26

Re: cereal treats

sypeyu schreef:

Rice crispies.
Ze hadden ze hier wel bij de jumbo, maar uit het assortiment.
Kan ze wel krijgen, maar moet dan minimaal 6 pakken afnemen.En dat is voor mij alleen een beetje veel.Zou het ook kunnen met
chocopops. Volgens mij zijn dat rice krisps maar dan met chocola of heb ik dat nu mis.

Dat kan zeker ook hoor :Y

Adrienne schreef:

Ik heb even voor je gewogen en 1 cup rice crispies  is 35 gram :)

Goed van jou! :thumb: Ik pas het even aan in het recept :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

27

Re: cereal treats

Hoeveel gram is een half pak marshmallows? Ik heb thuis enkel mini's, maar kan me voorstellen dat een half pak grote marshmallows misschien wel een ander gewicht hebben? (plus de mijne komen van de Amerikaanse supermarkt, misschien is het gewicht daar ook wel anders dan hier?)

28

Re: cereal treats

Ik heb het laatst gemaakt met Nesquik "Graankorrels" en mijn marshmallows waren roze en wit in een.
Het was een heeele plakboel, maar toen ik de achterkant
van mijn lepel even over de boter had gehaald, kon ik ze zo aandrukken in de vorm.
Het zag er inderdaad niet echt lekker uit, maar iedereen hier heeft ervan gesmuld. Het was binnen no time helemaal op!!!!!!

Het was alleen niet zo makkelijk te kneden als de cakeboss doet. Mss moet ik ze van tevoren toch maar pletten. (ik had ze er heel in gedaan)

Het was een probeersel voor een kastelentaart, ik vind het zoiets om keukenrol rolletjes te gebruiken voor de torens, naar mijn idee moet je alles op kunnen eten!!! :9

Groetjes Babette

29

Re: cereal treats

Jozien schreef:
sypeyu schreef:

Rice crispies.
Ze hadden ze hier wel bij de jumbo, maar uit het assortiment.
Kan ze wel krijgen, maar moet dan minimaal 6 pakken afnemen.En dat is voor mij alleen een beetje veel.Zou het ook kunnen met
chocopops. Volgens mij zijn dat rice krisps maar dan met chocola of heb ik dat nu mis.

Dat kan zeker ook hoor :Y

Adrienne schreef:

Ik heb even voor je gewogen en 1 cup rice crispies  is 35 gram :)

Goed van jou! :thumb: Ik pas het even aan in het recept :)

Ik haal ze gewoon bij de AH XL, daar staan ze gewoon in het assortiment. Ik maak er nl chocolate crackles (rice krispies/cocos/poedersuiker en copha)mee. Dit is een Australische recept (kom ik vandaan, dus heimwee traktatie). Ik gebruik dan geen boter maar Kremelta (Copha) oftewel: solidified coconut oil (ook niet in nl verkrijgbaar maar ik koop het via een Aust winkeltje in London.
Groetjes

Als je elke dag doet wat je leuk vind....hoef je nooit meer te werken (Gandhi)

30

Re: cereal treats

Veerle schreef:

Hoeveel gram is een half pak marshmallows? Ik heb thuis enkel mini's, maar kan me voorstellen dat een half pak grote marshmallows misschien wel een ander gewicht hebben? (plus de mijne komen van de Amerikaanse supermarkt, misschien is het gewicht daar ook wel anders dan hier?)

Dit antwoord zou ik ook graag willen weten, voordat ik met verkeerde gewichten/verhoudingen ga klooien (zelfkennis  :+)...

31

Re: cereal treats

toch eens opslaan...

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

Re: cereal treats

kan je hier mee nou echt goed vormen kneden
want dan heb ik er zeker wel oren naar
iemand al uitgeprobeert

en zo ja als je eenmaal die vorm hebt kan je hem  dan afsmeren met botercreme om hem glad te maken en dan vervolgens te bekleden met fondant of marsepijn

hoop dat jullie iets weten

thanxx
marina

eet gezond..... eet een.....taartje

33

Re: cereal treats

marina-de-mix schreef:

kan je hier mee nou echt goed vormen kneden
want dan heb ik er zeker wel oren naar
iemand al uitgeprobeert

en zo ja als je eenmaal die vorm hebt kan je hem  dan afsmeren met botercreme om hem glad te maken en dan vervolgens te bekleden met fondant of marsepijn

hoop dat jullie iets weten

thanxx
marina

Als het op kamertemperatuur is kun je 'm redelijk vervormen. Niet denken aan marsepein ofzo wat betreft details, maar je kunt het redelijk in een ruwe vorm krijgen.

Daarna inderdaad afsmeren met bc, want na het bijsnijden zijn de randjes wel behoorlijk ruw, dus even gladmaken en daarna gewoon bekleden.
:)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: cereal treats

annick67 schreef:
Veerle schreef:

Hoeveel gram is een half pak marshmallows? Ik heb thuis enkel mini's, maar kan me voorstellen dat een half pak grote marshmallows misschien wel een ander gewicht hebben? (plus de mijne komen van de Amerikaanse supermarkt, misschien is het gewicht daar ook wel anders dan hier?)

Dit antwoord zou ik ook graag willen weten, voordat ik met verkeerde gewichten/verhoudingen ga klooien (zelfkennis  :+)...

