm vernis eroverheen)
Let op: Door de laagjes die aangebracht zijn worden de poten dikker. Daardoor krijg je alles moeilijker in elkaar.

Veel succes ermee !

Groetjes, Martjan

Smart critiques, Stupid creates

2 Laatst bewerkt door Sietske72 (28-02-2011 16:01)

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

leuk! ik heb nog eea aan vellen liggen van decopatch (van een eerdere hobby  O-) ), denk dat het hiermee ook wel zal gaan. Maar waar heb je dan de blanco taartplateau vandaan gehaald..? Is dat mdf?

edit: oh ja, ik vind persoonlijk met decopatch vellen dat het wat strakker/gladder wordt..... en de servetten werkt wat lastiger, scheurt eerder bij het lijmen. Google maar eens op decopatch!

3

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

ik zelf heb  het bij pipoos gehaald Koste iets rond de 4.50 ofzo.

Smart critiques, Stupid creates

4

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

wat leuk! ook erg leuk voor de wat oudere kinderen om te knutselen

N-Joy Cakes

5 Laatst bewerkt door Martjan (28-02-2011 16:15)

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

Ik ben zelf 14 en vond het leuk om te doen. Je bent er wel ff mee bezig hoor.

Smart critiques, Stupid creates

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

leuk idee zeg ga toch ook maar eens langs bij die hobbywinkel :Y

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

7 Laatst bewerkt door sweet dreams (28-02-2011 20:46)

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

Leuk,maar is het wel voedselveilig  :s ?Door de lijm vernis??? :think:

keep on dreaming...
mijn website www.sweetdreamscakes.nl ook voor workshops in zwijndrecht

8

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

Ik heb tot nu toe alleen maar cupcakes gemaakt. Daarvoor is het wel goed geschikt. Voor een taart kan je er misschien altijd een folie onderzetten.

Smart critiques, Stupid creates

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

of er nog vershoudfolie over heen spannen voor je een taart erop zet.
en een kartonnentje onder de taart voor het snijden(zou ik zowiezo wel doen anders is de mooie zelfgemaakte taartplatform binnen no time kapot)

groetjes monique.

mama van sjors (2008) en tim (2012)

10 Laatst bewerkt door Martjan (28-02-2011 22:06)

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

bedankt voor de tip ! ik ga van het weekend leren hoe ik taart moet bekleden. Dus ben benieuwd !

Smart critiques, Stupid creates

11

Re: [HOWTO] Zelf Taartplatform maken

Superleuk idee!! Creatief en nog heel mooi ook!

Misschien kan ik er een leuke aanvulling op geven. Ik kreeg laatst de tip om er zelf een te maken van (oude) borden en kopjes. Bijvoorbeeld  klein bordje onderop, daarop kopje (gewoon of op zijn kop) lijmen, en daarom weer een groot bord waar de taart op komt te staan. Met een goede 2 componentenlijm moet dat wel lukken. Ben je ook voor een paar euro klaar en het is nog origineel ook :) Zal het binnenkort eens zelf gaan proberen.  :Y