1

Onderwerp: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Ik word hier handig in:
Als je twee 20 cm taartjes wil bakken (past bij mij precies schuin naast elkaar in de oven) kun je met de mix van de shop veel voordeliger bakken:
405 gram mix
50 gr water
6 eieren (maat L, ik gebruik grote van de boerderijkip :+ )
8 min mixen op hoogtste stand (ik heb Kenny) en 2 min op laagste stand.
Voorverwarmde oven op 135 graden en dan eerst 10 bakken, dan 10 minuten op 150 en dan nog een kwartiertje a twintig minuten op 160 graden.

En dan nog moet je nu uitkijken dat ze niet overstromen!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

2 Laatst bewerkt door Boska (05-04-2010 18:11)

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Ik bak er altijd 2 van 20 cm tegelijk, maar kom niet uit met die hoeveelheid  :|
Ik gebruik 500 gr. mix, 8 eieren (M), en 50 ml water. Heb overigens ook een Kenny.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Dat is grappig, zou het aan de eieren liggen? Ik heb maat L denk ik van de boerderij. Ik heb er echt meer dan genoeg aan. Ik gebruik de bakblikken van de Blokker (springvorm) die zijn heel fijn. Alleen als ik hogere biscuits wil, dan gebruik ik meer. Maar deze biscuits zijn zeker een cm of 8 a 9 hoog.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

4

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Lot schreef:

Dat is grappig, zou het aan de eieren liggen? Ik heb maat L denk ik van de boerderij. Ik heb er echt meer dan genoeg aan. Ik gebruik de bakblikken van de Blokker (springvorm) die zijn heel fijn. Alleen als ik hogere biscuits wil, dan gebruik ik meer. Maar deze biscuits zijn zeker een cm of 8 a 9 hoog.

de bakblikken van de blokker zijn net geen 20 cm (ik geloof 18), misschien dat het daar aan ligt?

Trying to forget someone you love,
is like trying to remember someone you never knew...

5

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Ik gebruik meestal ook 1 ei minder dan dat er in de tabellen staat, dus ik gebruik er 4 in een bakblik van 24 cm en dan nog gaat ie minstens 3 cm boven het blik uit!

Ik koop scharreleieren en mix die eerst met ruim water ( min. 10 cc per ei). Wordt je biscuit niet zo draag van nl.

6

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Wat bedoel je met 'draag' ?  Droog?

Volgens mij is mijn bakblik dan idd iets kleiner! Het taartkarton steekt er ook iets onderuit.. jee ik ben een oplichter! :o  :o

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

7

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Ze zijn dus 19 cm... oplichterij is het! :lol:

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

8

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Voor een 20 cm (van de Blokker :D) gebruik ik 3 eieren (M), 18 ml water en 200gram biscuit.

Je zou toch haast nog taarten aan het maken zijn in je slaap :D

9

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

ik ook mayo!
soms zelfs minder mix...
maar idd er staat 20 op..maar hij komt zo rond de 18,5 cm ofzo uit..

10

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Komt dus op hetzelfde neer :D

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

11

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Hey weer wat wijzer, hihihi.

Liefs, Cedes.

12

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Ik dacht ook altijd dat hij 20 cm was totdat ik ging meten en ikidd op 18,5 cm kwam haha.

Life is like a box of chocolates...
Groetjes Cindy

13

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

ik ben nog naar de winkel terug gegaan, het interesseerde ze geen hol :(

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

14 Laatst bewerkt door djehr (18-05-2010 11:43)

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Je zou ook eens je eieren kunnen wegen. Een medium ei zonder schil weegt 50 gram. Als je een heel groot ei hebt kan dat zomaar 20 gram meer wegen. Daar kan het dus ook  nog aan liggen  ;)

15 Laatst bewerkt door isabel-le (23-05-2010 14:00)

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

mayo1980 schreef:

Voor een 20 cm (van de Blokker :D) gebruik ik 3 eieren (M), 18 ml water en 200gram biscuit.

:Y  :thumb:  ikke ook! En als je een nog hoger kapsel wilt dan in 18 cm bakken! dan heb je dus echt een rand bakpapier nodig!

16

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Lot schreef:

Dat is grappig, zou het aan de eieren liggen? Ik heb maat L denk ik van de boerderij. Ik heb er echt meer dan genoeg aan. Ik gebruik de bakblikken van de Blokker (springvorm) die zijn heel fijn. Alleen als ik hogere biscuits wil, dan gebruik ik meer. Maar deze biscuits zijn zeker een cm of 8 a 9 hoog.

Hoi ,

Ik heb veel gewerkt met een broodbakmachine en ben hier een keer voor een workshop geweest en toe moeten we de eieren wegen want inderdaad zit er veel verschil in eieren

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

ik bak altijd 5 of 6 taarten per keer dan gebruik ik minder gas

18

Re: [HOW TO] twee taarten van 20 cm met 6 eieren!

Bakvormen van de blokker zijn inderdaad 20 cm maar dat is de buitenmaat! Bij PME wordt de binnenmaat bedoeld!