1

Onderwerp: cereal treats

http://www.ricekrispies.com/images/squareAsset/RK_FunnyFaces_small.jpg
Een echt amerikaans recept, geschikt voor het maken van 3D-vormen.

60 gram boter
6 cups rice crispies (=210 gram)
1 zak marshmellows (ong. 40 stuks)

Laat in een pan met anti-aanbaklaag de boter op een laag vuur smelten. Voeg de marshmellows toe en laat die in de boter smelten. Haal de pan van het vuur. Voeg de rice crispies toe en roer goed door, totdat alle crispies met het marshmellow mengsel zijn bedekt.

Stort het mengsel in een grote ovenschaal of doe het in een 3D-vorm zoals het Wilton beertje, voetbal, enz. (goed invetten of bekleden met bakpapier).

Na het afkoelen kun je het desgewenst in stukjes snijden. Geschikt om met botercreme te decoreren. Te kleuren met gelkleurstoffen of cacao.

Ook met de hand te modelleren. Dan eerst laten afkoelen tot lauw en je handen insmeren met vet. Of vochtig houden met water.

Bewaren: Binnen twee dagen gebruiken, luchtdicht bewaren. Invriezen kan ook, binnen 6 weken gebruiken. Invriezen in lagen met bakpapier ertussen.

Ik heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, maar zet het hier vast neer om het een keer te testen...Op de Wiltonsite zijn een aantal voorbeelden te vinden wat je hiermee kunt doen. Voorbeeldje:

http://www.wilton.com/ims/image.cfm?id=CB86AF94-AF2D-4554-90B8D112F6BC1F41&view=main

Ik vond ergens nog een chocoladevariatie:

half pak rice crispies
6 marsen

Smelt de marsen au bain marie. Zodra alles gesmolten is, de ricecrispies erdoor roeren. Verwerken als hierboven.

Andere variatiemogelijkheden: rozijnen of verkruimelde koekjes toevoegen.

Edit: recept dat Adrienne heeft gebruikt voor onderstaande slippers:

4 cups mini-marshmallows (140 gram)
40 gr boter
6 cups rice crispies (210 gram)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HJBEOIWE.jpg

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

2

Re: cereal treats

Wat grappig, superleuk!

Als het kon zou ik met mn kennie trouwen..

3

Re: cereal treats

Zijn dit de cereal treats die ook in Cake Boss gebruikt worden?
En is er inmiddels al iemand hier op het forum die het gemaakt heeft?
Ik ben wel erg benieuwd, maar durf het nog niet te maken zonder andere ervaringen te lezen   ;)

Groetjes,
Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

4

Re: cereal treats

ik wil t heel graag maken, maar ik heb tot nu toe nog geen rice crispies gevonden dus als iemand weet waar ik deze kan halen. dan hoor ik t graag

groetjes Wendy

5

Re: cereal treats

ik wil t heel graag maken, maar ik heb tot nu toe nog geen rice crispies gevonden dus als iemand weet waar ik deze kan halen. dan hoor ik t graag

groetjes Wendy

6

Re: cereal treats

Nee nog niet gemaakt, maar dat komt vooral omdat ik die rice crispies nog niet gevonden heb bij de supermarkt. Zag ze gisteren wel bij de Sligro maar dan in grootverpakking.

Iemand enig idee waar ik die rice crispies kan kopen?

7

Re: cereal treats

ik wil t heel graag maken, maar ik heb tot nu toe nog geen rice crispies gevonden dus als iemand weet waar ik deze kan halen. dan hoor ik t graag

groetjes Wendy

8

Re: cereal treats

klinkt wel lekker

9 Laatst bewerkt door Katja1604 (16-05-2010 20:58)

Re: cereal treats

Ik heb weleens rice crispies bij de Jumbo gezien, maar volgens mij alleen in een multi-mini-pack :s !!
Ik zou het verder ook niet weten, maar ik houdt me ogen iig open.
Er is in Amsterdam (volgens mij op de Leidse straat?) een speciaalzaak die dat soort dingen verkoopt:buitenlandse chocola, cereals en andere lekkernijen die hier doorgaans niet te koop zijn.
Ik denk dat ze het daar wel hebben, maar zal ook wel een aardig prijskaartje aan hangen.
Me schoonouders gaan min. 1 keer per jaar naar de VS(schoonzus woont daar), volgende keer zal ik zeker vragen of ze een zak/doos voor meenemen! :Y

Even een extraatje: Ik heb net op de nederlandse kellogs site gekeken en daar staan de rice krispies gewoon in het assortiment!
Ik denk dat ik ze morgen(niet vergeten) maar even ga bellen (antwoord per mail duurt erg lang bij hun,weet ik uit ervaring :s ) om te vragen waar ze te koop zijn.

