51

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Machanda schreef:

Hoe lang kun je dit alles in de vriezer bewaren?

Hangt van jou vriezer af... als je zo een 1* vriesvakje heb zou ik nik langer als 2 weken erin houden (liefst nog korter) met een 3* vriezer kan je de meeste dingen wel maanden houden.

52

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Das mazzel voor mij.
Heb een grote koelkast met grote vriezer, dus dan moet 4 weken vast wel lukken. Bedankt  ;)

Have a Nice day!

53

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Wat ook goed invriest is 1 laag chocolademousse, gewoon kant en klaar uit de winkel, dacht AH huismerk, met daarbovenop verse aardbeien in plakjes en 1 laag aarbeienjam. Kwam heerlijk uit de vriezer, ik gebruik alleen wel roombotercake i.p.v. biscuit omdat ze dat bij  mij thuis lekkerder vinden.

54

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

suusje88 schreef:

Wat ook goed invriest is 1 laag chocolademousse, gewoon kant en klaar uit de winkel, dacht AH huismerk, met daarbovenop verse aardbeien in plakjes en 1 laag aarbeienjam. Kwam heerlijk uit de vriezer, ik gebruik alleen wel roombotercake i.p.v. biscuit omdat ze dat bij  mij thuis lekkerder vinden.

Dank je Suusje, ik zet de chocolademousse erbij. Maar aardbeien zijn de meningen erg verdeeld over, dus die durf ik er niet tussen te zetten.... :s

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

55 Laatst bewerkt door Passie (03-05-2010 20:08)

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Krullebol schreef:

Saroma banaan en karamel kunnen niet los worden ingevroren. Werd helemaal waterig :S

Dank je, die zet ik er dan zeker niet tussen.... ;)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

56

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik heb vandeweek chocoladefudge los ingevroren: op een sheet huishoudfolie en dan een rolletje maken, en dat weer in hersluitbaar diepvrieszakje. Heb daar een stuk afgesneden wat ik dacht nodig te hebben (goed geschat) en gebruikt. Gaat erg goed, hoeft niet eens opnieuw gemixt te worden, en de smaak viel ook in de smaak, ik persoonlijk vond 'em zelfs nog lekkerder, en ook makkelijker te verwerken.

Dus: chocofudge kan ook los.

57

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Wat een mooie lijst!! Dankjewel daarvoor  :thumb:

Is mousse hetzelfde als een bavaroise? Want die ga ik morgen maken.....

58

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

vandaag is mijn nijntje taart heerlijk opgesmuld. Deze was gevuld met swiss merenque botercreme met chocolade en aardbeienkwarktaart van mona... dit ging prima!!

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

59

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

ik zelf heb de genache ook in de vriezer gedaan dacht gewoon proberen..... nu moet ik het er deze week uit halen. kan ik het dan gewoon opkloppen??? dit wilde ik zelf eerst testen gewoon door te proberen, maar nu staat het hier dus dacht kan het nu ook gewoon vragen.... :)

liefs ikkuhh

60

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

ikkuhh schreef:

ik zelf heb de genache ook in de vriezer gedaan dacht gewoon proberen..... nu moet ik het er deze week uit halen. kan ik het dan gewoon opkloppen??? dit wilde ik zelf eerst testen gewoon door te proberen, maar nu staat het hier dus dacht kan het nu ook gewoon vragen.... :)

Ik heb ganache nog nooit "los" ingevroren. Op de lijst staan de vullingen die met taart en al, ingevroren kunnen worden. En dat gaat prima met ganache. Bij een paar vullingen heb ik er al bij gezet dat ze ook los ingevroren kunnen worden.

Ik zou zelf inderdaad ook zeggen, na ontdooien nog even opkloppen  :Y  Volgens mij moet het gewoon lukken. Laat je het nog even weten? Dan kan ik het eventueel op de lijst erbij zetten, dat ie ook los ingevroren kan worden.

Succes!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

61

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Kelly1609 schreef:

vandaag is mijn nijntje taart heerlijk opgesmuld. Deze was gevuld met swiss merenque botercreme met chocolade en aardbeienkwarktaart van mona... dit ging prima!!

Super, bedankt  :thumb:
Ze staan er inmiddels al bij.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

62

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Cashew schreef:

Ik heb vandeweek chocoladefudge los ingevroren: op een sheet huishoudfolie en dan een rolletje maken, en dat weer in hersluitbaar diepvrieszakje. Heb daar een stuk afgesneden wat ik dacht nodig te hebben (goed geschat) en gebruikt. Gaat erg goed, hoeft niet eens opnieuw gemixt te worden, en de smaak viel ook in de smaak, ik persoonlijk vond 'em zelfs nog lekkerder, en ook makkelijker te verwerken.

