1

Onderwerp: Mandarijnvulling

Deze vulling hoort eigenlijk bij een recept van een vruchtenvlaai, maar ik heb hem gisteren uitgeprobeerd als vulling in de taart (biscuit).

nodig:
3 blaadjes gelatine
1 dl mandarijntjesnat uit blikje
2 eidooiers
2 eetl. suiker
2 pakjes vanillesuiker
250 ml slagroom

-Blaadjes gelatine in ruim koud water laten weken.
-Mandarijntjesnat in een pannetje verwarmen (warm genoeg om     de gelatine in op te lossen, dus niet koken).
-Van het vuur af gelatine oplossen en af laten koelen.
-Slagroom stijfkloppen.
-Eidooiers met suiker schuimig kloppen.
-Vanillesuiker en gelatinemengsel erdoor.
-Dit mengsel samen met de slagroom luchtig omscheppen.

Het is als het klaar is nog zeer vloeibaar. Je kunt het zo in de koelkast op laten stijven. Maar ik heb op de onderste laag van het kapsel een dijkje botercreme gespoten. Daarbinnen het mengsel gegoten. Glad gestreken en een minuut of 2 in de koekast gezet. Toen was het al stijf genoeg om er een ander deel van het kapsel erop te leggen.
Ik vind het zelf lekker in combinatie mat banaan. Maar er zullen wel meer vullingen mee te combineren zijn.


Lekkere groetjes,
Maris.

2

Re: Mandarijnvulling

klinkt lekker, en hier zijn ze dol op de mandarijntjes uit blik, dus zal als taartvulling ook wel in de smaak vallen. Ik sla het op, bedankt voor het delen!

3

Re: Mandarijnvulling

Heb je vulling gemaakt!
Hier een foto toen ie de koelkast in moest om op te stijven..... hij is errug lekker als taartvulling!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VQOJRRBE.jpg

Bedankt voor je recept!

Groetjes José

4

Re: Mandarijnvulling

als ik een aanvraag heb voor BBR+mandarijntjes, dan doe ik als 2de laag mandarijntjes met daaroverheen het sap met gelatine, dus een stijve 2de laag, dus dat zou hier ook wel bij passen, als je al slagroom in de onderste laag hebt....
bedankt voor je recept!

Groetjes, Dorothea.

5 Laatst bewerkt door Carien (01-01-2013 20:56)

Re: Mandarijnvulling

net gemaakt....  :9  :9  :Y

Ik heb het gemaakt met uitgeperste mandarijnen en dan stukjes mandarijn uit blik in de laag en orange curd eronder  :9

Wel heb ik het gelatinemengsel eerst goed laten afkoelen in de koelkast (wel eerst erbuiten, daarna erin).
Toen dat begon te geleren, de slagroom stijfgeklopt en het mengsel erdoor gedaan.
Dan heb je direct een stevige vulling :)  (en verlies je minder lucht waarschijnlijk).


:shh: Ik kon het recept amper terugvinden (gezocht op mandarijn, mandarijnen enz, maar dat stond niet in de tekst, nu wel O-)  ;) ), dus type hier ook nog even de term mandarijnmousse ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Re: Mandarijnvulling

Ik heb dit nu 2x gemaakt. Valt supergoed in de smaak dit recept!!

Nu vraag ik mij als niet-ervaringsdeskundige af... kan dit ook met ander fruit? :-)
Iemand daar ervaring mee? (Ik denk aan aardbei of kers bijvoorbeeld?)

Ik ben benieuwd!!

7 Laatst bewerkt door Pinkpoodle (17-08-2016 13:36)

Re: Mandarijnvulling

x