26

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

peet78 schreef:
peet78 schreef:

nog een vraagje (best dringent omdat ik vanavond ga maken) ik wil de aardbeien yoghurt bavaroise maken maar kan je iets wat gemaakt is van joghurt en melk wel invriezen?

`

niemand??

Sorry, zie je berichtje nu pas...... :o
Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee.... :s

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

27

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Ik heb ook geen idee

Maar wel een nieuwe vraag:
De BBR is dat zelfgemaakte of ook die van dr Oetker?

28

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

daan77 schreef:

Ik heb ook geen idee

Maar wel een nieuwe vraag:
De BBR is dat zelfgemaakte of ook die van dr Oetker?

Ik heb het uitgeprobeerd met zelfgemaakte, en met de mix uit de webshop. Dan zou Dr. Oetker ook moeten kunnen.....toch....?

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

29

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Slagroom met klopfix alleen kan dus niet worden ingevroren?(Zonder taart dus?):(

anniescakes.hyves.nl

30

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Anne92 schreef:

Slagroom met klopfix alleen kan dus niet worden ingevroren?(Zonder taart dus?):(

Ja hoor, dat kan ook.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

31

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Pooh schreef:
Anne92 schreef:

Slagroom met klopfix alleen kan dus niet worden ingevroren?(Zonder taart dus?):(

Ja hoor, dat kan ook.

Super dat wist ik niet, ik zet het het er meteen bij. O-)

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

32

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Kan je vullingen herhaaldelijk in de vries stoppen? Ik maak vaak kleine taartjes maar heb dan vulling voor een half weeshuis. Invriezen is dan handig omdat ik het dan maar hoef te ontdooien en erop te smeren ipv telkens opnieuw maken of rare hoeveelheden maken.

33

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

helemaal geweldig deze lijst.

ik kwam inderdaad om te vragen voor ervaringen met invriezen banketbakkersroom....en ja wel hoor te vinden in je lijstje.

SUPER gedaan !!!

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

34

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Krullebol schreef:

Kan je vullingen herhaaldelijk in de vries stoppen? Ik maak vaak kleine taartjes maar heb dan vulling voor een half weeshuis. Invriezen is dan handig omdat ik het dan maar hoef te ontdooien en erop te smeren ipv telkens opnieuw maken of rare hoeveelheden maken.

Met botercreme maakt dat geloof ik niet zoveel uit, maar bij andere vullingen zou ik dat toch niet doen. je kan dan beter in porties invriezen ipv een grote hoeveelheid, óf je maakt een soort "rol" van vulling in huishoudfolie en vriest dat in. Dan snij je het deel van de rol af wat je nodig hebt en dat laat je dan ontdooien.

En nog een toevoeging: zowel de lemoncurd als sinaasappelcreme (beide zelfgemaakt) zijn perfect in te vriezen.

Ik voel me een beetje kiezel...

35

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

De meeste zaken kun je beter niet telkens weer ontdooien en opnieuw invriezen uit microbiologisch oogpunt, althans dat heb ik altijd geleerd over voedingsmiddelen, dus dat lijkt mij ook voor taartendingen gelden. Dus 1x invriezen en ontdooien kan, maar niet opnieuw.

Groetjes van Bianca

36 Laatst bewerkt door Krullebol (26-04-2010 11:46)

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

ik zit eraan te denken om de vullingen in een flexibele muffinvorm te doen. Dan plop ik ze zo eruit wanneer ik ze nodig heb. Of ik laat ze zo bevriezen, plop ze eruit en verdeel ze dan in zakjes.
Meerdere keren invriezen is dus niet aan te raden, got it!

Bij de weg.. vruchtjes moeten toch niet gaan 'soppen' als je een plastic zak om je doos heen doet? [en dat gebeurd toch standaard? O_O]

37

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

als je vruchtenmousse over hebt dat niet de moeite van het invriezen waard is: lekker in een potje yoghurt of platte kaas mengen!

Groetjes,
Vivke

38

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

g11ling schreef:
Krullebol schreef:

Kan je vullingen herhaaldelijk in de vries stoppen? Ik maak vaak kleine taartjes maar heb dan vulling voor een half weeshuis. Invriezen is dan handig omdat ik het dan maar hoef te ontdooien en erop te smeren ipv telkens opnieuw maken of rare hoeveelheden maken.

Met botercreme maakt dat geloof ik niet zoveel uit, maar bij andere vullingen zou ik dat toch niet doen. je kan dan beter in porties invriezen ipv een grote hoeveelheid, óf je maakt een soort "rol" van vulling in huishoudfolie en vriest dat in. Dan snij je het deel van de rol af wat je nodig hebt en dat laat je dan ontdooien.

