1 Laatst bewerkt door Renaatje (21-01-2010 23:07)

Onderwerp: [HOW TO] "stencillen"

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJHJZJLP.jpg 

-Maak redelijk stevige icing. ('t Smeert wel niet zo lekker maar 't resultaat is wel 't mooist, te dun gaat uitvloeien)
-Rol je marsepein/fondant uit zoals normaal
-Smeer de onderkant van je stencil dun in met crisco, dat geeft een goede hechting op de marsepein en voorkomt doorlopen van de icing onder je stencil!
-Leg je stencil op je uitgerolde marsepein
-Dan met je paletmes wat icing op je stencil aanbrengen en dit uitsmeren tot een egaal laagje.
-Vervolgens haal je 't stencil van je marsepein, steekt een rondje uit en tadaaaa: 't verbluffend snelle en leuke resultaat!

Tip: voordat je een rondje uitsteekt eerst je marsepein van de ondergrond loshalen en op stukje bakpapier leggen ofzo, anders moet je 't rondje alsnog wat lostrekken en dit beinvloed je patroon. Dan gelijk op 't cakeje leggen want als je te lang wacht gaat de icing stollen en breekt 't als je 't optilt.

"Begin de dag met een dansje..."

2

Re: [HOW TO] "stencillen"

bedankt voor je mooie howto!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Re: [HOW TO] "stencillen"

Ik vind het een schitterend resultaat!
Maar wat voor stencil is dit dan? Koop je die kant en klaar of zo?

4

Re: [HOW TO] "stencillen"

:thumb:

Veel liefs Rafaëla

5

Re: [HOW TO] "stencillen"

Prachtig effect!!!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Re: [HOW TO] "stencillen"

heel mooi zeg!

7

Re: [HOW TO] "stencillen"

Super mooi resultaat. Verkoopt de webshop deze stencils?? Want ik wil die wel heel graag hebben!!

8

Re: [HOW TO] "stencillen"

Bedankt, en wat zijn de jouwe mooi geworden!!

Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen (Albert Einstein)                  Groetjes van Ineke

9

Re: [HOW TO] "stencillen"

cuppy cake schreef:

Super mooi resultaat. Verkoopt de webshop deze stencils?? Want ik wil die wel heel graag hebben!!

Nee, niet verkrijgbaar in de webshop. Deze is via Petra, Bien heeft ze ook. ('k Mag geloof ik geen webshop-namen noemen :x ) gewoon even rondje maken langs de verschillende webshops!

"Begin de dag met een dansje..."

10

Re: [HOW TO] "stencillen"

Wauw; zo ziet het er zo eenvoudig uit.... Ik ga het proberen. En als het mij lukt dan kan iedereen het :)

11

Re: [HOW TO] "stencillen"

Renaatje schreef:
cuppy cake schreef:

Super mooi resultaat. Verkoopt de webshop deze stencils?? Want ik wil die wel heel graag hebben!!

Nee, niet verkrijgbaar in de webshop. Deze is via Petra, Bien heeft ze ook. ('k Mag geloof ik geen webshop-namen noemen :x ) gewoon even rondje maken langs de verschillende webshops!

je mag het wel noemen, maar geen linkjes neerzetten ;)
taartendecoratie en cakesbybien dus :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

12

Re: [HOW TO] "stencillen"

tipsytaartje schreef:
Renaatje schreef:
cuppy cake schreef:

Super mooi resultaat. Verkoopt de webshop deze stencils?? Want ik wil die wel heel graag hebben!!

Nee, niet verkrijgbaar in de webshop. Deze is via Petra, Bien heeft ze ook. ('k Mag geloof ik geen webshop-namen noemen :x ) gewoon even rondje maken langs de verschillende webshops!

je mag het wel noemen, maar geen linkjes neerzetten ;)
taartendecoratie en cakesbybien dus :D

Dank je voor de aanvulling!

"Begin de dag met een dansje..."

13

Re: [HOW TO] "stencillen"

Ja een erg leuk resultaat zeg!! Leuk!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

14

Re: [HOW TO] "stencillen"

Wat mooi! en wat is er toch geweldig veel mogelijk!!! Mijn verlanglijstje word met de dag langer ;-) Gr Patricia

In mij leeft een slank iemand, gelukkig kan ik haar de baas met koekjes cc's en taartjes! Gr Patricia

15

Re: [HOW TO] "stencillen"

Ziet er echt heel mooi uit.. Bedankt!

16

Re: [HOW TO] "stencillen"

zoooo simple en toch prachtig resultaat.
thanks :thumb:

17

Re: [HOW TO] "stencillen"

kan ik het trouwens ook doen als fondant al op taart/CC staat?

18

Re: [HOW TO] "stencillen"

Ik heb het van de week op die manier op m'n taart gedaan. Eerst bekleed met marsepein en daarna gestencild dus ja, het kan.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=80300

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

19

Re: [HOW TO] "stencillen"

bibo6c schreef:

kan ik het trouwens ook doen als fondant al op taart/CC staat?

Zolang 't op de bovenkant is geeft 't geen problemen omdat je gewoon "plat" kunt blijven werken op een groot oppervlak.
Maar wil je de zijkant stencillen dan wordt 't wel lastig hoor. Tenzij je sjabloon/stencil mooi op maat is. Maargoed, nix is onmogelijk he?!  ;)

"Begin de dag met een dansje..."

20

Re: [HOW TO] "stencillen"

:thumb:

Enjoy, Life, Laugh and Cake!

21

Re: [HOW TO] "stencillen"

Ik heb toevalling begin deze week een stencil besteld. Kan niet wachten tottie binnen is......Wel bij een deense webshop, dus daar heb je niet veel aan!

Liefde is bovenal......jezelf wegschenken!

22

Re: [HOW TO] "stencillen"

bedankt voor de tip, ook weer een leuke uitdaging....

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

23

Re: [HOW TO] "stencillen"

Renaatje schreef:
bibo6c schreef:

kan ik het trouwens ook doen als fondant al op taart/CC staat?

Zolang 't op de bovenkant is geeft 't geen problemen omdat je gewoon "plat" kunt blijven werken op een groot oppervlak.
Maar wil je de zijkant stencillen dan wordt 't wel lastig hoor. Tenzij je sjabloon/stencil mooi op maat is. Maargoed, nix is onmogelijk he?!  ;)

Hallo, ik ga een 4 laags bruidstaart doen met Designer Stencil Damask.
Raad je dus aan om de uitgerolde marsepein/fondant te stencillen of toch eerst te bekleden en dan de zijkanten stencillen?
Dure stencils, maar ik wil de taart niet bederven. Hij is champagne kleur met roomwitten icing. Alvast dank voor je antwoord.

Als je elke dag doet wat je leuk vind....hoef je nooit meer te werken (Gandhi)

24

Re: [HOW TO] "stencillen"

dit is gaaf!!!! weer een ding op mijn lijstje..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

25

Re: [HOW TO] "stencillen"

bedankt van de how to