26

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

he cabi
bedankt voor de tip. Ik ga het een keertje uitproberen.
Laat je het weten of het is gelukt met die koemelkvrijebuit mix. Zoja dan wil ik wel weten waar je het kan kopen.
Maar eerst maar eens weten vanje of het geloukt is en of het smaakt.

xx natas

27

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Doe ik vrsa

Je kan het bij voorjetaart kopen ze heeft een webshop en een winkel in Spijkenisse.

Liefs,

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

28

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

dank je wel cabi,
het is alleen Yrsa ipv vrsa, door eht streepje onder de naam lijkt het net een v maar het is dus een Y.
Maar ik wacht eerst jou reactie af.

gr natas(Yrsa)

29 Laatst bewerkt door taartschuur (11-06-2010 14:19)

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

ik heb hem gebakken en was erg mooi en hoog geworden ondanks dat er geen ei in zit.

Wel heb ik het water vervangen door spa rood.

Hij smaakte super. had er ook een extra gebakken. Maar niemand merkt dat het anders is!

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

30

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

he dat is gaaf dat hij gelukt is en toch mooi  hoog geworden, maar wat doe je er dan in ipv ei??????
en waarom had je het water vervangen door spa rood om het luchtiger temaken??

Weet iemand of dit ook wat dichter bij alkmaar tebestellen is???

gr natas

31

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

hoi hoi

ik ben op zoek gegaan naar de custard dat er door moet , maar wat ik vond bevatte sporen van ei, en die mag het jongetje voor wie ik cuppies zou maken niet. Is dit te vervangen door iets anders of kun je het achterwege laten? de custard dus ;)

groetjes en alvast bedankt.
carmen

32

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Curmy schreef:

hoi hoi

ik ben op zoek gegaan naar de custard dat er door moet , maar wat ik vond bevatte sporen van ei, en die mag het jongetje voor wie ik cuppies zou maken niet. Is dit te vervangen door iets anders of kun je het achterwege laten? de custard dus ;)

groetjes en alvast bedankt.
carmen

Dit zou ik ook graag willen weten. Er mag GEEN ei in de cake... Zelfs geen sporen...

wie kan hier een antwoord op geven?

Happiness is a CAKE!!

33

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Ik las net in het recept voor gele room het advies van iemand om maismeel te gebruiken ipv custard. Dat is blijkbaar het hoofdbestanddeel van custard!

34

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Sorry lees dit nu pas...

Ik wist niet anders of er zat geen ei in custard maar lees het inderdaad net na en er kunnen inderdaad sporen van ei inzitten.

Ik heb dit recept gekregen van een bakster voordat ik zelf ging bakken. Zij heeft ooit eens 2 prachtige bumba taarten voor mijn dochter gemaakt die toendertijd koemelk en kippeneiallergie had.
Gelukkig had ze geen heftige allergie voor ei.

Je kan ook een lactosevrije biscuitmix bij de shop van Trisha bestellen en als je dan ook eivervanger gebruikt ipv ei heb je alsnog een hele lekkere taart die koemelk,lactose en kippeneivrij is.
Ze heeft wat ik heb gehoord ook nog speciale vullingen die eventueel mogen.
Ze is ook lid hier op het forum (naam Trisha).
Vraag het anders eens aan haar.

Liefs,
Cabiara

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

35

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Ik heb net de biscuitmix geprobeerd van voorjetaart, maar t wordt helemaal niet hoog? Wat doe ik verkeerd.. Doe t toch precies zoals het op t emmertje staat :Y

36

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Het wordt niet zo hoog als dat het met de 'normale' biscuitmix wordt maar het ziet en smaakt (ook bijna exact) er aan de binnenkant er wel hetzelfde uit.
Snij hem anders even door en kijk en proef even.
Anders moet je het even aan Trisha vragen. Ikzelf heb er geen problemen mee gehad.

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.

37 Laatst bewerkt door ariane (12-03-2011 19:23)

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Hoi,
Ik heb dit recept geprobreerd en de cake is wel lekker maar het is niet omhoog gegaan misschien heel even het lijk wel een zware cake het is helemaal niet luchtig. ik heb wel ipv water spa rood ingedaan Wat heb ik mis gedaan?
mijn vraag is moet de gesmolten boter eerst afgekoeld zijn?
Ik heb electrisch oven aan de bovenkant komt de hitte in de oven welke temp ?
mag hettafelmargarine zijn?
Ik hoor spoedig van je
Groetjes Ariane

38

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Sorry maar ik heb de wajang margerine gebruikt met de suikerbakkerpoeder en ik vind het echt heeeel vies, echt een smakeloze vette massa...heb het snel weer van de taart gehaald. Ik moet een koemelk en soyamelkvrije taart bakken, dat is me goed gelukt maar inplaats van jam willen ze iets met chocolade. De chocolade fudge lijkt mijn zo zwaar en compact en dat is de cake natuurlijk ookal. Weet iemand hoe ik dit luchtiger kan krijgen? Heeft iemand al eens marsh mello's geprobeerd? Of misschien een andere manier voor een luchtige chocolade vulling zonder koemelk en/of soyamelk??

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

39 Laatst bewerkt door dannanl (25-06-2011 13:19)

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

De cake zit in de oven! Ben erg benieuwd!
Hij ziet er wel goed uit hoor!
Heb ook spa rood gebruikt.


*EDIT: Na 15min floft ie al zowat uit zn vorm o_0 dus denk dat t een uber cake wordt!
Over niet omhoog komen heb ik geen last  :D

40

Re: Cake koemelk en kippeneivrij :D

Het is ook echt een vaste cake en geen taart wat ik eerder al had aangegeven volgens mij  ;)
Ik vind de taartmix van Trisha ook lekkerder maar deze werd ook goed gegeten door mijn kinderen die toendertijd allergieën hadden.
Ik ken die van Trisha pas sinds kort vandaar.

@dannanl ik ben benieuwd hoe hij bij jou is geworden  :Y

Liefs,
Cabi

Een eigen taart smaakt lekkerder omdat het met liefde is gemaakt.