1 Laatst bewerkt door Jaim (17-09-2010 15:30)

Onderwerp: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Opzoek naar een manier om mooie gezichtjes te krijgen ging ik eens aan het knutselen, uiteindelijk werkt dit het beste voor mij. Ik gebruik deze techniek nu regelmatig en wil hem daarom graag met jullie delen! In principe is het met bijna elk figuur toepasbaar.

Ik weet helaas niet hoe je hier een filmpje plaatst, (is dat uberhaupt mogelijk?) dus vandaar de link:

http://jaimelatarte.blogspot.com/2010/0 … maken.html

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben :) Zo niet dan hoor ik het snel genoeg ;)

Groetjes



Edit; ook Dot hier op het forum was zo creatief en heeft deze manier al eens toegepast, omdat ik geen voor en na foto's heb hier even de handige aanvulling van Dot, hier haar uitvoering met de Thomas trein:
Een afdruk maken en laten drogen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P37UGJ7V-D.jpg

Met de gewenste kleur een afdruk maken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7Z4MKYYJ-D.jpg

2

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Mooi duidelijk filmpje. Ga ik zeker een keer proberen!
Jammer dat ´t eind resultaat er niet bij staat. Ben wel benieuwd naar een foto van een poppetje waar je ´t gezicht zo hebt toegepast.

3

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Ditzelfde heb ik een tijdje terug precies zo uitgelegd in mijn topic van mijn Thomas-de-trein-taart
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=98948
(iets naar beneden scrollen)

Groetjes, Dorothea.

4

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Dat je met zulke lange nagels kunt werken.... :/ !
En armbandjes en ringen om: ook niet echt handig toch?

Wel een handige how to :Y !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Tom Poes schreef:

Dat je met zulke lange nagels kunt werken.... :/ !
En armbandjes en ringen om: ook niet echt handig toch?

ik dacht, jij schreef....

Groetjes, Dorothea.

6

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Wow heel erg bedankt!

Bedoel je deze rolfondant?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=46
Die heb ik nog wel liggen!

Alleen uhm...mijn combioven heeft een beveiliging zodat ie het met deurtje open niet doet...  :/

Maar... Zo kun je ook mallen maken voor lego blokjes en lego poppetjes en van knopen en van......van alles! :P  :lol:

En een foto van het resultaat zou wel leuk zijn, heb je die?  :D

7

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Tom Poes schreef:

Dat je met zulke lange nagels kunt werken.... :/ !
En armbandjes en ringen om: ook niet echt handig toch?

Wel een handige how to :Y !

Ik dacht het ook.... 

Ik vind het ook (wat) minder hygiënisch, of ligt dat aan mij (dat zal wel)......?  :o

8

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Juist vorige week heb ik voor mijn schelpen-bruidstaart zelf een malletje van een bepaalde schelp gemaakt.
Ik heb de fondant gewoon zo laten drogen, dus niet in de oven gaat ook!

9

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

ach het was toch alleen voor het demo filmpje....
Kan best dat ze normaal net als anderen haren op een staart doet, handschoenen aan, mondkapje voor....haha.. Nou ja de middenweg  :Y

10

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Wodan schreef:

ach het was toch alleen voor het demo filmpje....
Kan best dat ze normaal net als anderen haren op een staart doet, handschoenen aan, mondkapje voor....haha.. Nou ja de middenweg  :Y

Ik zie.... ik zie.... wat jij niet ziet???

Ik dacht meteen aan Michael Jackson toen ik dit las... maar ja, die doet sowieso niets meer.

11 Laatst bewerkt door Jaim (15-09-2010 18:25)

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Dames dames  :shh:  een kennis vroeg om een how-to, dus ik dacht laat ik er gelijk even een leuk filmpje van maken om anderen te inspireren hoe simpel iets kan zijn..

