26

Re: Gingerbread koekjes deeg

Van de week ook weer die koekjes gemaakt en ze zijn super leuk en lekker geworden.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

27

Re: Gingerbread koekjes deeg

Ik reageer toch ook nog even in een oud topic...

Zijn de koekjes met dit deeg goed vormvast?
Met andere woorden: komen ze net zo uit de oven als je ze er in hebt gedaan?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

28

Re: Gingerbread koekjes deeg

@Tom Poes: Ik ga daar helemaal vanuit! Ik heb een ander recept gebruikt (van Cookie house heaven meen ik) maar gingerbread wordt voor koekhuizen vooral gebruikt vanwege de vormvastheid (anders krijg je je huis never nooit meer in elkaar als ie vervormt :D ) en houdbaarheid...

(enne.... In tegenstelling tot andere rubrieken is het bij de ingezonden recepten juist goed om je vraag in een oud topic te stellen!)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Re: Gingerbread koekjes deeg

Welk spuitmondje heb je gebruikt ?

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

30 Laatst bewerkt door Em (14-12-2011 15:42)

Re: Gingerbread koekjes deeg

Ik heb dit recept ook geprobeerd. Ik heb maple syrup gebruikt ipv molasses of corn syrup. Omdat maple syrup redelijk dun is, wel heel wat extra bloem toe moeten voegen. Maar de Gingerbread is super gelukt! Beetje taai-taai achtig, maar dan kruidiger. Heel lekker met royal icing! En super leuk om te doen! Ik kon 2 grote kerstbomen maken met dit recept.  Tadaa:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=177497

Bij de set zitten 2 spuitmondjes, 1 gekartelde, en 1 gewone ronde.

31

Re: Gingerbread koekjes deeg

Klopt het dat deze koekjes een beetje rijzen en niet hard worden? Of moet ik ze gewoon langer bakken?

32

Re: Gingerbread koekjes deeg

Nee deze koekjes worden niet hard, ze zitten er een beetje tussenin. Ze zijn wel lang houdbaar en ideaal om er een kerstboom of huisje van te maken. Daarna zijn ze nog eetbaar.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

33

Re: Gingerbread koekjes deeg

Oh deze ga ik van de week eens proberen. Klinkt erg lekker!

34

Re: Gingerbread koekjes deeg

Ah, wist zelf ook nooit het verschil tussen de twee.