76

Re: Bon bon bloc vulling

Dus je kunt deze ook gebruiken om de taart mee af te smeren ipv botercreme????
Gaat je fondant dan niet smelten?

77

Re: Bon bon bloc vulling

Marit schreef:
chantal1980 schreef:

ik gebruik bbb praline. en dan ongeveer 150 chocolade en 200 slagroom.
nachtje in de koelkast en het is de volgende dag na het mixen echt een mousse!

maar gisteravond had ik het ook gemaakt, maar het had een tijdje gekookt (en overgekookt.. was het vergeten).
vanochtend de mixer erin, maar ook dikke korrels!

dus misschien maken jullie het wel te heet. als de chocola bijna is gesmolten kun je het vuur al uit zetten om de rest te laten smelten.

nu heb ik maar snel de snelle chocolademousse met marshmallows gemaakt, ook heerlijk! restje brokkel bbb bij de kinderen op brood gedaan haha!
ik mag het niet hebben van dr. frank ;)


Als ik het goed begrijp heb jij dus niet de mouse een nachtje in de koelkast gezet maar de chocola om af te koelen.

Als je de chocola in de koelkast zet en je maakt er de volgende dag mouse van is er niks aan de hand maar ik bedoel als je de mouse al heb gemixed en je hem de volgende dag nog wil gebruiken dan word hij hard en korrelig in de koelkast en dus niet meer smeerbaar.


klopt! de mousse moet je gelijk gebruiken als je hem gemixt hebt, anderst wordt hij idd veel te hard om te smeren.

78

Re: Bon bon bloc vulling

Cecilia schreef:

Misschien heb ik dan te veel chocola gebruikt.
Ik had 250 gram chocola en dan 250 ml slagroom.
Ik had het heel zacht aanstaan het vuur en regelmatig geroerd.
Toen overgegoten in een tupperware bakje en 's morgens was het smeerbaar en niet echt vloeibaar meer. Het was heel erg ingedikt.


nee hoor, dit is wel goed gegaan. zo heb je meer chocoladesmaak. zelf vind ik het lekkerder als er iets minder chocola in zit.
het klopt dat het niet vloeibaar meer is de volgende ochtend. maar daar moet je juist de mixer in zetten! dan wordt het mousse!

79

Re: Bon bon bloc vulling

renaate schreef:

Dus je kunt deze ook gebruiken om de taart mee af te smeren ipv botercreme????
Gaat je fondant dan niet smelten?

nee, je kunt hier niet meer afsmeren! en ja, je fondant gaat hiervan smelten!

80

Re: Bon bon bloc vulling

mmmmmm,
hij lijkt me inderddad erg lekker ,maar welke ander combies passen er bij?

Ik maak altijd een taart met 2 verschillende cremen er in.
eerste laag maak ik een combie van bankertbakkersroom en botercreme en de 2de laag smeer ik een dunne laag abrikozenjam en daar boven geklopte slagroom met daar boven op nog wat vruchten.Wij hier thuis zijn aan deze taart erg verslaafd,maar nu ik deze vullig lees ga ik die zeker uit proberen.

Groetjes - Rosanna - Ciao!
www.facebook.com/DolcissimiTaarten

81

Re: Bon bon bloc vulling

ik ben benieuwd of iemand mij een tip kan geven voor een fruitvulling gecombineerd met deze bbb-vulling..? ik zou graag de chocola combineren met een frisse vulling, maar vind het moeilijk om te beslissen...

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

82

Re: Bon bon bloc vulling

Ik zou voor een lekkere frisse gaan, de bbb vulling is nogal machtig ;)

Zelf doe ik veel met aardbei. Danwel vers, of een mona toetje....

Groetjes, Linda

83

Re: Bon bon bloc vulling

superrrrrrrrrrr heb vanmiddag 4 pakken bon bon bloc gekocht bij de ah die waren van 3 euro voor maar 1 euro.

Re: Bon bon bloc vulling

priscilla86a- ik ga ook maar snel even langs de ah, bedankt!

Deze heb ik al eerder gemaakt en we vinden het overheerlijk! Ik ga het voor de Ied el Fitr=suikerfeest ook maken, :P myamm

Re: Bon bon bloc vulling

Mijn pannetje staat nu af te koelen en gaat zo de koelkast in!
Morgen mixen en vullen maar! Ben héél benieuwd!!!

86

Re: Bon bon bloc vulling

Even een vraagje, moet je het perse een dag in de koelkast laten staan, of als het is afgekoeld dan kan je het tussen de taart doen?

87

Re: Bon bon bloc vulling

Deze wil ik ook zeker gaan proberen :P  :9

Heb nog een hoop te leren als ik die mooie taarten allemaal zie.

88

Re: Bon bon bloc vulling

Heb hem gemaakt en hij is V-E-R-R-U-K-K-E-L-I-J-K!!

