1 Laatst bewerkt door Annemiek (07-02-2014 18:06)

Onderwerp: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Mijn moeder had deze taart gemaakt en sinds dien behoort hij tot een van onze favorieten.

Hij heet dan ook niet voor niets de-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart.

http://www.smulweb.nl/recepten/1319936/ … appeltaart

Ik raad hem iedereen aan en ben benieuwd wat jullie er van vinden?!

Op verzoek hier de foto van Katja:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFG8TRDB.jpg

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ja deze is superlekker maak hem al jaren mjammie...
Groetjes Tineke

groetjes Tineke.

3

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb deze taart gisteren gemaakt en vanmorgen geproefd
Inderdaad errug lekker!!!!

Maar het is eigenlijk een heel andere taart dan appeltaart dus mijn gewone appeltaarten gaan nog niet aan de kant maar dit is een zeer welkome afwisseling !
Mijn springvorm was ietsje groter dus heb 1,5 keer het deeg gemaakt (zodat ik ook reepjes aan de bovenkant kon maken) een kilo appels was wel voldoende.
Oja. hier in de supermarkt kon ik geen pakje kookpudding vinden dus heb maar een groot pak custard poeder gekocht. Daar iets van 37 gram van genomen en dat dan met die 750 ml slagroom gemaakt....ging super en was heerlijk.

Bedankt voor dit recept.

Groetjes Nicole

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

oh klinkt idd erg goed zeg, gauw eens proberen.

ps: degenen die hem al gemaakt hebben, fotootje plaatsen?? Buiten en binnenkant?

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

5

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb succes geoogst hoor met mijn taart (wilde je het nog even zeggen)
Had de taart zondagavond gemaakt en gisteren (blijft heerlijk in de koelkast met een plastiek zak eromheen) hebben we 'm bij mijn moeder ook nog gegeten en de visite was erg lovend !

6

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb deze appeltaart NU in de oven zitten. Ik ben benieuwd! :Y

7 Laatst bewerkt door willeke k (25-06-2009 16:18)

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

mmmh, ziet er heerlijk uit! Is kookpudding gewoon pudding die je moet koken, of is dat te simpel gedacht....

8

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

willeke k schreef:

mmmh, ziet er heerlijk uit! Is kookpudding gewoon pudding die je moet koken, of is dat te simpel gedacht....

Ja, dat is inderdaad zo'n klein pakje, net als saroma, alleen staat er kookpudding op. Ze hebben hem geloof ik ook in rum-rozijnen, maar ik heb vanille gebruikt.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

9

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Erg lekker. Als afwisseling op de standaard appeltaart een aanrader!

10

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

willeke k schreef:

mmmh, ziet er heerlijk uit! Is kookpudding gewoon pudding die je moet koken, of is dat te simpel gedacht....

Ja hoor...ik heb het met custardpoeder gedaan :9

11 Laatst bewerkt door nnicole1234 (26-06-2009 08:46)

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb zitten denken...
Als ik nou onder op de bodem een laagje amandelspijs doe en dan vullen met de room (niet te vol en zonder de appels dus) dan bakken in de oven en vervolgens als ie is afgekoeld helemaal afdekken met stukken aardbei (eventueel nog gelatinelaagje erover tegen uitdrogen)
Dat lijkt me wel errug lekker ;) :Y

Of weet iemand een reden waarom dit niet zou lukken ???? :O

12

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik zou zeggen: laat het ons even weten, klinkt lekker! Het enige is, dat als je de pudding bakt, de bovenkant wel goudbruin wordt en dus niet zo geel blijft als 'gewone' pudding. Dit is de enige foto van die taart. Hoewel hij heel erg in de smaak viel, is hij niet echt fotowaardig...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-B6SJURRW.jpg

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

13

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

ja, die van mij zag er ook zo ongeveer uit...alleen had ik nog sliertjes deeg er bovenop gelegd zoals bij een "gewone" appeltaart.
Als ik m goed met aardbeien vul dan zie je daar niks meer van ;)

14

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb hem gisteren gemaakt en n

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

15

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Mooie foto Katja! Ziet er inderdaad lekker uit he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

16

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ziet er erg lekker uit...ben benieuwd..ga het snel proberen!

Groetjes Megny...^_^

17

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Ik heb hem een paar weken terug ook gemaakt.
Hij is echt heerlijk!
Hmm.. als ik de foto's hierboven zie krijg ik gelijk weer trek.

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

18 Laatst bewerkt door nnicole1234 (18-10-2009 18:08)

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Kan die foto van Katja niet bij het recept bovenaan geplaatst worden ? Dan zie je meteen waar we het over hebben.

19

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

nnicole1234 schreef:

Kan die foto van Katja niet bij het recept bovenaan geplaatst worden ? Dan zie je meteen waar we het over hebben.

Dat heb ik bij deze gedaan...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

20

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Hoi hoi,

Hij staat bij mij nu net in de oven en ik hoop maar dat hij gaat lukken (hij is voor vanmiddag op de verjaardag)
Maar 1 vraagje, mijn appels steken nog boven de pudding uit, hoort dat?
of rijst de pudding nog?

21

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

ik heb ook een vraag... hoe komt het dat die pudding er wit uit ziet op de foto? De mijne is geel... verkeerde soort?

oh en klopt het wel dat het echt al dikke pudding is als het van het vuur komt?  Had het idee dat de pudding nogal bovenop bleef liggen en niet mooi in de taart zakte.

22

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

De pudding was bij mij inderdaad wat lichter en wat minder dik dan als ik gewone kookpudding maak. Er gaat natuurlijk ook wel h

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

23

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

hij staat nog af te koelen, maar een stukje dat ik proefde, vond ik nogal zurig en 't leek ook of hij heel vloeibaar was...
hopelijk komt het na een paar uurtjes koelkast helemaal in orde...

24

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

Frumpje schreef:

hij staat nog af te koelen, maar een stukje dat ik proefde, vond ik nogal zurig en 't leek ook of hij heel vloeibaar was...
hopelijk komt het na een paar uurtjes koelkast helemaal in orde...

Hij moet inderdaad even een paar uurtjes in de koelkast hebben. Maar zurig? Gaat het dan om de appels of om de vulling? Normaal gesproken zijn goudreinetten toch vrij zoet....Ben benieuwd hoe die straks smaakt :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

25

Re: De-lekkerder-bestaat-niet-appeltaart (met puddinglaagje)

paniek voor niks!!!! hij zag er echt zo uit als op de foto hierboven en was overheerlijk.
De appels waren heel zoet, maar de pudding vond ik was zurig, maar dat maakte het juist lekker fris. Mijn man en vader merkten niets van dat zurige. Er zal dus iets grondig mis zijn met mijn smaak ;-).

Maar 't is wel de lekkerste appeltaart die ik al ooit at, denk ik :-)