De zakken die ik gebruik gekocht bij ah of de lidl zijn 300 gr per zak.

35

Re: cereal treats

Dit is toch de cereal treats die Cake Boss en Ultimate Cake Off ook gebruiken???
Ga het weekend zeker knoeien dan:D

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

36 Laatst bewerkt door marina-de-mix (15-06-2010 11:05)

Re: cereal treats

thanxx voor de info
ga het binnekort zeker even uit proberen

ik hou wel van zoette troep met gepofte rijst haha
en bij cake boss maakten ze poos trug zulke gave drakenkoppen met dit spul

marina

eet gezond..... eet een.....taartje

37

Re: cereal treats

Is dat niet een enorme plakzooi?

Die drakenkoppen heb ik ook gezien.

Bij cake boss lijkt t eerder de andere cornflakes die vlokken, of de rice crisps zijn fijngehakt misschie kan dat ook werken??

38

Re: cereal treats

Unicorn1983 schreef:

Dit is toch de cereal treats die Cake Boss en Ultimate Cake Off ook gebruiken???
Ga het weekend zeker knoeien dan:D

Yep!

Sonjaatje schreef:

Is dat niet een enorme plakzooi?
....
Bij cake boss lijkt t eerder de andere cornflakes die vlokken, of de rice crisps zijn fijngehakt misschie kan dat ook werken??

Plakzooi weet ik niet, bij Cake Boss lijkt het van niet...rice crispies of cornflakes fijnhakken zou ook moeten werken lijkt mij :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

39

Re: cereal treats

Ik ga het ook eens proberen morgen, ben benieuwd

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

40

Re: cereal treats

ja laat maar even weten Doran, dan kan ik van het weekend ook eens kijken....

Groetjes, Dorothea.

Re: cereal treats

Ik heb het gisteren gemaakt, heb er nog niets verder mee gemaakt. Maar moet zeggen dat ik het wel vind plakken. Ben benieuwd wanneer ik er wat mee ga maken of het te verwerken is.

42

Re: cereal treats

Ik heb de spullen in huis, vanavond eens proberen :D Heb alleen cocopops ipv rice krispies. Ik hou jullie op de hoogte :D

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

43

Re: cereal treats

Oeioei, ben benieuwd, ga ze zeker komende week maken..

Maar is dat plakken ook niet juist een beetje handig? Zo is het dan toch makkelijker te modelleren??
En marsepein en fondant plakt ook als het warm is, dus misschien is het eerst beter om in de koelkast te leggen(of vriezer, maar weet niet of dat kan??)

Want als je Buddy van Cake Boss er af en toe mee ziet stoeien, dan is het zwaar stug, maar ze krijgen het tóch in vorm, waarschijnlijk dand oor de warmte..

Fear can hold you prisoner, Faith can set you free.

44

Re: cereal treats

ik heb net de choco versie geprobeerd,maar ik kreeg ze marsen niet vloeibaar... het bleef aardig dik en ik kreeg dus maar de helft van de bedoelde hoeveelheid crispies er door heen.....

heeft iemand anders deze ook al een keer uitgeprobeerd?

45 Laatst bewerkt door Doran (16-06-2010 18:00)

Re: cereal treats

Hmm nee nog niet petrawb, maar klinkt wel lekker met mars

Ik heb inmiddels het andere c(eerste)recept geprobeerd, met chocopops, marsmellows en boter. Heb nadat het klaar was gelijk alles even in vorm gemaakt toen het nog warm was (lees loeiheet; rode handjes nu) en nu staan het te koelen.  Het smaakt goed in ieder geval.


(Ik wil die wiltontaart met die eendjes tussen de tiers maken. Heb dus per pillar 2 bolletjes erom heen gedaan zodat er een gat in zit en ik ze vervolgens kan gaan bekleden als eendjes, scheelt een hoop marsepein lijkt me!)

straks eens kijken hoe de structuur is als het afgekoeld is.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

46

Re: cereal treats

Ow, Doran, dat klinkt leuk!

Show je de foto ook in dit topic? Ik heb ook al de slippers van Adriënne erbij gezet, het is toch wel erg leuk om te zien wat je ervan maken kunt  (en voor het geval ik hem mis in de taartenparade :O )

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

47

Re: cereal treats

Ja ik zal hem showen, echter ga ik hem pas zondag echt 'af' maken. zal dan de foto ook hier plaatsen :)

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

48

Re: cereal treats

klinkt idd leuk doran!! ik heb die van mijnet bekeken ende stukken zijn toch niet aan elkaar gaan plakken dus weet niet of ik er iets mee kan doen.... behalve opeten dan  :9
het was ook maar een testje.... volgende keer ga ik het met marsmellows proberen....

49

Re: cereal treats

Je hebt toch ook van die gepofte tarwe met honing?? (weet ff niet meer hoe dat heet) Maar zou je dat ook kunnen gebruiken? dat plakt al onwijs van zichzelf   :D  Als ik Buddy zie in cakeboss lijken dat er wel aardig op..

Je hebt het alleen druk als je jezelf druk maakt...

50 Laatst bewerkt door Roswita (28-06-2010 18:23)

Re: cereal treats

Hoi dames,

Voor degenen die nog op zoek zijn naar rice crispies, ik verkoop ze per kilo in allerlei kleuren. Voor informatie stuur even een mailtje.