Ik heb zo'n grote reep Bon bon blok erin gedaan...nou ja 75% dan  :o ..de rest is in mijn mond beland :lol:  :lol:  :lol:

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

89

Re: Bon bon bloc vulling

Ik heb toch even een vraagje... Kan ik de taart ook sfsmeren met bon bon bloc vulling..... En dan de fondant er op???
Ga namelijk vulling maken met aangevette slagroom en bon bon bloc maar als ik dan ook nog een botercreme nodig ben.....???
Hoop dat iemand me kan helpen, moet morgen de taart maken  :o  :o
Groetjesss

90

Re: Bon bon bloc vulling

chantal1980 schreef:
renaate schreef:

Dus je kunt deze ook gebruiken om de taart mee af te smeren ipv botercreme????
Gaat je fondant dan niet smelten?

nee, je kunt hier niet meer afsmeren! en ja, je fondant gaat hiervan smelten!

Deze vraag was al gesteld :D

91

Re: Bon bon bloc vulling

Ik weet niet wat ik dan fout doe, maar bij mij blijft 'ie vloeibaar hoor,
en niet zo dik als slagroom, en heb denk ik wel 5 minuten staan mixen. (Ik dacht: je zal wel lang moeten mixen)
Of de slagroom was niet goed meer?

Heb alles weg moeten gooien. Echt jammer...

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

92 Laatst bewerkt door Tanja86 (26-10-2010 14:20)

Re: Bon bon bloc vulling

Oh  :o  Sorry ik wou antwoord en dacht hup snel vragen ipv lezen  :o  Tjah had het dus zo kunnen vinden.... Dankje Chantal!!

93

Re: Bon bon bloc vulling

Lijkt mij erg lekker zeg, denk dat ik deze van de week ook eens ga maken..! Nu vroeg ik mij af of je dit ook via de spuitzak kan spuiten, of dat dit dan te hard is geworden en het eigenlijk alleen smeerbaar is? (Als het een nachtje in de koelkast moet staan).

Groetjes Minami

94

Re: Bon bon bloc vulling

Ik vond het best lekker spul, maar heel zacht. Kon het ook niet goed spuiten. Wel klopfix gebruikt...

Ik maak sites. Cakes alleen voor de lol.

95

Re: Bon bon bloc vulling

Lijkt me een erg lekker vulling!

Is het stijf genoeg om als bovenkant op een taart te gebruiken?
Dus alleen een bodem in een taartvorm en dan deze creme er op? Of moet daar nog een laag chocolade overheen?
En welke taartbodem zou lekker zijn hierbij?

96

Re: Bon bon bloc vulling

hoi hoi de vulling klinkt echt heel erg lekker, maar werk je de taart dan af met fondant of beter met chocolade.... en is een tweede vulling dan nog een toevoeging of is het eigenlijk niet nodig?? afsmeren met gewone botercreme??

97

Re: Bon bon bloc vulling

er werd al eerder gemeld dat deze creme niet geschikt is om mee af te smeren. Fondant gaat dan smelten.
ik heb er echter wel eens mee afgesmeerd en dat ging goed...

ik had toen zelf maar 1 laag vulling gebruikt. taart was ook niet zo hoog. dus eigenlijk wat je zelf wil, zou ik zeggen

Re: Bon bon bloc vulling

hallo allemaal,

deze vulling lijkt mij ook erg lekker. Maar ik begrijp niet zo goed of dat nou in plaats van botercreme komt of niet. Ben nog niet zo lang bezig met taarten maken/bekleden.  :o

99

Re: Bon bon bloc vulling

Jojanneke schreef:

Ik las recepten voor toblerone en dacht dat moet ook kunnen met bon bon bloc. En mijn hemel wat is dat een lekkere vulling.

- reep bon bon bloc puur met praline ( je kan ook kiezen voor andere variant)
- 250ml slagroom
- zakje klopfix

Slagroom in pannetje en de bon bon bloc in stukjes breken en er bij doen, geheel langzaam verwarmen. (ik heb het niet laten koken) Goed met een garde roeren totdat alles is opgelost.
Laten afkoelen en in de koelkast zetten totdat het goed afgekoeld is. Zakje klopfix erbij en mixxen totdat het net zo compact als slagroom is.

Ga straks de taart in elkaar zetten en bekleden met rolbare chocolade. Zie eerder recept. De eerste keer dus ben benieuwd.
Dus straks staat die bij de taarten.
Morgen eten met collega's tijdens de vergadering, ben benieuwd.

Hoelang/ hoeveel uur moet het ong. in de koelkast staan? Een nacht of korter/langer? :)

100

Re: Bon bon bloc vulling

Bedankt voor het delen van dit recept lijkt me super lekker, ik ga hte binnenkort eens proberen!!! :9