En ja ik had al verwacht dat ik commentaar op de hygiene zou krijgen  :lol: en opzich terecht, maar ik heb dit filmpje eventjes snel gemaakt voor ik de nachtdienst inging. Dus om dan mn haar op te steken, sieraden af te doen, handschoentjes aan te trekken en een schort aan te doen enkel voor een how-to ging me te ver  ;) Denken jullie dat ik altijd in een colbert aan het boetseren ben?  :lol:  (geintje)

Poppetje heb ik dan ook niet gemaakt hiermee, het ging me echt alleen even gauw om te laten zien hoe ik het doe.

Maar zoals jullie zien was een ander ook zo creatief, dus kijk voor een leuk voorbeeld en resultaat maar even naar het topic van Dot  :thumb:

Dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen

12

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Wodan schreef:

Wow heel erg bedankt!

Bedoel je deze rolfondant?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=46
Die heb ik nog wel liggen!

Alleen uhm...mijn combioven heeft een beveiliging zodat ie het met deurtje open niet doet...  :/

Maar... Zo kun je ook mallen maken voor lego blokjes en lego poppetjes en van knopen en van......van alles! :P  :lol:

En een foto van het resultaat zou wel leuk zijn, heb je die?  :D

Ja die werkt geweldig! Doet je oven het ook niet met een pollepel of theedoek ertussen? Zodat de deur op n kier staat? Anders toch maar gewoon 48uur laten uitharden of langer, maar zoveel geduld heb ik vaak niet  O-)

13

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

in een combi kan het ook wel drogen hoor, ik doe het dan 10 min/kwartier op 50° en dan ook een half uur laten rusten, of idd een dagje of 2 wachten...

Groetjes, Dorothea.

14

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Dot misschien is het leuk om jouw how-to met jouw naam erbij te vermelden in mn openingspost? Dan zien mensen ook gelijk het resultaat  :Y

15

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

is goed, Jaim, ik wilde er toen niet apart een topic voor openen, durf dat dan toch ook weer niet goed, maar zo samen is  :thumb:

Groetjes, Dorothea.

16

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Bij de nagels ging het me nog niet eens om de hygiene hoor, ze zien er prachtig èn schoon uit, maar ik zou er echt niet mee kunnen werken, als mijn nagels maar een ietsiepietsie te lang zijn kan ik meteen niet meer lekker taarten!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

17

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Haha ik persoonlijk vind het wel onhygienisch, maar dat vind ik net zo goed met korte nagels, onder je nagels is het echt een broedplek van bacterieen! Daarom werk ik altijd met handschoentjes aan.. En ach die lange nagels het is net wat je gewend bent denk ik. Ik ben met de taartenhobby begonnen met lange nagels, dus ik weet niet beter  :lol: Soms is het wel handig omdat het net werkt als een pincet  :+

@ Dot, ga nu mijn kettingtaartje wegbrengen en dan pas ik mn eerste post eventjes aan :)

18

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

ik vind het een handige how to, bedankt daarvoor.

En ik snap best dat je dit even voor ons wilde doen, hartstikke lief. Ik let dan ook niet op armbanden, los haar en ringen.
Je nagels vind ik mooi, ik heb ze ook gehad, toch heb ik ze wat betreft hygiëne toch maar eraf gehaald. Ik vond het toch niet zo... Handschoenen heb ik gewoon niet altijd aan. ik desinfecteer mijn handen goed, zo kan ik het beste werken.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

:thumb:
Bedankt voor de uitleg en wat die nagels betreft, daar zal ik maar niets van zeggen, de mijne breken :s  al af als ik er naar kijk. I'wou dat ik ze had :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

20

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

super handig!

gr, miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

21

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

ziet er handig uit, op m'n te doen lijstje :lol:

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

22

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Dank voor het delen Jaim en Dot, ik zet hem tussen mijn linkjes!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

23

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Hee, da's handig! Kun je dus eigenlijk proberen met zo goed als alles he...Ik dacht al gelijk aan een parelketting...toch eens proberen denk ik. Dankjewel :)

24

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

wow, en dat met van die lange nagels!!!! :Y  duidelijk! en lekker goedkoop!

Groetjes Christa!

25

Re: [How to] Simpel en snel je eigen mold maken

Ik heb nog een pakje rolfondant liggen wat over datum is, dat kan ik daar dan mooi mee uitproberen!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!