En nog een toevoeging: zowel de lemoncurd als sinaasappelcreme (beide zelfgemaakt) zijn perfect in te vriezen.


We vullen de lijst weer aan  :thumb:

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

39

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Wat een uitvinding, deze lijst! Kan ik iig met een gerust hart m'n met slagroom gevulde taart invriezen :) Goed bezig! :D

40

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Botercreme kan zo te zien "los" ingevroren worden kan dit dan ook met de Merenguebotercreme.?

En als ik het goed begrijp kan BBR ook "los" ingevroren worden?

Ik heb gister weer een beschimmeld stel weggegooid omdat het te lang in de koelkast stond omdat ik geen taart meer gemaakt had.

Toch zonde..dus hopelijk kan ik het invriezen.

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

41

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Kelly1609 schreef:

Botercreme kan zo te zien "los" ingevroren worden kan dit dan ook met de Merenguebotercreme.?

En als ik het goed begrijp kan BBR ook "los" ingevroren worden?

Ik heb gister weer een beschimmeld stel weggegooid omdat het te lang in de koelkast stond omdat ik geen taart meer gemaakt had.

Toch zonde..dus hopelijk kan ik het invriezen.

Helaas heb ik zelf geen ervaring met het invriezen van merengue-botercreme. Daarom heb ik die er ook (nog) niet tussen staan. Ik zet er namelijk alleen maar vullingen tussen die daadwerkelijk door mijzelf, of medeforummers getest zijn.

Maaruuuuh, ik zou zeggen, probeer het uit , en als je het dan even laat weten, kan ik de lijst aanvullen  :D (of niet natuurljik  :s )

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

42

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Lijst kan weer bijgewerkt worden :Y

banaan/slagroom vulling uit de recepten lijst kan ook met taart en al ingevroren worden is erg lekker als je de taart net uit de koelkast vandaan nuttigd. :9

Merenguebotercreme kan los heel goed ingevroren worden, na ontdooien weer even mixen.
Als het niet 1 massa wil worden even in de magnetron en dan mixen.

Groetjes Marjon

43 Laatst bewerkt door Passie (28-04-2010 20:19)

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Marjonz schreef:

Lijst kan weer bijgewerkt worden :Y

banaan/slagroom vulling uit de recepten lijst kan ook met taart en al ingevroren worden is erg lekker als je de taart net uit de koelkast vandaan nuttigd. :9

Merenguebotercreme kan los heel goed ingevroren worden, na ontdooien weer even mixen.
Als het niet 1 massa wil worden even in de magnetron en dan mixen.

Kan de merenguebotercreme ook "in een taart" ingevroren worden?
Omdat ie gemixt moet worden, nadat je hem los hebt ingevroren.

Banaan/slagroom is toegevoegd  O-)  Thanx!

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

44

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

oké dankjewel :)

Ik heb nu een taart in de vriezer liggen met merenque botercreme met chocola en als 2e laag mona aarbeienkwarktaart. Deze wordt 11 mei opgegeten bij de verjaardag van mijn oppaskindje.
Ik vind het wel spannend! Eerste keer andere vulling en 1e keer ingevroren

'Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt'

45

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Kelly1609 schreef:

oké dankjewel :)

Ik heb nu een taart in de vriezer liggen met merenque botercreme met chocola en als 2e laag mona aarbeienkwarktaart. Deze wordt 11 mei opgegeten bij de verjaardag van mijn oppaskindje.
Ik vind het wel spannend! Eerste keer andere vulling en 1e keer ingevroren

Super, ben benieuwd  :Y
Laat je het even weten?

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

46

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Merenguebotercreme verwerkt in de taart kan ook ingevroren worden.
Het mixen ervan (als je het alleen ingevroren hebt) is om het weer een egale massa te laten worden zodat het weer werkbaar is.

Groetjes Marjon

47

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Marjonz schreef:

Merenguebotercreme verwerkt in de taart kan ook ingevroren worden.
Het mixen ervan (als je het alleen ingevroren hebt) is om het weer een egale massa te laten worden zodat het weer werkbaar is.

Super, het staat er weer bij. Ik heb de tekst over het los invriezen erbij gezet.  :Y

Maak van elke dag een feest!!
Een limburgse taartenbakster uit het noorden.

48

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Dit is handig, dankjewel!

49

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Saroma banaan en karamel kunnen niet los worden ingevroren. Werd helemaal waterig :S

50

Re: lijst met vullingen die je kunt invriezen

Hoe lang kun je dit alles in de vriezer bewaren?

Have a Nice day!