1 Laatst bewerkt door Reini (07-03-2011 08:33)

Onderwerp: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Ik heb gisteren (en eergisteren) wat zitten oefenen op het maken van een veer. Helaas, ik had enkel rijstpapier met ruitmotief (om niet zo snel te scheuren bij het maken van de loempia's blijkbaar)

Dus mijn veertjes zijn niet hélemaal wat ze moesten zijn volgens de how to die ik gevonden had....maar...ik heb ook geen ouwel in huis en met ouwel zouden de veren mooi wit zijn en niet zo doorschijnend...en ouwel is er zelfs in andere kleurtjes  :D
http://www.layers-cake.com/index.php/ut … olate-show

how to:
Je snijdt uit ouwel/rijstpapier/wafer paper de vorm van een veer.
Dan knip je met je schaar 'diagonale' sneetjes in de veer. Hoe fijner, hoe realistischer.
Je knipt een stukje ijzerdraad, doopt het in piping gel en dat leg je in het midden van de veer. Het duurt idd enkele uren voor het volledig droog is en ik heb er een glazen snijplank opglegd want de veren krulden en dan liet de draad los  :s 
Mss dat ouwel die 'krul'probs niet heeft  :think:
Eens droog, parelmoerdust op doen. Dan kan je de veer (heel even want anders krult je veer los van de draad) boven waterdamp houden zodat de uiteinden iets krullen.
Ook ondervonden, mijn 'adem' deed het em ook  :D

Ik heb ze op een stapel gezet, maar natuurlijk viel de topping (masker met veren op) plots van de taart en knakten die veren.  :grr:
Ze zijn dus breekbaar (deuh), maar als je geen echte veren hebt of wil gebruiken...
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VPZ46AGJ.jpg

2

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Knap! Die ga ik lekker opslaan :D

Ik denk alleen wel dat eigenlijk in de www thuis hoort, maar daar gaan de modjes natuurlijk over ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Adrienne schreef:

Knap! Die ga ik lekker opslaan :D

Ik denk alleen wel dat eigenlijk in de www thuis hoort, maar daar gaan de modjes natuurlijk over ;)

ja, ik wist het eigenlijk niet..is een how to, maar ik had geen pics genomen, dus heb ik de originele how to link erbij gezet bij mijn tekst..  :/

4

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Ik twijfel ook eigenlijk  :think: Maar ivm de toelichting en eigen uitleg hou ik hem hier :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Ook waar :Y :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Super leuk! Heb hem opgeslagen.

Alleen nog klein vraagje.. waar kan ik het rijstpapier of ouwel kopen? ziet er super gaaf uit!

7

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

heel gaaf! tot nu toe ligt mijn ouwel gewoon in de kast (print alles op frosty) maar op deze manier komt het misschien toch nog van pas

N-Joy Cakes

8

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

RowanVeenstra schreef:

Super leuk! Heb hem opgeslagen.

Alleen nog klein vraagje.. waar kan ik het rijstpapier of ouwel kopen? ziet er super gaaf uit!

Ouwel vind je in de webshop. Rijstpapier vind je gewoon in de supermarkt maar dan loop je het risico dat het 'geruit' is (zoals bij mij)  ;)

9

Re: how to: veren maken uit rijstpapier - ouwel - wafer paper

Hmm, is het ook mogelijk om ipv ijzerdraad gewoon icing te gebruiken? Ik hou er van om zoveel mogelijk eetbare dingen op mijn taart/cupcakes te gebruiken.

Ik ga het gewoon proberen. Ik laat het jullie weten!!!