1

Onderwerp: Gluten- en melkvrije Paastulband+recept!

Deze paastulband heb ik vanmorgen gemaakt. Eens een keer iets wat ik zelf ook kan eten...nou het smaakte heel lekker!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8Y7NENMT.jpg

Hier het recept...

Ingredienten:
200 gr fijne suiker
200 gr rijstebloem (van toko)
1 el wijnsteenzuur (bakpoeder)
1 el maizena (NIET VAN KOOPMANS)
4 eieren
1.5 dl plantaardige olie
theelepel vanille-extract
50 gr rozijnen
handvol gedroogde abrikozen

Bereidingswijze:
Rozijnen in bakje samen met gekookt water laten weken. Abrikozen in kleine stukjes knippen.
Eieren en de suiker en vanille-extract 10 minuten op hoge snelheid kloppen. Daarna alle droge en vermengde ingredienten bij het eier-suikermengsel voegen. Voorzichtig de olie erbij en alles voorzichtig
vermengen. Rozijnen uit water halen en droogdeppen met een stuk keukenrol. Rozijnen, abrikozen en 1 el rijstebloem door elkaar husselen, en vervolgens door het beslag roeren.
Beslag in een ingevette tulbandvorm gieten, ongeveer 1 uur/5 kwartier in een voorverwarmde oven van 150 graden celcius.

Succes ermee, het is zeer de moeite waard!

Groetjes van Josje

2 Laatst bewerkt door muffin cuffin buffin (01-04-2010 18:07)

Re: Gluten- en melkvrije Paastulband+recept!

zo dat klinkt goed  en ziet er lekker uit :9 ! Mijn schoonmoeder mag geen gluten dus ben altijd wel in voor makkelijke ingredienten. Ik heb alleen geen tulband vorm  :nooo . Heb jij hem ook al gemaakt in een andere vorm. Of is het een goede reden om een tulband vorm te kopen ? O-)

3

Re: Gluten- en melkvrije Paastulband+recept!

Maakt niet uit welke vorm, het is een cake...en ik vond
de tulband wel chique...vandaar!!

Josje

Re: Gluten- en melkvrije Paastulband+recept!

kan je bij de ingredienten zetten dat de maizena niet van koopmans mag zijn is nl niet glutenvrij en dan wordt hij tussen de allergieenlijst geplaatst