1 Laatst bewerkt door yakefrank (27-07-2010 21:17)

Onderwerp: [HOW TO] Wave taart

Omdat er veel vraag naar een how to is van de inmiddels welbekende wavetaartjes heb ik er eentje voor jullie gemaakt.

Ik wil graag dat jullie weten dat ik het zelf op deze manier heb uitgevogeld. Ik ben niet naar een workshop geweest en ik geef hiermee dus ook geen informatie door van derden. Oh ja, en Suuz weet ervan, ik heb haar hier namelijk van op de hoogte gesteld, vond ik wel zo netjes!


Komt 'ie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




http://www.mijnalbum.nl/Foto-JS3KWOWQ-D.jpg

1) Bak een hoog kapsel (hoger dan het mijne) en gooi het in de vriezer (heb ik niet gedaan).

2) Als het kapsel half ontdooid is, ga je beginnen. Zoek het middenpunt van de taart en verdeel je taart in 14-en (of meer of minder). Het netste doe je dit door met een geo de graden van de hoeken te berekenen, maar ik ben niet zo'n pietje precies. Ik bak taarten en ben geen wiskundig wonder :). Markeer alles met prikkertjes.

3) Tussen de 'zijkant' prikkertjes en dan ongeveer 1.5 cm er onder steek je nog meer prikkertjes. Je kan hoger of lager prikken, afhankelijk van je wens voor hoge of lage golven.

4) Steek prikkertjes in een denkbeeldig rondje in het midden, dus om het middelste prikkertje heen. Als je het zo doet, dan houd je wat meer ruimte in het midden over voor een wat grotere topper. Zonder denkbeeldig rondje kan het natuurlijk ook!

5) Snij hoekjes uit (van 'zijkant'prikker tot het prikkertje wat er onder zit. Het beste doe je dit met een gekarteld mesje (de Marskramer verkoopt prettige mesjes voor 99 cent!). Dat wat je wegsnijdt bewaar je!

6) Je ziet dat ik het hier niet zo netjes en precies heb gedaan, maar uiteindelijk zie je daar eigenlijk niets van, dus maak je niet druk als het niet allemaal gelijk gaat.

7 Dan snijd je het kapsel in lagen (hoeveel hangt natuurlijk van je hoeveelheid lagen af. Ik heb hier 3 lagen gesneden)

8) Lekker vullen....

9) Na het vullen, plak je de uitgesneden hoekjes op het stukje ernaast dat níet is gesneden, met botercrème (niet de 1 op 1, maar de botercrème om mee te vullen, is namelijk lekkerder) en dan ga je afsmeren. Na het afsmeren laat ik hem een tijd in de koelkast staan zodat het kapsel goed kan opstijven en werk ik hem nog een keer bij met botercrème (of twee keer). Met een warm mes gaat dit heel goed.

En van de volgende stappen ben ik vergeten foto's te maken:

10) Je bekleedt de taart in 2 keer: Voor de bovenkant maak je een rondje van je marsepein/fondant m.b.v. je gebruikte bakblik. Netjes erover heen draperen en smootheren. Dat wat er buiten steekt moet je wegsnijden.

11) Voor de zijkant rol je een lange lap van je marsepein/fondant en hiermee bedek je de zijkant. Je plakt deze lap goed tegen je golven aan en tegen de marsepein/fondant bovenop.

12) Dan knip je de zijkant van bovenaf zo dat de twee delen één worden en smoother je ze 'aan elkaar vast'.

13) Omdat je toch een naad ziet, plak je bijvoorbeeld een parelrand over de waves en de naad van de zijkant werk je ook netjes weg.

14) En nu verder decoreren!

Dit was mijn eindresultaat:



Heel veel succes en laat je creatie zien in de parade!

Jacqueline

2

Re: [HOW TO] Wave taart

:thumb:

Volg je hart...want dat klopt!

3

Re: [HOW TO] Wave taart

thanks................heel duidelijk...........had er ook mn gedachte al over laten gaan....en hieop uitgekomen maar leuk om de bevestiging te lezen.......ga m snel ook een maken . :P

Re: [HOW TO] Wave taart

hartstikke leuk dat je dit hebt gedaan zeg!  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Re: [HOW TO] Wave taart

super!! gewelige uitleg!! :thumb:  :thumb:

6

Re: [HOW TO] Wave taart

:thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Dorothea.

7

Re: [HOW TO] Wave taart

Suprrrrrrrrrr :thumb:  :thumb:  :thumb:
Ga ik ook proberen, dank je wel
Jammer dat het al zo laat is, mijn handen jeuken. :lol:

groetjes elfje elly

8

Re: [HOW TO] Wave taart

Wauw...prachtige taart en natuurlijk een super how-to.
Top dat je dit heb gedaan!  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes Megny...^_^

Re: [HOW TO] Wave taart

Leuk het te zien hoe je het gedaan hebt. Nu heb ik weer een reden om er een te maken

De perfecte balans ? 
In elke hand een stuk taart  !

10

Re: [HOW TO] Wave taart

Wat een duidelijke how to en heb hem opgeslagen en ga hem binnenkort uitproberen

11

Re: [HOW TO] Wave taart

mooi... heel gaaf gedaan

12

Re: [HOW TO] Wave taart

Erg duidelijke how-to! Dank je wel.  :thumb:

13

Re: [HOW TO] Wave taart

Wow dat is super zeg!!!

.. Want taart kan altijd!!

14

Re: [HOW TO] Wave taart

wat eenleuk idee en ook zo simpel eigenlijk...

ga ik eens proberen

15

Re: [HOW TO] Wave taart

Toppie!!!!!  :thumb:
Ga hem zeker een keer proberen.

16

Re: [HOW TO] Wave taart

Ik ben blij dat iedereen er zo enthousiast over is, daar doen we het voor!

Nogmaals, veel succes!

Jacqueline

17

Re: [HOW TO] Wave taart

Dank voor de duidelijke how to.
Ik dacht het ook ongeveer zo te gaan doen, maar ben blij om hier eerst jouw werkwijze te zien.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

Re: [HOW TO] Wave taart

Echt een duidelijke how to  :thumb:
Leuk ok om het eindresultaat te zien, wat issie mooi geworden!!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Re: [HOW TO] Wave taart

Zeer duidelijke How-to! Ik heb de zeer gezellige en goede!!! workshop bij Suuz gevolgd, maar weet ook wel dat dat niet voor iedereen te doen is.

@ Suuz: je bent erg sportief om hier je positieve reactie te posten. Je bent een toppertje!

20

Re: [HOW TO] Wave taart

ontzettend bedankt.... :Y

Happiness is a CAKE!!

21

Re: [HOW TO] Wave taart

Bedankt, goed uitgelegd!!!

22

Re: [HOW TO] Wave taart

:thumb: ga het zeker proberen in mijn vakantie als het weer het toelaat
:thumb:

23

Re: [HOW TO] Wave taart

jippie, ik heb een biscuit in de vriezer staan dat hier heel geschikt voor is... dus meteen proberen! TNX voor de duidelijke uitleg!

24 Laatst bewerkt door kwebbeltje (25-07-2010 09:48)

Re: [HOW TO] Wave taart

ziet er goed uit!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

25

Re: [HOW TO] Wave taart

Ziet er super uit !
Bedankt voor je duidelijke how-to.