1

Onderwerp: Welke cursus; PME of Wilton

Ik voel me net dat ventje van de reclame van McDonalds: mooie praatjes over wat ik wil, maar nu sta ik bij de kassa en kan ik niet kiezen; er komt niks zinnigs uit!
Oke, here's the case: ik wil graag een een cursus van volgen, maar nu het aanbod en de precieze data bekend zijn voor 2010...slaat de paniek toe.
"Toe nou, beslis nu, straks is alles weer vol. Ja maar welke cursus moet ik nu doen?!"
Ik wil in 2010 tenminste 1 module doen, maar welke?
Kan ik de modules in willekeurige volgorde volgen?
Welke cursus spreekt jou het meeste aan en waarom?

Ik zou zo graag wat meer resultaten zien van de verschillende modules.

Het voorbeeld van het PME Sugarpaste eindproject hier op 't forum vind ik het niet waard om de cursus te volgen - sorry..-, maar misschien hebben jullie andere voorbeelden?
Welke cursus zouden jullie volgen en waarom? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen beslissen!

Geniet nooit met mate

2

Re: Welke cursus; PME of Wilton

goede morgen ik heb de pme 2 gedaan en was heel leerzaam voor mij en ik ga koment jaar de pme 3 doen want dat spuiten wil ik ook goed leren op mijn hyves staan de bloemen wat ik gemaakt heb en nu maak ik ze alleen maar beter en sneller ik heb wel veel aan de tips gehad maar dan spreek ik natuurlijk voor mij zelf ik kon helemaal niks van decoreren groetjes liesbeth  lies520hyves.nl

3 Laatst bewerkt door AnjaH (28-12-2009 10:33)

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Hoi Barbara, misschien dat je op mijn eindproject doelt van de PME sugarpaste, maar tijdens die 8 weken hebben we meerdere taarten gemaakt. Je leert heel veel technieken, waar ik heel veel aan heb gehad. Tijdens de sugarpaste module hebben we bijvoorbeeld ook een 3d-taart gemaakt, maar ook geboetseerd, het eindproject ging over het stapelen. Ook hebben wij geleerd hoe een inlay werkt! Het is een hele uitgebreide cursus.

De PME sugarflowers was heel erg leuk om te doen (maar wel heeeeeel veel huiswerk). Tijdens deze cursus leer je om suikerbloemen te maken. Je maakt dus geen enkele taart.

PME 3 ga ik pas in januari mee starten.

Wilton 1 en 2 leer je hoe je met buttercreamicing en royal icing moet spuiten (o.a. borders maar ook heel veel bloemen). Wilton 3 ga je aan de slag met fondant. Je maakt o.a. een strikkentaart en het laatste was een bruidstaart met rozen!

Wilton ligt redelijk vast qua programma, je kunt dus niet veel afwijken van het 'boekje'. Bij het eindproject heeft dus iedereen dezelfde soort taart (kleur kan wel verschillen). Bij PME daarentegen heb je de vrijheid om je fantasie te laten gaan, daar maakt dus eigenlijk iedereen een andere taart!

Ik heb heel veel foto's van de cursussen dus mocht je meer info willen, mail me dan maar!

Sterkte met je keuze, ik vond het allemaal leuk om te doen en heb heel veel geleerd!

O ja bij PME wordt ook veel verteld over de zakelijke kant van de taartenbusiness!

4

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Als de Engelse style van cake maken jou aanspreekt dan moet je de PME cursus volgen en als  je de Americaans style mooier vindt dan moet je kiezen voor Wilton
Het zijn wel  twee heel verschillende cursusen maar allebei toch wel heel leerzaam op hun eigen manier. Wilton is heel veel spuitwerk en alhoewel je krijg wel en beetje met rollfondant terwijl PME is net anders om
Dus je moet je zelf de vraag stellen wat vindt jij leuker om te doen en wat kan wachten tot later om te leren, hmmmm moeilijke keuze maar ja welke kant je op ga wordt jou techniek in taart decoreren verbeteerd dus het is een win win situation;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

Re: Welke cursus; PME of Wilton

op de site van inge www.taartopmaat.nl staan wat foto's van de wilton cursus. dan heb je een beetje een impressie

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Re: Welke cursus; PME of Wilton

waar kan ik het programma voor de cursusen vinden van 2010??
ik zou het ook heel graag willen leren..

7

Re: Welke cursus; PME of Wilton

http://www.taartopmaat.nl/workshops/ bijvoorbeeld :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Welke cursus; PME of Wilton

ja helaas zit dat echt supper ver van mij
ik kan niet elke avond zomaar even naar wormer rijden
is er niemand die weet of er ergens in de buurt zoiets zit?

9

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Inge geeft ook weekend cursussen.

hmmmm.. het kriebelt wel om me op te geven voor de PME modules 2 en 3.

