51

Re: Bon bon bloc vulling

bij mij ging het vandaag erg goed met de bonbonblocmousse,
heb hem zachtjes op het vuur gezet, en heel zachtjes dus ook laten smelten,
en hem er pas afgehaald toen alles goed gesmolten was

toen het erg goed was afgekoeld heel goed gemixt, en had er geen last van? Doe jij het ook zo of doe je het op een andere manier?

52

Re: Bon bon bloc vulling

ik heb het zo gedaan en op de volgende manier: slagroom aan de kook over choco gieten doorroeren tot hij smelt en dan laten afkoelen.
Het ziet er steefs heel goed uit maar zodra ik het begin te mixen wordt het korrelig, de smaak is prima alleen je proeft de korrels, dus niet goed?!

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

53

Re: Bon bon bloc vulling

Youkie: de slagroom moet je niet aan de kook brengen. Maar samen met de chocolade verwarmen en dan al roerend laten smelten.

54

Re: Bon bon bloc vulling

ja heb ik ook gedaan, een eerdere keer, maar helaas bij het mixen wordt het toch korrelig?!:( :(

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

55

Re: Bon bon bloc vulling

hmm... eerlijk gezegd heb ik ook altijd problemen met witte chocolade. Ik denk dat het daaraan ligt. Probeer het anders met melkchocolade of pure chocolade? Dan moet het lukken.

56

Re: Bon bon bloc vulling

ga ik dit weekend doen, gewoon weer proberen!

Groetjes Youkie
bak, eet, leef en geniet!

57

Re: Bon bon bloc vulling

Wil even laten weten dat deze vulling werkelijk goddelijk lekker is! Heb melk praline gebruikt. Denk dat mijn jarige vriendinnetje (die verslaafd is aan BBB) helemaal uit haar dak zal gaan! Bedankt voor dit geweldige recept!

58

Re: Bon bon bloc vulling

Oei lekker!

Groetjes Suus

59

Re: Bon bon bloc vulling

Ik ga hem van het weekend voor het eerst proberen, dus ik ben benieuwd!!!!
Jullie horen het nog van me..

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

60

Re: Bon bon bloc vulling

Ben eigenlijk ook erg benieuwd hoe het lukt met witte, maar ik had ook gelezen dat er met witte minder slagroom doormoet, ik zal nog ff zoeken waar ik dat had gelezen.

Ik ben nu pure bonbonbloc aan het maken...... lekkerrrrrr mn man zit nu de pan al uit te likken haha!

Ik blijf mee lezen ;)

Groetjes, Linda

61

Re: Bon bon bloc vulling

Ohnee, dat was alleen bij genache, dat je voor witte chocolade minder slagroom moet gebruiken sorrie ;)

Groetjes, Linda

62

Re: Bon bon bloc vulling

Ik heb de witte met dezelfde hoeveelheid slagroom gebruikt, ging prima.
De chocolade mag niet boven de 42 graden komen, dan word het korrelig. Echt langzaam verwarmen en gewoon geduld hebben. Het duurd even maar dan heb je ook wat :) Ik heb het vuur altijd op het kleinste pitje op de laagste stand. Wachten tot de slagroom een beetje opwarmt en dan stukje voor stukje de chocolade erbij.

Heb laatst dulche du leche gebruikt met de BBB, was volgens de proevers een groot succes :D

63

Re: Bon bon bloc vulling

Help wat heb ik fout gedaan?
Volgens mij heb ik het recept precies gevolgd: bonbonbloc in kleine stukjes + slagroom in een pannetje laten smelten. Toen af laten koelen, klopfix erbij en de mixer erin, maar.... het bleek chocolademelk dikte....

64

Re: Bon bon bloc vulling

amagoentje schreef:

Help wat heb ik fout gedaan?
Volgens mij heb ik het recept precies gevolgd: bonbonbloc in kleine stukjes + slagroom in een pannetje laten smelten. Toen af laten koelen, klopfix erbij en de mixer erin, maar.... het bleek chocolademelk dikte....

Welke hoeveelheid chocola en slagroom? Ik hou aantal grammen en aantal ml gelijk (dus 200 gr bonbonbloc en 200 ml slagroom).

Groet, Jolanda

65

Re: Bon bon bloc vulling

Van het weekend gemaakt en ik kan alleen maar zeggen GODDELIJK!!!!!!
Ik heb de bonbonbloc praline noisette gebruikt.
Aanrader....

Durf te genieten van het leven!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=TITBXTNT

66

Re: Bon bon bloc vulling

Ik heb hem zaterdag voor het eerst gemaakt als vulling voor de verjaardagstaart van mijn tante, hmmm. Kon het natuurlijk niet laten om hem zelf even te proeven, hij is heerlijk! Wel h

Groetjes Laura!

67

Re: Bon bon bloc vulling

Oh deze vulling is echt heerlijk  :9

Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik de vulling net heb gemixed dat het dan echt een heerlijke mouse is en goed smeerbaar maar als hij een nachtje in de koelkast heeft gestaan dan is hij heel hard.
Hij smaakt nog lekker en smelt op je tong maar is niet meer smeerbaar  :(

Hebben jullie dat ook en wat doen jullie daaraan??

