1 Laatst bewerkt door Olga'74 (04-02-2010 20:15)

Onderwerp: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

nu ook met chocomixtabel!!!! zie onderaan

hoi,
Ik heb net de Moskovischmix (Aveve) uitgeprobeerd en ik vind 'm erg lekker en net zo makkelijk als andere biscuitmix. Maar ik miste wel de handige tabel zoals die hier bij de tabellen staat want de verhoudingen zijn toch iets anders.

Ik heb het totaal gewicht genomen uit de tabel van de webmix en deze omgerekend naar de verhouding van Moskovischmix. Of het ook echt zo werkt weet ik niet want ik heb nog maar 1 blandabol van 20 er mee gemaakt en dat klopte wel ongeveer.

Inmiddels ook de andere recepten in tabel gezet:

voor alle tabellen geldt gewicht in grammen tenzij anders aangegeven (inhoud/aantal stukjes/maat)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTVDRESK.jpg

edit Jozien: klik op de foto voor een leesbare uitvoering

Omdat ik toch bezig was heb ik de andere basis2 en basisbiscuit ook maar in een tabel gezet. Weer zijn ongeveer de totaalgewichten gelijk aan die van de mix.

Basisbiscuit (zie recepten voor bereiding)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDAUCJNL.jpg
klik op de foto voor een leesbare uitvoering

Biscuit2 (zie recepten voor bereiding)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BQP4YMRM.jpg
klik op de foto voor een leesbare uitvoering

Aveve Mix
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UFCGBHFR.jpg
klik op de foto voor een leesbare uitvoering

Recept moscovichgebak GEEN mix van website
http://www.mijnalbum.nl/Foto-G7NGMXM8.jpg
klik op de foto voor een leesbare uitvoering

chocobiscuitmix webshop:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7BXS3GXA.jpg

nu inclusief inhoud van de verschillende bakvormen.
tip bereken de inhoud van je vorm door 'm op een weegschaal te zetten en te vullen met water (1 kg water= 1000ml= 1 liter). neem dan de hoeveelheden van een "bekende" vorm in de tabel die qua inhoud ongeveer gelijk is.

succes er mee en als het echt niet klopt laat het me weten dan pas ik 'm aan.

Groetjes Olga
mail mij maar als je de excelversie wilt hebben.
update:30-12-2009

2

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Super zeg!
Ik gebruik zelf de biscuitmix van funcakes, maar ik vind het zo geweldig dat je dit wil delen met iedereen!! :thumb:

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Hoi Olga,

Ik heb ondekt dat ik een bakvorm heb van 9x13x2.
Geen iedee hoe je die vullen moet.
Ik heb het bij elkaar uitgerekend en dan kom ik op 234 uit.
????.
Hij is recht hoekig.

Groetjes Mirella.

4

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Super Bedanktt

Groetjes Serife..

5

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

bakvorm van maar 2 diep? op basis van inhoud moet er ongeveer een halve 12cm bol in. heb in lijstje aangepast met inhoud en er bij gezet hoe je ongeveer kunt berekenen.

6 Laatst bewerkt door jolanda80 (30-12-2009 07:39)

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

in de tabel van de moscovische staat dat je eiwit gebruikt maar in de mix die ik gebruik staat gewoon eieren dus daar zit dan ook nog verschil in. maar verder helemaal toppie het schema ga hem straks uit proberen.
*edite* welke berekening gebruik je kan je me dan vertellen ik heb nog een bolletje van 15 dan kan ik die ook nog ff berekenen erbij.

7 Laatst bewerkt door Olga'74 (30-12-2009 12:02)

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

ja ik zie het nu ook, moeten gewoon eieren zijn geen eiwit, zal aan passen. thanks voor oplettendheid.
is nu aangepast.

8

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

nu ook met chocotabel

9

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

O wat fijn ook voor de choco biscuit!

10 Laatst bewerkt door Dot (05-02-2010 12:51)

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

@ jolanda: 15cm bolletje is op basis van 2 eieren; dus ong 100gr ei.

Bedankt Olga!

Groetjes, Dorothea.

11

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

ik heb een kleine vorm, inhoud is 2 liter. ik wilde graag mijn chocobiscuitmix uitproberen, dus keek ik in deze tabel.
Maar het viel mij op, dat je in een ronde vorm 20cm (inh 2,2l) minder mix doet dan in een blanda (inhoud 2,09l).... Wat moet ik nu aanhouden?
Iemand een tip??