Ik heb echt ontzetteld veel geleerd bij de PME cursus sugarpaste en het is echt walhalla in de workshopruimte bij Inge! Vond het geweldig dat er ook veel vrijheid was in het proberen van verschillende dingen...

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

10

Re: Welke cursus; PME of Wilton

worden die workshops alleen in wormer gegeven?
verder nergens in Nl ??
Begrijp ik dat goed?

11 Laatst bewerkt door Bakmams (28-12-2009 19:43)

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Ook bij anderen worden de cursussen gegeven. Even zoeken.
Ik heb ook de PME gedaan en heb mijn master gehaald afgelopen 12 december.
Het was zeer de moeite waardt.
De eerste was een van de makkelijksten. Maar hierin heb ik zelfs nog veel dingen erbij geleerd.
De tweede van de suikerbloemen was een van de moeilijksten en intensiefste. Erg veel huiswerk! En hoe meer bloemen je thuis maakt, hoeveel mooier je eindwerkstuk. Want dan heb je keus.
De derde was weer iets makkelijker maar wanneer je dit nog nooit gedaan hebt, is dit ook best wel lastig.

De wilton heb ik niet gedaan, dus kan ik niet over oordelen.

Sterkte met je keuze!!!!!

En als je fotoos wilt zien, mail me maar.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

12

Re: Welke cursus; PME of Wilton

He, fijn dat jullie gereageerd hebben! Ik ben intussen weer wat gekalmeerd, en weet nu tenminste wel dat ik geen Wilton-cursus wil gaan doen.
@ Anja: ik bedoelde inderdaad jouw wintertaart. Hij is heel mooi, maar het toont me niets dat ik nog niet ken, vandaar.
Ik zou erg graag foto's willen zien van de modules Sugarpaste en Royal Icing; 'k zal je mailen.
Hoe meer info hoe beter, dus ik hoop op nog meer reacties.

Geniet nooit met mate

13 Laatst bewerkt door Bakmams (30-12-2009 15:21)

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Een kleine indicatie van de examenwerkstukken.
Bij degene waar jij jou PME workshop gaat volgen zullen de taarten anders worden maar de onderdelen van een cursus zullen er in zitten.
Maar hieronder de mijne.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ALQFN8EC.jpg
Mijn eerste PME examenwerkstuk De sugarpaste module
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JT7GEEZT.jpg
Mijn tweede PME examenwerkstuk De sugarflowers module
De derde moet ik nog afmaken, heb ik nog geen foto van.
Zal deze ook binnenkort plaatsen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Bij de eerste module hebben we 5 taarten gemaakt.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

14

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Hallo allemaal,

Ik ben ook al een tijdje zoekende naar de cursus PME. Ik woon in de provincie Utrecht, maar kan geen goed adres vinden in de regio. Of naar Zuid-Limburg, of naar Drenthe of naar de kop van Noord-Holland.

Zie ik een adres (die wel echt goed is) over het hoofd?

Suggesties?
Gr. Anja

15

Re: Welke cursus; PME of Wilton

chain schreef:

Hallo allemaal,

Ik ben ook al een tijdje zoekende naar de cursus PME. Ik woon in de provincie Utrecht, maar kan geen goed adres vinden in de regio. Of naar Zuid-Limburg, of naar Drenthe of naar de kop van Noord-Holland.

Zie ik een adres (die wel echt goed is) over het hoofd?

Suggesties?
Gr. Anja

Spijkernisse zit er ook eentje...

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

16

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Ik volg de PME in Spijkenisse bij Trisha.

www.bakselsvanbientje.nl - Voor gezellige workshops & winkel in Meteren
www.shopvanbientje.nl - Voor alle benodigdheden en ingrediënten online

17

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Het wordt tijd dat Marianne ze ook gaat geven ;) haha lekker dichtbij! En gezellig :D

Groetjes Maris
www.ovenheerlijketaartjes.nl hier kan iedereen mijn taartjes bewonderen :D en tegenwoordig ook op www.taartjesvanmariska.hyves.nl

18

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Er zijn nog plaatsen vrij voor de PME cursussen, het loopt echter wel super snel vol!
Spijkenisse ligt vlakbij Rotterdam.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

19

Re: Welke cursus; PME of Wilton

ik heb me pas ingeschreven voor PME module 1 bij het suikeratelier :D

20

Re: Welke cursus; PME of Wilton

trisha schreef:

Er zijn nog plaatsen vrij voor de PME cursussen, het loopt echter wel super snel vol!
Spijkenisse ligt vlakbij Rotterdam.

Ik heb net een email gestuurd via de site.. wil erg graag een PME cursus doen!! En woon in Hellevoetsluis.. dus lekker dichtbij!!

21

Re: Welke cursus; PME of Wilton

Weet er misschien iemand waar er zo een cursus is in de regio van Maaseik Belgie het mag ook in nederlands limburg zijn