26

Re: Best Brownies ever!

:9 Dat ziet er goed uit! :Y Maar ik dacht bij een cakeblik aan zo'n maatje hotelcake, niet zo een :S Ik hoop niet dat je mijn aanwijzingen voor het halveren van het recept hebt opgevolgd! :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

27

Re: Best Brownies ever!

haha, ik had op het laatste moment een blik geleend bj een vriendin :)
en ja dan moet ik wel het  hele recept nemen hihi daar kwam ik ook achter :+
maar hij is lekkerrrr :Y !!!!!!!!!!!!

Re: Best Brownies ever!

Ik heb ze van de week ook gemaakt en ze waren zeker erg lekker, maar......
Er zit toch net iets teveel suiker in naar mijn smaak en de caramel kan wat mij betreft ook weggelaten worden maar dat is mijn mening. Ga ze nog een keer proberen met minder suiker en zonder de caramel :-)
Maar desalnietemin is alles schoon opgegaan en vonden mijn collega's de brownies ook super hahaha

29

Re: Best Brownies ever!

Oeh ik heb ze gisteren ook gemaakt! Had alleen geen chocolate chips dus maar een paar repen in stukjes gehakt, ook lekker. Enige probleem was dat ik te ongeduldig was, dus ze al ging snijden toen de boel nog niet afgekoeld was. Nu is het dus een grote bende. Maar wel een ontzettend lekkere bende!!

30

Re: Best Brownies ever!

Dit recept heb ik ooit eens gekregen, ik maak me er al een aantal erg favoriet mee. Omdat we het vooral in december maken (kerst op school, in de winkel waar ik werk, bij de winkel ernaast), is er sinds half december al een kilo of twee chocolade door heen gegaan! Snij niet al te grote stukken, het is nogal machtig!
Eet smakelijk

Dark Brownies
Deze brownies zijn fantastisch! Meer chocolade is niet mogelijk, heerlijk fudgie van binnen. Een van de weinige brownierecepten waar geen bakpoeder in zit.
185 gr boter
185 gr gehakte pure chocolade
3 eieren
230 gr witte basterdsuiker
80 gr bloem
60 gr cacaopoeder
50 ml slagroom
120 gr grofgehakte witte chocolade
120 gr grofgehakte melk chocolade
snufje zout
Verwarm de oven voor op 180

31

Re: Best Brownies ever!

@ Marjetha

Deze maak ik dus normaal gesproken ook altijd!!! Die zijn van de website van Druppels. En ze zijn echt zooooooooooo lekker. Daar maak je vrienden mee inderdaad!
Als ik zo vrij mag zijn; ik vind dit de best brownies ever.

32

Re: Best Brownies ever!

Ik probeer hem straks! :-)

Liever een mond vol taart, dan een mond vol tanden

33

Re: Best Brownies ever!

Waar haal ik chocoladechips? Ligt dit bij het schap van de chips of bij de chocolade? Wordt het vrijwel in elke supermarkt verkocht?

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

34

Re: Best Brownies ever!

Mokumsbakkertje schreef:

Er zit toch net iets teveel suiker in naar mijn smaak en de caramel kan wat mij betreft ook weggelaten worden maar dat is mijn mening.

Ik heb het net gemaakt en qua smaak deel ik een beetje bovenstaande mening. Denk vooral door de caramel dat het megazoet is. Maar wel lekker en 't ziet er mooi uit.
Misschien had ik ze nog langer moeten laten afkoelen, want ze kleven nogal aan de aluminiumfolie onderaan. Heel moeilijk los te trekken zonder dat er stukken aan blijven kleven. Of ligt dat aan mij?

Kennen jullie SOS Piet? Das een programma waarin een Belgische chef mensen in nood helpt. Zijn recepten zijn steeds heel lekker en gemakkelijk. Heb zijn kookboek en volgende keer probeer ik zijn brownies (er zit geen caramel in en minder suiker, maar wel meer chocolade)

Liever een mond vol taart, dan een mond vol tanden

Re: Best Brownies ever!

Misschien stom, maar ik nog nooit gehoord van chocolade chips... Waar kan ik die krijgen?

En dan nog een vraag: ik ben namelijk dol op brownies, maar niet op pure chocolade. Proef je de pure chocolade of kan ik dan beter melkchocolade gebruiken?

36

Re: Best Brownies ever!