Groetjes, Dorothea.

12

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

ik heb de verhoudingen overgenomen van de tabel van de website. heb daarnaast de inhoud van verschillende vormen berekend. wat ik denk dat kan is dat je een blanda vorm iets meer moet vullen dan een gewone bakvorm omdat ie naar boven toe wijder wordt. maar ik moet zeggen dat ik dat nog niet geprobeerd heb.
de blanda vormen heb ik berekend naar een halve bol, maar ik denk dat ze dat niet helemaal zijn. heb net even inhoud gewogen en past maar 1750ml in.

ik zou als je vorm recht om hoog gaat die van de 20 of 22 rond nemen afhankelijk of je je vorm kunt ophogen, kun je 'm niet ophogen tot 7 cm dan moet je iets minder doen.

ik zal nog eens naar die inhoud kijken (blijkbaar werkt berekenen niet helemaal)

13

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

bedankt voor de snelle reacties en de super tabel!
ik heb t beetje op gevoel gedaan, zo kook ik meestal  :cool:
hoop dat mn bescuit lukt!  :)

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Super handig! Bedankt ik ga zo direct de blanda 12cm voor het eerst proberen.

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Ik heb net het recept van de basis biscuit voor de blanda 12 cm gemaakt. De vorm zat maar voor de helft vol met het biscuit na het bakken.
Ik heb hem 50 min op 150graden gehad.

Iemand een tip??

16

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

toet-en-taart schreef:

Ik heb net het recept van de basis biscuit voor de blanda 12 cm gemaakt. De vorm zat maar voor de helft vol met het biscuit na het bakken.
Ik heb hem 50 min op 150graden gehad.

Iemand een tip??

En hoe zag hij er uit na het bakken? Misschien is het handiger een nieuw topic hierover te open als je het via de zoekfunctie niet kan vinden................en over blanda''s zijn toch al wel meerdere topics geweest........

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

De blanda was goed alleen heel erg laag denk maar 3 cm hoog.
Bedankt voor de tip.

18

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

hoi, hopelijk lees ik er niet overheen, maar welke tabel-mix is de moscovicmix van zeelandia? alvast bedankt!!

19

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

spoed!!! weet iemand van de chocobiscuit recept of het water gram is of gewoon ml ???? ik sta nu op het punt om alles te maken namelijk en ik er staat dus niet bij of het gram of ml is :S:S:S:S HELP HELP HELP


moortje1984

20

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

ik kwam er achter dat het grammen moest zijn dus dat heb ik gedaan...

ik heb de mix, water en eieren wel 10min gemixt ofzo... alleen toen ik mijn bakvorm van 30cm en 7cm hoog ging vulling kwam ie niet voor 2/3 gevuld maar voor 1/3 :S

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WFEYQVUG.jpg

nu heb ik maar nog wat gemixt van 330gram mix, 4 eieren, 75ml water. dat is voor een 20cm bakvorm dat heb ik er maar bij gedaan en nu is het maar afwachten hoe hij eruit komt :S:S

hoe kan dit allemaal???

21

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Bij water is een gram gelijk aan een ml........ ;)

En welke hoeveelheden heb je nu gebruikt? 330, 4 eieren en 75 ml water zie ik echt niet staan bij de 20cm voor de chocomix  :think:

Misschien open je beter een nieuw topic bij bakken&vullen, denk dat je daar misschien meer reacties erop krijgt.

22

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Ik snap de tabellen niet zo goed eigenlijk. Staat alles in gram?

23

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Soheila schreef:

Ik snap de tabellen niet zo goed eigenlijk. Staat alles in gram?


ja alles staat in grammen in die tabellen.... 1 ei weegt +- a 50gram....
en 1 ml is ook 1 gram....

succes ermee...

24

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

moortje schreef:
Soheila schreef:

Ik snap de tabellen niet zo goed eigenlijk. Staat alles in gram?


ja alles staat in grammen in die tabellen.... 1 ei weegt +- a 50gram....
en 1 ml is ook 1 gram....

succes ermee...


Aaah oh okee, Bedankt zal eens kijken.

25

Re: [TABELLEN]Moskovisch mix custers + Basis bisuit

Ik moet de biscuitmix van funcakes hebben. Welke tabel moet k dan aanhouden vroeg ik me af? Ik ben echt een kneusje met zulke dingen en vraag het voor de zekerheid maar even:p