1

Onderwerp: Glucose stroop

Ik kan dus nergens glucose stroop vinden, alleen maar iets van Natrena met allemaal "nep suikers" die hartstikke slecht voor je zijn.

Na een beetje googlen kwam ik eindelijk een recept voor glucosestroop tegen. Na het lezen was het natuurlijk hartstikke logisch, maar goed ik wou het even met jullie delen.

Smulweb schreef:

Een voorraadje glucosestroop maakt u als volgt; smelt 250 gram glucose (als druivensuiker te koop) met 15 ml water in een pan met dikke bodem. Roer zacht en werk alle kristallen aan de wanden weg. Als alles is opgelost houdt u op met roeren en breng de massa aan de kook. Laat 30 seconden doorkoken. Bewaar de stroop in een goed afgesloten pot.

I love Crisco <3

2

Re: Glucose stroop

Ik was afgelopen vrijdag bij de Makro, en bij toeval zag ik potjes glucosestroop staan!! Had wel eens gelezen in verschillende recepten dat het gebruikt werd.. dus maar meegenomen.. Waren geloof ik iets van 1,60euro incl. btw :)

3

Re: Glucose stroop

Moet ik toch maar eens naar de Macro fietsen want ik heb het niet bij de Sligro kunnen vinden.

I love Crisco <3

4

Re: Glucose stroop

Ik liep er ook bij toeval tegenaan hoor! Mn moeder ging op zoek naar die grote pakken wasmiddel.. dus ging ik maar even naar de bakafdeling.. :P De potten stonden onder die pakken van koopmans.. pannenkoekenmix, cakemix en dergelijke ;)

5

Re: Glucose stroop

Ben vandaag naar de Makro in Wateringen geweest, wat een klein schatje zeg. Tis niet veel groter dan een kleine Wallmart in Amerika :lol:

Geen glucosestroop daar, en een van de medewerkers stuurde mij ervoor naar het broodbeleg *zucht*, maar daar heb ik wel speculoos pasta gevonden voor maar 2,50 euro per pot. Dus een geluk bij een ongeluk :D

Komende week toch maar even naar de Makro naar Delft fietsen *zucht*

I love Crisco <3

6

Re: Glucose stroop

speculoos pasta kost altijd maar 2,49 ;)
en kun je glucosestroop niet gewoon in de webshop kopen?

*even gekeken* ja hoor! http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1840

7

Re: Glucose stroop

chantal1980 schreef:

en kun je glucosestroop niet gewoon in de webshop kopen?

*even gekeken* ja hoor! http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1840

Maar die is wel een heel stuk duurder!!

8

Re: Glucose stroop

In Belgie kan je die bij de apotheek kopen"in Nederland mischien ook" alleen vermelden voor wat je het gebruikt!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

9

Re: Glucose stroop

glucosestroop is dat dan tzelfde als glycerine dat je gebruikt om een beetje bij de icing te doen?

10

Re: Glucose stroop

nicole th schreef:

In Belgie kan je die bij de apotheek kopen"in Nederland mischien ook" alleen vermelden voor wat je het gebruikt!!!

Mijn apotheek had me poeder mee gegeven; dus morgen toch maar eens naar de stroop vragen. Bedankt voor de tip!!

11

Re: Glucose stroop

blackangel schreef:

glucosestroop is dat dan tzelfde als glycerine dat je gebruikt om een beetje bij de icing te doen?

Glucose en glycerine zijn NIET hetzelfde. Glucose is een soort suiker, glycerine is (volgens wikipedia) iets op basis van plantaardig of dierlijk vet. Geen suiker dus.

Re: Glucose stroop

Hanos heeft ook glucosestroop in potten van 1 liter en geloof ook 5 liter. Staat bij de bavaroispoeders, citroenrasp, eiwitpoeder, etc. Inderdaad ook een stuk goedkoper dan in de webwinkel, weet even geen prijzen.

13

Re: Glucose stroop

Glucosestroop is ook te bestellen bij chocolatebar.nl
Daar heb ik het vandaag. De winkel zit in nijmegen. Maar ook online te bestellen

edit Jozien: sorry laartje, doorlinken naar webwinkels mag niet hier, staat in de regels :) Dus ik heb van je linkje gewoon weer de naam van de shop gemaakt.

14 Laatst bewerkt door Saisai (09-06-2010 18:50)

Re: Glucose stroop

Ik heb het net gemaakt! het zit nu in een oud pestopotje  :D

Maar wat plakt dat spul verschrikkelijk!  :+

15

Re: Glucose stroop

Gisteren glucosestroop gekocht bij de Sligro in Haarlem: 3.50 voor een hele kilo. Te vinden bij de bakbenodigdheden.

16

Re: Glucose stroop

a.d. schreef:

Gisteren glucosestroop gekocht bij de Sligro in Haarlem: 3.50 voor een hele kilo. Te vinden bij de bakbenodigdheden.

hmm dat is in de buurt en ik heb een pas ..... ga ook maar eens fietsen

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

17

Re: Glucose stroop

heb het vandaag zelf gemaakt van 250 g druivensuiker (€ 0,99 voor 500g bij de Dekamarkt!) volgens het recept bovenaan dit bericht. Super simpel en super cheap! :thumb:

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

18

Re: Glucose stroop

sligro of ven in haarlem heeft glucosestroop ik dacht in potten van 1 liter

19

Re: Glucose stroop

Je kan gewoon een pakje Dextro kopen en daar het water bij toevoegen.
Ik heb dat nu ook gedaan en bewaar het nu in een bakje, heel lang houdbaar!

Cake Pop standaard nodig? €12,50 Bestel hier

20

Re: Glucose stroop

Wat voor suiker gebruiken jullie voor de fondant ? Ik heb de vorige keer hele fijne kristalsuiker gebruikt maar dat wou niet echt. En ik heb niet zo'n zin om heel veel suiker te komen terwijl ik het niet kan gebruiken. Is poedersuiker ook goed om fondant te maken ?

21

Re: Glucose stroop

gewoon geen fondant zelf maken... kopen is makkelijker ;)
alleen marshmallowfondant is nog wel te maken, maar ook best lastig!

Re: Glucose stroop

Bij de sligro is een mooie lijn producten te vinden onder het merk Maison Niels de Veye.
Waaronder glucosestroop. Maar ook een fantastische rolfondant.

23

Re: Glucose stroop

dat is ook wel heel toevallig heb net zitten kiken naar madeleer chocolade
dat wil ik nog wel eens doen

24

Re: Glucose stroop

Ik heb het ook gemaakt. In eerste instantie een succes, toen kwamen er kristallen in, en een week later was het weer gewoon glucose poeder.ja, het zat in een goed afgesloten pot. Ik koop het voortaan maar gewoon kant en klaar :D

Aan het huishouden doen ga je niet dood, maar ik neem liever geen risico!
http://creataartjes.webklik.nl