Dus: chocofudge kan ook los.

Perfect! Ik heb het er bij gezet!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

63

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

LNSL schreef:

Wat een mooie lijst!! Dankjewel daarvoor  :thumb:

Is mousse hetzelfde als een bavaroise? Want die ga ik morgen maken.....

Sorry voor mijn veeeeel te late reactie, hier heb je nu natuurlijk niets meer aan  :s
Maar bij mijn weten is het belangrijkste ingredient voor een mousse "slagroom"
En bij een bavarois komt er vaak nog kwark, melk of yoghurt bij.
Dus het is niet hetzelfde.

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

64

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

doe ik zodra ik het weet.

liefs ikkuhh

65

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Heeft iemand ervaring met het invriezen van ee taarte die is afgewerk met choco pasta?

66

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Opgeslagen!!!

Kijk voor al mijn creaties ook eens op http://taartenvanbianca.hyves.nl/

67

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

kel schreef:

Heeft iemand ervaring met het invriezen van ee taarte die is afgewerk met choco pasta?

Cupcakes heb ik wel eens ingevroren die afgesmeerd waren met chocopasta, dat ging prima!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

68

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

hey meiden moest afgelopen donderdag de ingevroren genache gebruiken maar dat werkte niet meer door op te kloppen. het blijft een soort van botercreme. maar wel ideaal smeerbaar. en ook lekker luchtig. het is dus niet hetzelfde voor het invriezen maar zeker wel bruikbaar en lkkr....

liefs ikkuhh

69

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

kan de aangevette slagroom ook in de vriezer?

Groetjes Nathalie

70

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Passie schreef:
Kelly1609 schreef:

Botercreme kan zo te zien "los" ingevroren worden kan dit dan ook met de Merenguebotercreme.?

En als ik het goed begrijp kan BBR ook "los" ingevroren worden?

Ik heb gister weer een beschimmeld stel weggegooid omdat het te lang in de koelkast stond omdat ik geen taart meer gemaakt had.

Toch zonde..dus hopelijk kan ik het invriezen.

Helaas heb ik zelf geen ervaring met het invriezen van merengue-botercreme. Daarom heb ik die er ook (nog) niet tussen staan. Ik zet er namelijk alleen maar vullingen tussen die daadwerkelijk door mijzelf, of medeforummers getest zijn.

Maaruuuuh, ik zou zeggen, probeer het uit , en als je het dan even laat weten, kan ik de lijst aanvullen  :D (of niet natuurljik  :s )

Ik heb toevallig merenguebotercreme vorige week los ingevroren en gisteren een taart mee gemaakt. Ff in de magnetron als het ontdooit is en dan door roeren / mixen en het gaat perfect!

71

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik heb een taart ingesmeerd met chocopaste ingevroren en die was ook nog heerlijk aldus de klanten, dus dat kan prima! Hoe zit het met zelfgemaakte citroenvulling, weet iemand dat?

gr. Susan

taartelijke groetjes ;-) Suus

72

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Hallo,

Dank jullie voor deze topic ;)
Dit wordt mijn redding...
Wat is er nl aan de hand ?
Mijn lief en ik gaan samen een midweekje weg (kadootje van mijn pa voor mijn verjaardag).
Nu is mijn zus een jaar geleden bevallen op mijn verjaardag.
We hebben dus twee verjaardagen op één dag (lekker makkelijk hé ?).

Wij komen Vrijdagmiddag thuis en op Zondag zijn nichtje en ik jarig.
Omdat ik op Zaterdag alle verjaardagsboodschappen moet doen zag ik de taarten al in het water vallen.

Gelukkig zag ik deze topic en was/ben ik gered !!!
Het worden mijn eerste (diepvries)taarten (voor nichtje en voor mezelf).

Is er een variant die sowieso altijd lukt (liefst iets met aardbeiensmaak) ???

Kijk, als de taart voor mezelf 'iets minder' is vind ik dat niet zo erg, maar voor die kleine (het is tenslotte mijn eerste taart voor haar) zou ik het vervelend vinden als het zo'n soppig geheel zou worden...

Groetjes, Karin (al mijn taarten maak ik (niet vrijwillig) met één hand)

73

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Geweldig.

Deze topic hou ik goed in de gaten.

Gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

74

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Er staat bij de recepten een cream vanilla frosting voor op CC's, kan deze [met of zonder CC's]  ook ingevroren worden?

anniescakes.hyves.nl

75

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

bedankt voor de lijst

Happiness is a CAKE!!