68

Re: Bon bon bloc vulling

@amagoentje Hij moet wel voordat je hem gaat mixen een nachtje in de koelkast, en pas gaan mixen met klopfix als ie stroperig is!

En @ Marit, mss even van tevoren uit de koelkast halen, en dan pas beginnen met smeren? Gaat bij mij super! Ben helemaal gek op de bbb vulling :D

Wit gaat even goed als met puur, maar wel voorzichtig aan met verwarmen, echt op laag vuur, goed roeren en zodra die helemaal opgelost is, gelijk in een ander schaaltje.

Groetjes, Linda

69

Re: Bon bon bloc vulling

linda78 schreef:

@amagoentje Hij moet wel voordat je hem gaat mixen een nachtje in de koelkast, en pas gaan mixen met klopfix als ie stroperig is!

En daarom was die van jou veel lekkerder dan de mijn :(




En @ Marit, mss even van tevoren uit de koelkast halen, en dan pas beginnen met smeren? Gaat bij mij super! Ben helemaal gek op de bbb vulling :D

Wit gaat even goed als met puur, maar wel voorzichtig aan met verwarmen, echt op laag vuur, goed roeren en zodra die helemaal opgelost is, gelijk in een ander schaaltje.

70

Re: Bon bon bloc vulling

Ik heb van de week ook geprobeert bbb-mousse te maken.
Toen ik de room een nachtje heb laten afkoelen in de koelkast,
was het 's morgens een vrij dikke pasta. Het zag er niet uit als chocolade room. Toen ik het in de kennie deed, werd het helemaal korrelig en leek het of het ging schiften.
Ik heb 250 gr bbb truffel met 250 ml slagroom gebruikt.
En de mengkom was ook koud.

Wie weet wat er mis kan zijn gegaan.

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.

Re: Bon bon bloc vulling

Cecilia schreef:

Ik heb van de week ook geprobeert bbb-mousse te maken.
Toen ik de room een nachtje heb laten afkoelen in de koelkast,
was het 's morgens een vrij dikke pasta. Het zag er niet uit als chocolade room. Toen ik het in de kennie deed, werd het helemaal korrelig en leek het of het ging schiften.
Ik heb 250 gr bbb truffel met 250 ml slagroom gebruikt.
En de mengkom was ook koud.

Wie weet wat er mis kan zijn gegaan.

Ik heb het nu ook al 2 keer geprobeerd en beide keren is het gaan schiften, snap er niks van! Iemand suggesties?

72

Re: Bon bon bloc vulling

Ja ik heb dit dus ook steeds :(
Als je hem net heb gemaakt is hij prima smeerbaar maar zodra je hem een nachtje in de koelkast heb laten staan kan je hem niet meer op je taart smeren :nooo
Misschien dan toch maar eens proberen om de gesmolten chocola door de botercreme te roeren,kijken of dat ook lekker is.

73

Re: Bon bon bloc vulling

ik gebruik bbb praline. en dan ongeveer 150 chocolade en 200 slagroom.
nachtje in de koelkast en het is de volgende dag na het mixen echt een mousse!

maar gisteravond had ik het ook gemaakt, maar het had een tijdje gekookt (en overgekookt.. was het vergeten).
vanochtend de mixer erin, maar ook dikke korrels!

dus misschien maken jullie het wel te heet. als de chocola bijna is gesmolten kun je het vuur al uit zetten om de rest te laten smelten.

nu heb ik maar snel de snelle chocolademousse met marshmallows gemaakt, ook heerlijk! restje brokkel bbb bij de kinderen op brood gedaan haha!
ik mag het niet hebben van dr. frank ;)

74

Re: Bon bon bloc vulling

chantal1980 schreef:

ik gebruik bbb praline. en dan ongeveer 150 chocolade en 200 slagroom.
nachtje in de koelkast en het is de volgende dag na het mixen echt een mousse!

maar gisteravond had ik het ook gemaakt, maar het had een tijdje gekookt (en overgekookt.. was het vergeten).
vanochtend de mixer erin, maar ook dikke korrels!

dus misschien maken jullie het wel te heet. als de chocola bijna is gesmolten kun je het vuur al uit zetten om de rest te laten smelten.

nu heb ik maar snel de snelle chocolademousse met marshmallows gemaakt, ook heerlijk! restje brokkel bbb bij de kinderen op brood gedaan haha!
ik mag het niet hebben van dr. frank ;)


Als ik het goed begrijp heb jij dus niet de mouse een nachtje in de koelkast gezet maar de chocola om af te koelen.

Als je de chocola in de koelkast zet en je maakt er de volgende dag mouse van is er niks aan de hand maar ik bedoel als je de mouse al heb gemixed en je hem de volgende dag nog wil gebruiken dan word hij hard en korrelig in de koelkast en dus niet meer smeerbaar.

75

Re: Bon bon bloc vulling

Misschien heb ik dan te veel chocola gebruikt.
Ik had 250 gram chocola en dan 250 ml slagroom.
Ik had het heel zacht aanstaan het vuur en regelmatig geroerd.
Toen overgegoten in een tupperware bakje en 's morgens was het smeerbaar en niet echt vloeibaar meer. Het was heel erg ingedikt.

Je kunt schrijven wat je wilt,
want papier is stil.