Groetjes,
Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

10

Re: cereal treats

Kellogs heeft geen telefoonnummer, ook geen emailadres meer...
Nou, moet ff verder kijken hoe of wat!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

11

Re: cereal treats

Update: Ik heb net de jumbo gebeld en die heeft ze in het assortiment.
Nou maar hopen dat je een jumbo supermarkt in de buurt hebt1

Groetjes,
Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

12

Re: cereal treats

nope  :(  maar goed daar komen we via via dan wel weer

groetjes Wendy

Re: cereal treats

Die rice krispies verkopen ze volgens mij wel bij de meeste supermarkten. Heb net even op de site van Kellogs gekeken om te zien hoe ze eruit zien en het pak komt me heel bekent voor. Dus ga hier in hoorn een kijken bij welke supermarkt ze verkocht worden.

14

Re: cereal treats

Ze zijn vandaag en morgen nog in de aanbieding bij de jumbo.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

15

Re: cereal treats

Heb ze vandaag gemaakt, bij de jumbo hadden ze idd de rice krispies en meteen een zak marshmallows meegenomen.

Omdat er witte en roze mallows waren kleurde alles in de pan roze,
en ik had er al van gesnoept dus het was 1 zak marshmallows min +/- 6 spekjes  :shh: .
Waardoor ik denk ik te weinig marshmallowsoep had. Nja vind het eindresultaat er niet echt smakelijk uitzien; roze rijst-plak-boel

heb er foto's van gemaakt, zal ik later vandaag posten.

16

Re: cereal treats

http://img30.imageshack.us/img30/7262/22104520.jpg
http://img532.imageshack.us/img532/826/72478464.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/4909/71213689.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/9186/90786647.jpg
http://img199.imageshack.us/img199/4779/51344076.jpg

Wat eten we vandaag? Snoepgehakt!  :lol:

17

Re: cereal treats

Zjo schreef:

Wat eten we vandaag? Snoepgehakt!  :lol:

nou, iwwww daar lijkt het wel!

Ga je er nog wat van maken?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

18

Re: cereal treats

Yeah, ik heb vandaag ook m'n eerste batch gemaakt! Ik wil er een tuihuisje van maken; eens uitproberen hoe makkelijk dat nou echt is met sculpting :Y In ieder geval lekker handig dat je niet hoeft te stutten, toch? :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

19

Re: cereal treats

Haha, voordat ik de tekst bij de onderste foto zag, dacht ik ook Da´s gehakt! :lol:
Maarja, aangezien je het bekleed (toch?) zie je daar niks meer van.
Ik heb iig vertrouwen om het ook een keer te maken!

Groetjes, Katja

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

20

Re: cereal treats

Enne, volgende keer 2 zakken marshmallows halen en de roze eruit vissen, kan je ongegeneerd snoepen!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

21

Re: cereal treats

Katja1604 schreef:

Enne, volgende keer 2 zakken marshmallows halen en de roze eruit vissen, kan je ongegeneerd snoepen!

:lol: briljant plan!

Re: cereal treats

60 gram boter
6 cups rice crispies
1 zak marshmellows

Ik vond ergens nog een chocoladevariatie:

half pak rice crispies
6 marsen

Hoeveel gram is 6 cups rice crispies? En bij de chocolade variant; Hoeveel gram is een half pak? Hebben we het dan over een pak van Kellogg's?

Bij de vomar verkopen ze ook pakken witte marshmellows, die liggen in het snoeppad. Dan hoef je niet perse de roze eruit te vissen  :D

23

Re: cereal treats

Mokumsbakkertje schreef:

Bij de vomar verkopen ze ook pakken witte marshmellows, die liggen in het snoeppad. Dan hoef je niet perse de roze eruit te vissen  :D

ja, maar dat willen we juist zo graag! :+

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

24 Laatst bewerkt door sypeyu (28-05-2010 15:48)

Re: cereal treats

Rice crispies.
Ze hadden ze hier wel bij de jumbo, maar uit het assortiment.
Kan ze wel krijgen, maar moet dan minimaal 6 pakken afnemen.En dat is voor mij alleen een beetje veel.Zou het ook kunnen met
chocopops. Volgens mij zijn dat rice krisps maar dan met chocola of heb ik dat nu mis.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

25

Re: cereal treats

Ik heb even voor je gewogen en 1 cup rice crispies  is 35 gram :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>