Chocolate chips zijn van die "druppeltjes" chocolade,ook wel bake-in chips genoemd. Als je echt helemaal niet van pure chocolade houdt, zou ik het misschien liever eens met melk proberen want hoewel er wel een berg extra suiker bij gaat en ook nog wel de caramel, is het toch wel echt redelijk puur van smaak als het af is :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Re: Best Brownies ever!

Marjolein47533 schreef:

Dit is ongelooflijk. Ik was gisteren met mijn dochter bij de starbucks en daar heeft ze zo'n brownie gegeten. Ik wilde die zo graag ook maken, maar dan glutenvrij. Ik vroeg me alleen af hoe dat moest met de vulling. En hier staat hij gewoon. Ik ga straks nog boodschappen doen en het dan maken voor de kerst. We moeten wel nog proeven voor die tijd natuurlijk.................................................

En geen woord teveel gezegd. Dit zijn echt de lekkerste brownies ooit. Gelukkig is mijn man jarig dit weekend en heeft mijn dochter om de brownies gevraagd........................................

38

Re: Best Brownies ever!

Marjolein47533 schreef:

En geen woord teveel gezegd. Dit zijn echt de lekkerste brownies ooit.

Dat is leuk om te horen! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

39

Re: Best Brownies ever!

Aah nou moet ik ze toch écht een keer gaan maken! Misschien toch eens doen dit weekend.

Groetjes Laura!

40

Re: Best Brownies ever!

Vriendlief vond ze eeeeeeeeerg lekker.  Al een tijdje was hij aan et zeuren over brownies... en een paar dagen geleden zag ik toevallig deze recept.  Ik heb de pecan noten vervangen door walnoten, en zelf gemaakt room caramel gebruikt ipv caramels smelten.  Ik heb ook iets minder suiker gebruikt (300gram). 
Volgende keer laat ik de caramel uit.. was erg lekker maar een beetje te.

41

Re: Best Brownies ever!

Iris Zijlstra schreef:

Misschien stom, maar ik nog nooit gehoord van chocolade chips... Waar kan ik die krijgen?

En dan nog een vraag: ik ben namelijk dol op brownies, maar niet op pure chocolade. Proef je de pure chocolade of kan ik dan beter melkchocolade gebruiken?

Bij de Jumbo hebben ze chocolate chips en natuurlijk in de webshop! :Y

You're my Honeybunch, Sugarplum, Pumpy-umpy-umpkin, You're my Sweetie Pie You're my Cuppycake, Gumdrop Snoogums-Boogums, You're the Apple of my Eye!

42

Re: Best Brownies ever!

Als ik de caramel eruit laat, hoelang moet ie dan in de oven staan?

43

Re: Best Brownies ever!

Iemand? Dan kan ik zo gaan bakken.

44

Re: Best Brownies ever!

Ik heb ipv caramel een restje amandelspijs door het deeg heen gemitxt... HEERLIJK!
Heb vloeibare solo light gebruikt ipv roomboter; die is een beetje zout. Super; echt! En ipv vanille-essence heb ik 2 schepjes vanillesuiker gebruikt.
Inderdaad de lekkerste brownies ooit!
Bedankt voor dit superrecept!

45

Re: Best Brownies ever!

Xtrada schreef:

Iemand? Dan kan ik zo gaan bakken.

Ik zou dan gewoon de twee tijden bij elkaar optellen, en dan vanaf een minuut of tien voor de eindtijd extra in de gaten houden :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

46

Re: Best Brownies ever!

hoever vullen jullie trouwens het blik? tot de helft? ik heb een blik van 28 bij 22 trouwens ofzoiets

47

Re: Best Brownies ever!

Omdat het beslag vrij dik is, probeer ik meestal een zo dun mogelijk laagje op de bodem te doen (dat is dan nog altijd vrij dik ;) ), zodat ik zeker nog genoeg overhoud om het de tweede keer helemaal te bedekken :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

48

Re: Best Brownies ever!

ok, maar ik laat de caramel eruit,zou ik dan tot de helft moeten vullen? of minder nog, weet niet hoever t rijst.

49

Re: Best Brownies ever!

Nee hoor, brownies rijzen helemaal niet: je kunt dus gewoon tot ( bijna) de rand vullen :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

50

Re: Best Brownies ever!

mmmm ziet er lekker uit

Happiness is a CAKE!!