1 Laatst bewerkt door kwebbeltje (31-03-2011 06:37)

Onderwerp: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

lieve dames, ik ging vandaag aan de slag voor een bustier taart. ik dacht gelijk aan deze rubriek om maar wat foto's te maken van de opbouw.....
helaas redde ik het net niet met de fondant die ik al had en zit ik nog te wachten op een bestelling dus ik moest toch een verpakking openen die ik nog retour moest zenden. en ik maar ook jullie kunnen straks gelijk zien waarom.....  dit is overigens poging 4 om deze taart te bekleden op de foto's, de rest was nog erger en op cruciale punten gescheurd, die moest dus wel over....:O.
hij is dus niet helemaal geworden zoals ik in mijn hoofd had, maar ik denk dat hij nog wel okee is en dat jullie nog wel begrijpen hoe het eigenlijk bedoeld was :D
dus deze taart is met veel liefde maar ook veel gevloek gemaakt. is was zo afwezig en gebrand op het aankleden en gelijk de lelijke stukken wegwerken dat ik van de aankleding vergeten ben foto's te maken helaas. maar ik hoop dat jullie deze how to  toch kunnen waarderen.
de vulling is overigens op verzoek chocopasta met bananencreme en vlokken.

http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/22049712/380744864.jpg

de taart en de blanda 12 cm bolletjes gevuld en afgesmeerd
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/22049712/380744865.jpg

en dan komt hier poging 4 met bekleden, je ziet de scheuren en de noodgedwongen vouwen, het was echt een drama.... dit heb ik normaal gesproken echt nooit (sj*tfondant) maar op deze plekken kon ik het nog wel verbergen. is maar goed dat deze dame kleding aan krijgt....
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/22049712/380744867.jpg

http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/22049712/380744869.jpg

het eindresultaat mag er gelukkig nog wezen in ieder geval.
de man die hem ontving was er helemaal stil van in ieder geval.
komt het eindresultaat
http://94.100.121.136/867400001-867450000/867422501-867422600/867422582_5_bmNd.jpeg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Wauw! Ik heb veel bustiers voorbij zien komen op internet, maar nog niet zo'n mooie! De kleur, de strikjes, de details, de 'kanten' rand en het motief. Geweldig! Nou heb ik toch al iets met corsetten en zo. Ik hoop ook ooit eens zo'n mooie bustier te maken.....

3

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Wat een mooie! En lang leve het kunnen verhullen van foutjes :)

Vraagje, welke maten bakblikken heb je gebruikt?

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

4 Laatst bewerkt door kwebbeltje (06-01-2010 15:02)

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

ik heb hier de verstelbare bakring gebruikt op de kleinste maat dus 22x25. ze had eerst een taart van 20x20cm besteld voordat we wisten wat het moest worden... de rvs blanda bolletjes 12 cm (ikea)  gebruikt om de boobs in te bakken.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

ze is weer prachtig :Y

Veel liefs Rafaëla

6

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Leuk hoor zo'n howto. Mag ik alleen nog vragen, onder de bolletjes doe je geen kartonnetje?

Enjoy!

7

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Wat een super how to!

Bedankt!!!

ps: je hebt er ook weer een geweldige taart van gemaakt!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

8

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

rosajati schreef:

Leuk hoor zo'n howto. Mag ik alleen nog vragen, onder de bolletjes doe je geen kartonnetje?

ik heb er geen kartonnetjes onder gedaan omdat het hele kleine bolletjes zijn en oko niet gestut hoeft te worden.

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

9

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

erg mooi weer! welke kleur heb je gebruikt voor de tepels?

Be in love with what you have

10

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

geweldige how to ondanks de scheuren ze is super mooi geworden hoor erg chic ook. leuk ontwerp! Hoe doe je de tepels, dusten of erinrollen??? bedankt voor de how to.

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

11

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

ik heb ze gedust met de kleur skintone

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

12

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Die is mooi zeg, die kleur vind ik ook zo mooi.

Veel taart plezier

13

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

mooie how to!
Ziet er mooi uit!

14

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Hey wat een gave howto. Met die foto's wordt het mooi duidelijk. Misschien ook maar een keer maken!

15

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Prachtige bustier en thnx voor de how-to.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Top die How-To Brenda. Thanks! Hoop hem ooit ook eens te kunnen maken

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Heel mooi! Bedankt voor de how to!

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

ik heb hem opgeslagen. bedankt voor de duidelijke uitleg.

Groetjes Miranda

19 Laatst bewerkt door lieveelke (10-01-2010 09:02)

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

Geweldig, Ik krijg net mijn eerste bestelling voor een borstentaart binnen... HELP.

Ik heb hier geweldig veel aan, blanda schaaltjes heb ik al, maar die verstelbare bakrand, hoe gebruik je die, in een ander bakblik. Sorry ik bak nog niet zo lang...

Hoop dat je me kunt helpen.

Nog even iets anders Kwebbeltje, Jij maakt echt geweldig mooie taarten. Wauw!

Groetjes Elke

Iedereen heeft positieve en negatieve PLUSpunten

20

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

ik gebruik die bakrand op een platte bakplaat en bekleed hem helemaal met bakpapier uit 1 stuk. dus een 4kant knippen die groter is dan de maat bakvorm en dan de randen inknippen en omvouwen naar boven

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

21

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

ik kan helaas de fotos niet bekijken... jammer, maar ik zie alleen kruisjes..
Het zal best een plaatje zijn weer!!

groeten, Bianca
TAART in huis

22

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

kwebbeltje schreef:

ik gebruik die bakrand op een platte bakplaat en bekleed hem helemaal met bakpapier uit 1 stuk. dus een 4kant knippen die groter is dan de maat bakvorm en dan de randen inknippen en omvouwen naar boven

Bedoel je dat het bakpapier dan IN de bakrand komt te vallen? Aan de buitenkant blijft toch niet zitten? :O

23

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

in de bakrand idd.

@bianca ik zie ze nog gewoon hoor :S

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

24

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

wauw !!!!wauw!!!!! had deze nog niet gezien,het is weer een knap staaltje Bren wat je gemaakt heb ,wat heb ik toch een knap nichtje.
     groetjes Carla

25

Re: [HOW TO] Bustier, dus ook een beetje 18+

wauw wat leuk.....  je brengt me op idee