1

Onderwerp: Kan je fondant al een dag van te voren uitrollen?

Voor een kinderworkshop (het maken van een lieveheersbeestje) heb ik 8 plakken rode fondant nodig.

Om op de middag zelf niet de hele tijd aan het rollen te zijn, lijkt het me handig om alvast de avond ervoor 8 plakken rode fondant uit te rollen, bakpapier ertussen, stapelen en in een luchtdichte bak te bewaren.

Heeft iemand hier ervaring mee? En droogt de fondant niet uit en kan je er dus nog goed mee werken de volgende dag?

Ik hoor het graag. En als iemand anders nog tips heeft, ik ben benieuwd bedankt alvast!

2

Re: Kan je fondant al een dag van te voren uitrollen?

Ik kan me niet voorstellen dat dat gaat werken, zeker niet met rode fondant :nooo

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Re: Kan je fondant al een dag van te voren uitrollen?

Waarom laat je de kinders niet zelf uitrollen?? Vinden ze fantastisch!! Gewoon een paar pvc-buisjes halen bij de bouwmarkt en hupsakee....aan de slag allemaal!!!

Volg je hart...want dat klopt!

4

Re: Kan je fondant al een dag van te voren uitrollen?

Ik zou het ook niet doen, het bakpapier gaat een beetje kreukelen, je krijgt dan vormen in het fondant en het blijft niet lekker zacht en soepel. Ik zou het de kids ook zelf laten doen, mits ze daar oud genoeg voor zijn. Mochten ze nog te klein zijn, dan kan je ook laten insmeren met frosting en dat laten versieren, dat heb ik laatst met paardencakes gedaan toen mijn dochter 7 werd...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek