26

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Jol321 schreef:

Ik heb het recept van Vlits al eerder op de mail gekregen en daarin beschrijft ze het: 500 ml pot. Ik heb 'm al diverse keren gemaakt en deze verhouding klopt echt.

Okee dank je wel voor je antwoord. Deze vulling moet ik gewoon een keer proberen! ;)

27

Re: "Appeltaart" a la Vlits

een super hele domme vraag:
ik zie het woord temperen staan.
wat houdt dat in bij een taart?

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

28

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Miep1977 schreef:

een super hele domme vraag:
ik zie het woord temperen staan.
wat houdt dat in bij een taart?

Waarom super hele domme vraag?? Nee hoor, gewoon stellen!
Het is tremperen: met suikersiroop het biscuit bevochtigen. Wat ik zelf altijd doe is 1:1 suiker-water koken en na afkoelen hier een aroma aan toevoegen, afhankelijk van de smaak van de vulling. Bij deze appeltaartvulling doe ik er een scheut kaneelsiroop door (kies vaak voor koffiesiroop of likeur, maar kan ook met andere aroma's). Je geeft daardoor iets meer smaak aan de taart en het is smeu

Groet, Jolanda

29 Laatst bewerkt door Tamara1977 (29-01-2010 20:46)

Re: "Appeltaart" a la Vlits

dank je voor je antwoord.

De groeten uit Brabant van TAMARA
https://www.facebook.com/TamaraNL1977

30

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Ik wilde deze overheerlijke vulling gaan maken deze week, maar nu zag ik dat het recept helaas is 'verminkt' door de update van het forum, en hij staat ook niet op de site bij recepten..
Zou iemand zo lief willen zijn om het recept nog een keertje op te schrijven? :o

Bedankt alvast!!

31 Laatst bewerkt door Sofia (17-02-2010 08:54)

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Elvuuwiej: ik had het recept opgeslagen en heb het even voor je opgezocht:

Appeltaart yoghurtroom met gebakken appeltjes

Het lekkerste is als je een biscuit bakt met een beetje kaneel.
Voor de vulling heb ik een laag kaneelcrème met boerenjongens gemaakt. (botercrème met beetje kaneel).

De tweede laag was appeltaart yoghurtroom met gebakken appeltjes:
Een potje appeltaartyoghurt 500 ml
250 ml slagroom
Klop de slagroom stijf (zonder suiker het is al zoet genoeg) en spatel deze luchtig door de yoghurt heen. Zet dit mengsel in de koelkast om een beetje op te stijven. Bak intussen stukjes appel in een koekenpan met een beetje suiker en boter. Blus af met een beetje calvados (dit is optioneel) en laat afkoelen. Je kan ook het biscuit temperen met kaneelsiroop.

32

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Bedankt Sofia,

Ik heb het recept nu kunnen repareren! :)
En ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om hem ook op de site erbij te zetten ;) Ik heb hem zelf ook al eens gemaakt (voor mijn 'Appel'-taart waarmee ik heb meegedaan aan een appeltaart wedstrijd, helaas niks gewonnen :D) De vulling is echt heerlijk :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

33

Re: "Appeltaart" a la Vlits

:o

Life is uncertain... do the wud first! ;)

34 Laatst bewerkt door Sofia (17-02-2010 21:00)

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Jozien: graag gedaan.

Vlits: en jij bedankt voor het recept van deze heerlijke vulling!  :9

35

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Heerlijk recept, maar vroeg me af of je hem in kan vriezen? En zo ja kan je het invriezen met de gebakken appeltjes erdoor heen of beter zonder?

36

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Vraagje:  waar koop ik appeltaart yoghurt ?
Gewoon bij de supermarkt ??

37

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Hmmmm klinkt lekker...

;-)

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

38

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Hoi hoi, dit recept klinkt heerlijk en dit wil ik proberen.
Nog een vraagje: deze hoeveelheid yoghurtroom vulling voor welke maat van bakvorm 20 of 25cm doorsnee?

39

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Hoeveel kaneel gebruik je in de botercreme en hoeveel in het biscuit? Het recept klinkt erg lekker, dus wil hem dit weekend gaan uitproberen... Maar ik ben een echte analist en doe alles met hoeveelheden en ben bang dat ik anders te veel doe... :o

40

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Nicole: ik denk niet dat daar echt richtlijnen voor zijn. Ik doe het gewoon op de gok. En het is ook een kwestie van smaak. Wil je een vleugje kaneel, gebruik je een beetje. Wil je echt goed de kaneel proeven dan gebruik je meer.

Proef gewoon tussendoor :) In het beslag bij dit recept heb ik gewoon een beetje gedaan zodat je het vaag proeft en het vooral niet overheerst.

Groetjes en hoop dat je er wat aan hebt :)

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

41

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Domme vraag misschien maar waar koop je appeltaart yoghurt ?

42

Re: "Appeltaart" a la Vlits

maasje schreef:

Domme vraag misschien maar waar koop je appeltaart yoghurt ?

Gewoon in de supermarkt  :cool: , koelvak = van Mona Boordevol

Groet, Jolanda

43

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Oh, nou ja, hoe simpel kan het zijn.
Nou bedankt voor je antwoord.
Groetjes

44

Re: "Appeltaart" a la Vlits

hm klinkt lekker, ga ik eens proberen.

45

Re: "Appeltaart" a la Vlits

even een vraagje: is deze vulling ook goed te gebruiken in een boltaart? en welke appel is het beste er voor te gebruiken???
en het bakken in de pan, hoelang mag dat ongeveer???
ja ja wat een vragen he  ( voor een beginner ). :rolleyes:
dit wordt mn 4e taart maar de vorige had ik met een vrij zoete vulling, maar heb nu zin iets "fruitigs". :9

dank je wel!!

Simone

Re: "Appeltaart" a la Vlits

@simoneoublier: Ik weet niet of je nog graag een antwoord hebt, maar ik heb net de vulling gemaakt voor in een boltaart :) Dat gaat prima. Ik zou trouwens niet weten waarom een bepaalde vulling niet zou gaan voor een bepaalde vorm...
Ik heb een gewone jonagold gebruikt, in kleine stukjes gedaan en in de pan gebakken met boter, suiker en kaneel. Als de appeltjes zacht zijn, is het lang genoeg gebakken.


Bedankt voor dit recept!
Het is écht heel lekker :) 
Ik heb de hoeveelheden gebruikt zoals ze hier zijn aangegeven en ik had nog erg veel over (1x grote blanda gevuld, 2x een kleintje). Gelukkig maar, dan kon ik al proeven en moet ik niet wachten tot vanavond ;)

Dream like you live forever,
Live like you die tomorrow.

47

Re: "Appeltaart" a la Vlits

Even een ander vraagje, wat doen jullie met de bovenkant van de taart? Zat zelf te denken om hem af te werken met slagroom. Jullie ideeen?